• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • MarJoDe
    Tjej 83 skrev 2010-03-05 11:24:41 följande:
    svårt ibland! man vill ha allt men de går inte alltid...  ja vill ha många olika tyger på jackor till barnen men fick välja, men funderar ändå o sy nya till hösten sen.. haha svårt det där. har nu nåt barntyg så är ja intresserad  :)
    Håller på och fotar och mäter för fullt, kommer att vara klar med en del ikväll. Du kan kika i min blogg.
    Jag har en syblogg
  • Jalapeno
    pejgan o mimmi

marjo, jag har insett att jag måste sy som en dåre för jag klarar inte att slänga tyg och jag orkar inte sälja. På sätt och vis är det tur att alla volanger drar mycket tyg.
  • Tjej 83
    MarJoDe skrev 2010-03-05 11:45:45 följande:
    Håller på och fotar och mäter för fullt, kommer att vara klar med en del ikväll. Du kan kika i min blogg.
    kollade din sida, men du hade ju byggare bob! så bra!!  :)
    får ja inte missa den nu då hehe
  • melizza

är i behov av hjälp........

satt och sydde som vanligt och helt plötsligt blev min maskin trög....precis som om den får kämpa och jag trycker pedalen i botten men det går inte så mycket snabbare.......vad har hänt??????? ska men rengöra den eller vad har hänt med min maskin??????

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • MarJoDe
    Jalapeno skrev 2010-03-05 11:58:02 följande:
    pejgan o mimmi marjo, jag har insett att jag måste sy som en dåre för jag klarar inte att slänga tyg och jag orkar inte sälja. På sätt och vis är det tur att alla volanger drar mycket tyg.
    Har IKEA:s expedit den största och den är fullproppad, och det är bara bomullstygerna. Har en halv garderob packad med trikå och plysch och ett par kartonger med fler bomullstyger och så börjar det växa upp lite högar med tyger som inte går in i tyghyllan.
    Jag har en syblogg
  • Mari78 m pojktriss

Så skönt att höra att man inte är värst på tygfronten. Jag har börjat mer och mer med att sy upp varje tyg på en gång. Så drygt att ha en massa småslattar. Ja och så rensar jag ju genom bloggen ibland också, vilket är smidigt

• Tjej 83

ja har en vanlig symaskin, o syr då med fusk overlocksömmen eller va den heter.  efter ja sytt en bit så låter den konstigt o krånglar då så får man stanna o klippa av tråden o trä om igenom nålen bara o sy vidare.

men vi ett tillfälle när ja stanna maskinen så va inte tråden i nålen, men när ja kolla sömmen så hade den ju sytt hela vägen tills ja stanna.
    de va konstigt?!  så ska den la itne kunna göra?  hoppa ur nålen haha
    men nu har den iaf gått sönder så ja kan itne sy mer

• Skumboll

Woho, nu är mina paket från SoS och minanamnband påväg hem. Surt att behöva vänta över helgen bara... 

♥ Simon ♥
  • lindalake
    Skumboll skrev 2010-03-05 13:15:51 följande:
    Woho, nu är mina paket från SoS och minanamnband påväg hem. Surt att behöva vänta över helgen bara...
    va gött, nu såg jag att jag också fått mail från Sos hoppas det hinner fram till måndag eller tisdag då
  • Skumboll
    lindalake skrev 2010-03-05 13:33:10 följande:
    va gött, nu såg jag att jag också fått mail från Sos hoppas det hinner fram till måndag eller tisdag då
    Hoppas jag också! 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd