• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Kajsan

Varför inte slicka rent toaborsten istället, känns smidigare, då slipper man gå ut i köket med den och riskera att det droppar bajspartiklar på golvet...

• Mrs Vader
    Kajsan skrev 2009-12-11 17:46:56 följande:
    Varför inte slicka rent toaborsten istället, känns smidigare, då slipper man gå ut i köket med den och riskera att det droppar bajspartiklar på golvet...
    Nä men fy fan!! Var du tvungen att skriva sådär? Nu levde jag mig in i det! *kräks*
  • FlowerPowerMama

Fy fasen vad äckligt, där hade jag ALDRIG mer fikat iaf! {#lang_emotions_throwup}

Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Mei

TS, pågår det inte en tävling om flest röster i en omröstningstråd? Jag tror du kommer att vinna

• Mosaik

Jag hoppas värkligen att ingen som jag någonsin har ätit eller fikat hos NÅGONSIN har diskat sin toaborste i samma diskmaskin som koppen jag just druckit ur.

Å fy fan

*stolt mamma*
  • oväntatväntatgravid

Usch, det där var väldigt äckligt. Jag hade nog spytt... ärligt alltså. Det är få saker som är så äckliga som en toaborste... Hur kan man ens tänka på att diska den i maskinen med vanlig disk?!

Trodde jag hade en lite småskabbig bekant som hade en "gästtandborste" hemma hos sig. Jag hade glömt min och frågade om de hade någon extra. "Ja" svarade hon och gick hon hämtade en skruttig, använd tandborste, "vi har en gästtandborste".. Jag skyllde på att jag iaf inte orkade, att jag var för trött..

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?