• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Ulf Harrys Farsa

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-11 16:01:45 följande:

shit va vidrigt, speciellt när en ny kostar typ 10:- på IKEA...
    eller 9:- som TS nämnde ;)
  • Linaek

Det är verkligen skit vidrigt. För några år sen kom dom på att mc donalds personalen diskade toa sitsarna i maskin och jäklar vilket liv det blev. Nära på att det mc donalds fick stänga ner.

Aldrig i livet att jag skulle kunna fika ur hennes muggar mer

• zasata
    giftgrodan skrev 2009-12-10 12:57:56 följande:
    Nej, det krävs inte 100 grader för att bakterier ska dö.
    beror på vilka baketerier, 70 är väl månfa som dör vid, men virus som magsjuka krävs minst 90 på tex tvättmaskinen och då skall du köra den 2ggr
  • Katarina76

Huvva, tänk om någon skulle köra ett snålprogram på 40 grader dessutom, värsta bakteriebomben!

• sirisdotter

Orkar inte läsa tråden. Diskborste och disktrasa skulle passa bättre i diskmaskinen, tycker jag, som lever utan diskmasikn f n

• WillElv

Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:23:38 följande:

Det stämmer. Fast det var några år sedan det hände. Restaurangen var ganska nyöppnad när det uppdagades. Jag har kopplingar till staden där det hände... *kräks*
    Ja det var en repris jag såg. Så äckligt!
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?