• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Darla

Haha, är detta sant! Men fy vad äckligt!! Anus blir mitt svar. Jag är så äcklad av vår egna toaborste att jag vill helst inte titta på den, dränker den i "thick bleach" efter varje användning, häller alltså det i stället och så får den stå där i ett par timmar. Och en ny kostar ju ingenting så det kan man väl kosta på sig då och då. Är helt fascinerad av hur personen ifråga är funtad, det ligger väl i människans natur att inte vilja blanda skit rent ut sagt med matatiraljer?

• oväntatväntatgravid
    ElinOlsson skrev 2009-12-11 20:46:32 följande:
    Vet inte, det var nog rätt glest ett tag .
    Hahah :D Hade nog tyckt att de som gick dit ändå varit lite ofräscha... eller vad man ska säga... Om de nu visste om det.
  • Marpal

Fyyyy faaaaaaaan vad äckligt! Anus blir mitt svar.

• zazla

Men hjälp, är inte det rent ut sagt ganska farligt att göra så? Blanda de bakterierna med saker man ska äta på? För man diskar ju knappast 100 grader....

• Ankissen

Blä vad äckligt!!! Köpa en ny känns absolut som ett bättre val... Både diskmaskin och toaborste i detta fall!

• Zygo

Vilka äckliga människor, jag hade definitivt inte fikat hos dem igen!

Ungefär som att slicka rent toastolen och förvånat fråga "hur ska du annars hålla toan ren?"

• Indillia

Undrar om samma person skulle få för sig att köra ner toaborsten bland handdisken?

• Zygo
    Indillia skrev 2009-12-11 22:50:05 följande:
    Undrar om samma person skulle få för sig att köra ner toaborsten bland handdisken?
    Ey, det var ju smart. Så sparar man pengar på diskborstar också om man kan handdiska med toaborsten. Två flugor i en smäll.
    Uäck!
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?