Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Tygblöjetråden 23

Var köper man helst bodyförlängare? Jag hittar bara på onetex, är de bra?

• Blå Flygare

Någon som vet hur Grumme kulört utan parfym pulver-tvättmedel funkar på blöjor? Vi brukar ha neutral, men det säljs inte i vår coop så nu tog jag detta ist. Annars har jag ocean att ta, men jag tycker inte det blir rent med den.

• Blå Flygare
    Maria K skrev 2009-12-21 20:05:33 följande:
    Jag använder det till mina blöjor tycker det funkar bra.
    Då testar jag det
  • Blå Flygare

Svär över min bekvämlighet! Tog med tyg och hade under julhelgen, men tog engångs på bilfärden hem. Varför??? Nu kommer det ta flera dar innan han blir av med det röda, och han skriker när jag är där och torkar och har på potatismjöl

Tips på hur man underlättar blöjbyte på en ål som vägrar ligga på rygg? Funderar på att sätta på formsydda bak- och fram, undar om det alls går Ofta får han stå mot badkaret när jag tar på blöjan, men han ramlar lite för ofta för att det ska vara smidigt.

• Blå Flygare

*fortsätter svära* Han kvider vid blöjbyten. Vätskar i ljumsken. Vaför skulle jag vara bekväm??? Bambupockets högt upp på önkelistan!

• Blå Flygare
    Plutteli skrev 2009-12-30 14:53:47 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-12-30 12:03:29 följande: Oj, va jobbigt! Jag syr ju pockets med bambuinsida, sen finns ju myllymyksuts men tror du får köpa via finland då... Bumgenius har ju också nån blöja med naturmaterial på insidan, men vet inte om det är bambu....
    Tack för alla tipsen, ska kolla runt lite så snart jag får ett par min över.
  • Blå Flygare
    grynet80 skrev 2009-12-30 16:14:37 följande:
    Är det sådan microfiber som typ städtrasor? Kul och åka till Indien, ha det så bra! Om man bara har vikblöjor, ska man ha något särsklit spänne då för att hålla ihop dem? Har för mig att jag sett det någonstans..
    Samma som i städtrasor. Finns även specifikt för blöjor, de är bra i pockets eftersom de har rätt mått o inte för fladdrigt.

Vi hade snappi för vi är inte så flinka i fingrarna o hade dra-på-byxor delvis. Har man byxor med knäppning ska det visst inte behövas.
  • Blå Flygare
    grynet80 skrev 2009-12-30 17:12:28 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-12-30 16:48:11 följande: Men man har både snappi och dra-på- byxor? Aldrig bara vikblöjor? Denna djungel .
    Vikblöja innerst som tar upp kiss o bajs. Snappi är ett litet spänne som håller ihop vikisen, inget nödvändigt. Ytters blöjbyxa som spärr.

Ist för vikis kan man ha formsydd eller förvikt.

Blöjbyxor finns som dra-på modell eller med knäppning. Och så finns de i olika matrial. PUL och ull är vanligast, men jag tycker om fleece.

Och om man vill krånga till det kan man ist köpa en blöjmodell där innermatrialet sitter ihop med byxan. Allt-i-ett eller pocket.

Nån modell jag glömt?
  • Blå Flygare
    grynet80 skrev 2009-12-30 17:12:28 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-12-30 16:48:11 följande: Men man har både snappi och dra-på- byxor? Aldrig bara vikblöjor? Denna djungel .
    Vikblöja innerst som tar upp kiss o bajs. Snappi är ett litet spänne som håller ihop vikisen, inget nödvändigt. Ytters blöjbyxa som spärr.

Ist för vikis kan man ha formsydd eller förvikt.

Blöjbyxor finns som dra-på modell eller med knäppning. Och så finns de i olika matrial. PUL och ull är vanligast, men jag tycker om fleece.

Och om man vill krånga till det kan man ist köpa en blöjmodell där innermatrialet sitter ihop med byxan. Allt-i-ett eller pocket.

Nån modell jag glömt?
  • Blå Flygare
    grynet80 skrev 2009-12-30 17:43:43 följande:
    Men brukar man ändå ha ett ilägg i blöjbyxor? Ja, en rolig djungel som troligtvis blir lättare att förstå när man väl är där & använder dem IRL..
    Inlägg har man i pockets, där är de det enda som suger. I vikisar och formsydda kan man ha ett inlägg utöver, en sk. booster. Det har man om barnet kissar mycket, eller om man vill ha blöjan extra länge (t.ex. som nattblöja).
Svar på tråden Tygblöjetråden 23