• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Tjej 83

hur är djungeltyget i interlock som JNY har?
    är de som ugglorna fron jofotex? tjockare? tunnare?
    (har bara ugglorna o jämnföra med..  o nån randig från e-slöjd...  har itne köpt så mycket annat...) 
    vill gärna köpa djungeltyget de är så mysigt.

hur är JNY enfärgade interlock är de lika som de mönstrade? för på nån står de la lite tunanre kvallité (elelr så löste ja fel?!)

• lindalake
    ak74: hamnar vikningen på kantbandet ända ute i tygets ytterkant? för så där får jag (har ingen cp dock) när jag inte viker kantbandet om tyget utan gör den längre ut liksom... förstår du vad jag menar?
  • GOBLIgobli
    ak74 skrev 2010-03-05 18:24:29 följande:
    Jag antar att det är ett kvinnofenomen. Vi har alldeles för lätt för att ta på oss all världens problem medans karlarna mest ser sin egen lilla sfär. Allt annat ruskar de av sig. Jag antar att jag är extra känslig nu när jag är/kommer bli arbetslös. Man vill ju så gärna göra bra ifrån sig. Jag har alltid värnat om min självständighet. Nu såg jag min chans att verkligen prova lyckan som egenföretagare, speciellt nu när jag har 6 månaders arbetsbefrielse innan jag är officiellt arbetslös. Men icke!! Jag får väl hitta ett sätt att hämnas. Tänk om jag hittade ett jobb med riktigt obekväm arbetstid. Så sambon får ta det stora ansvaret för barn, mat och tvätt. Det har han inte behövt göra förrut. Jag har alltid tagit det största lasset.  Ser du hornen som börjar växa?
    Visst är det det. Det tog mig nästan 10 år innan jag fattade det och nu är det mycket bättre. Menar, vad gör en karl som är trött? Jo han går och lägger sig. Oavsett tidpunkt. Vad gör en kvinna som är trött? Ser först till att alla har fått mat, att det är  fint i köket och upplockat i övriga huset. Att tvätten hänger. Att barnen är nöjda. SEN k a n s k e hon tar sig en tupplur. Allt för att karln inte ska bli sur! (Gudbevars!)

Så numera om jag är trött så går jag och sover en stund, oavsett hur tillställningen ser ut hemma. Och det verkar som en pollett trillade ner för det är inget gnäll om det längre. En kan inte styra upp allt, man behöver stöttning.

Ta en ordentlig diskussion med din man för du går under annars. Man måste få andas.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mari78 m pojktriss

Tjihooo! Lite peppad mitt uppe i förklylningen är jag för nu har jag bokat våran semesterresa tillsammans med min syster och bästa väninnans familj. Helt OT här, jag vet, men jag blev så uppspelt. Det är inget exotiskt resmål, men LEGOLAND, Danmark som hägrar under en femdagarsresa inkl en snabb vända in i Tyskland (vad vi nu skall dit o göra ) Grejt!

• Tjej 83
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-06 14:06:52 följande:
    Tjihooo! Lite peppad mitt uppe i förklylningen är jag för nu har jag bokat våran semesterresa tillsammans med min syster och bästa väninnans familj. Helt OT här, jag vet, men jag blev så uppspelt. Det är inget exotiskt resmål, men LEGOLAND, Danmark som hägrar under en femdagarsresa inkl en snabb vända in i Tyskland (vad vi nu skall dit o göra ) Grejt!
    så skoj!  fick reklam från dem igår..  Dottern ville åka direkt hehe
    men de är för små än så de får vänta nåt år, samma med Lalandia,, ser ju kul ut!

så vi boka in 1 vecka på Gotland i juni, vår familj min syster o bror, ska bli en överrasknings resa för vår mamma som fyller 50!
    ska bli kul o se hur hon reagerar   hoppas hon blir glad  o hoppas de är fint väder med...
    så är de lite olika saker per dag vi planerat in med så man får se saker som grottorna o muren osv..  och Kneippbyn med för barnens del..
    Längtar! vill ha vår o sommar nu 
  • ak74
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-06 14:06:52 följande:
    Vi ska också till Legoland i juni. Kommer att bo 3 nätter på Lalandia och 2 nätter på västkusten. Barnen ska få bada så de blir alldeles skrynkliga
    Vi fick en brischyr från Stenaline för ett par dagar sen som yngste sonen la beslag på direkt. Jag har redan fått tejpa den en gång Han har noggrant studerat kartorna över både Legoland och Lalandia. Och börjat planera packningen{#lang_emotions_surprised}
  • ak74
    lindalake skrev 2010-03-06 12:49:50 följande:
    ak74: hamnar vikningen på kantbandet ända ute i tygets ytterkant? för så där får jag (har ingen cp dock) när jag inte viker kantbandet om tyget utan gör den längre ut liksom... förstår du vad jag menar?
    Nja, det är nog snarare tvärt om. Jag håller kantbandet så långt in det bara går...
  • mortillsju

Finns det någon i tråden sonm försökt sig på kläder i ChillNorway stil? Och som har några alster att visa??

• Skumboll
    mortillsju skrev 2010-03-06 15:35:51 följande:
    Finns det någon i tråden sonm försökt sig på kläder i ChillNorway stil? Och som har några alster att visa??
    Har aldrig hört talas om dem så jag var tvungen att googla... Mycket fint, hade lätt kunnat tänka mig något till mig själv i den stilen... 
    ♥ Simon ♥
  • Nhelia
    Minxy skrev 2010-03-06 12:15:04 följande:
    Åh, tack för svar! Ja, jag kanske ska slå till då...sambon köpte ju en motorcykel för 100 000:- förra veckan, så då borde väl jag kunna lägga ut ca 2000-3000:- på en symaskin? Skulle du kunna ge mig något exempel på hur en halslinning blir med den där "fusk"-overlocken som emerald har?
    Då tycker jag att du ska slå till på en emerald 118 med gott samvete! När jag syr halslinning med emeralden använder jag elastisk raksöm och följer den här beskrivningen som yrväder har: smayrvader.blogspot.com/search/label/Tutorial.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd