Git skrev 2010-03-04 11:54:18 följande:
Hahaha!! jag är lite orolig för att de inte ska hålla tätt, lite mycket plock och att de ska lukta kiss om man verkligen inte ska tvätta dem oftare än ett par gånger i månaden som jag läste nånstans. Sen är jag för snål för att testa oxå. Kan sticka men ullgarn är inte billigt det heller.
Billiga är de ju inte tyvärr, så man köper ju gärna en modell som funkar! Bäst är om man känner någon som använder så man kan testa innan man köper.
Läcker eller luktar gör de alls inte! Så är det bara

Jag var också tveksam innan jag testade, men det funkar faktiskt, även för denna känsliga näsa. Läck har jag bara varit med om pga dålig passform, precis som med PUL. De har aldrig läckt igenom. Men så har jag köpt färdiga och inte stickat själv. Det varkar ju vara lite knepigare
Meckigt? Tja, det tar ju lite tid att tvätta och sen kura. Men det är ju inget som är svårt eller besvärligt. Tvättar man i maskin så sköter det sig själv, och kurningen är alltså bara att blanda i medlet i en hink vatten och sen lägga i blöjan, krama i blöjan medans den ligger där ett par gånger och sen skölja ur. Glömmer man blöjan där (vem, jag?) gör det heller inget. Förutom att det dröjer lång tid innan man har den där blöjbyxan igen.
Enda jobbiga är väl att man får ha två att växla mellan för att ullen blir våt på insidan så den ena får lufta mellan blöjbytet. Inget jobbigt hemma, men när man ska iväg blir det ju en grej till.
Anledningen till att vi inte har ull är att grabben är så känslig mot värme. Funkar bra med ull över blöjan, men på benen fick han svamp. Då hade jag behövt leta ny kort modell om vi skulle fortsätta med det och jag var inte sugen på fler felköp. Men nu när jag tänker på det blir jag himla sugen på ull igen

Men jag ska ju gå över till pocket inför dagisstart så det blir inget med det *säger till mig själv på skarpen*