• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • norgesessan

Ang ta loss toasitsar....Vår är det bara att lyfta upp, behövs inte skruvas...

(NEJ, vi diskar inte den i diskmaskinen Använder trasa

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Mylla

Men det måste ju vara livsfarligt på riktigt. Spola runt tarmbakterier på all disk. Fin magsjuka.

• Maliiiiin

Säg att detta är ett skämt! =D

Om inte så hade jag ALDRIG ätit hos personen i fråga igen. Hela min bild av personen skule förändras.... =/

• LillTussa
    Stargirl skrev 2009-12-11 12:20:12 följande:
    Därför köper jag nya PLAST eller glas skärbrädor väldigt ofta och de diskas i maskin varje dag, efter varje användning alltså. Inga träskärbrädor i detta huset alltså.
    Träskärbrädor är antibakteriella i sig.. Som inte plast är.. Fick jag lära mig när restaurangen som jag jobbade på skulle kontrolleras av hälsoinspektörer.. Fick med väl godkänt även fast vi hade träskärbrädor..
  • Minnie69
    Lekia skrev 2009-12-11 09:24:57 följande:
    Hade en kompis som körde KATTLÅDAN i diskmaskinen med Dock ensam och inte tillsammans med porslin o sånt... Hahaha!
    Fasiken, låter som man får förhöra folk om vad de kör i sin diskmaskin innan man accepterar ett glas el. dylikt {#lang_emotions_throwup}
  • Disan

Nej det går fetbort! Hua! Skulle inte äta eller dricka hos den väninnan igen... Blä!!

Life sucks and then you die
  • IdaVasterflo

hehe
    Undra om den här personen är en sån som brukar diska tandborsten i diskmaskinen också, som vissa gör =P

• lina822

Nej.......skit äckligt!
    De är ju inte kloka!
    Jag skulle aldrig umgås med de mer.
    Eftersom de gör säkert även värre saker. Nej skulle aldrig riskera att bli smittat med någonting i deras hem.

Har du druckit och ätit hos de???
    Jag skulle säkert bli förbannat och spy i flera dagar.

• LiindaE

det är ju såååå äckligt att jag vägrar tro att det är sant
    japp jag tror hellre att ts ljuger och hittar på än att någon faktist gör så

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?