• Antonsmamma07

När blev era barn blöjfria?

När blev era barn blöjfria på dagen? Och svara gärna även på hur länge ni tränade och när dom blev fria på natten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 09:44
    Ni som har flera barn välj de första och skriv gärna med resten:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era barn blöjfria?
  • viseversa

hon blev dtorr på dagen när hon var nästan exakt 2 år. Nu är hon 2,5 och är torr dygnet runt. har issat i sängen en gång sen vi slutade med nattblöja när hon var drygt2år och 4mån!

• Sara K
    Antonsmamma07 skrev 2009-12-18 09:59:16 följande:
    Okej min son är två år och två månader han började kissa på pottan för tre dagar sedan(på morgonen) tar sedan på honom blöja. Men kanske ska man prova att inte ha blöja på alls då?
    Det tycker jag absolut du kan!!
    Var beredd på olyckor och att du får svabba endel!
    Mina gick på toa kanske en gång i timmen i början, innan de lärde sig tömma helt.
    Min yngsta tog av blöjan i början på juni, först då utomlands sen hela sommaren här hemma. Det var perfekt! Han sprang ut och kissade på vårt körsbärsträd efterom han inte själv kunde klättra upp på toaletten! Dottern slutade i mars, men det funkade bra det med, jag var hemma med henne så jag hade tid ordentligt!
  • ploten

Vår kille slutade med blöja dagtid nu i november, då han var 2 år och 5 månader. Vi började "träna" när han blev 2 år, kändes som att det passade bra när det var sommar och han kunde springa runt utan kläder... Känns dock inte som att vi behövt anstränga oss särskilt mycket och det har inte hänt särskilt många olyckor heller. Under hösten har han varit utan blöja inomhus här hemma, och så började vi så smått testa även under kortare promenader. Dagis har varit väldigt hjälpsamma. Där tog de bort blöjan inomhus 1 november, efter två veckor tog de bort blöjan även utomhus och under dagvilan. Tror att vi har fått hem två nerkissade byxor från dagis sammanlagt. Så det har verkligen gått jättebra. Nu är det bara nattblöja som gäller. Vi har dock provat att låta honom sova utan blöja. Det gick bra två nätter i rad, men det var nog mest tur, så vi tänkte avvakta med det tills vi märker att nattblöjan är torr på morgonen (vilket den inte är i nuläget).

• Cecese

Första barnet nångång 1,5-2 år, minns inte exakt längre för det är så länge sen.
    Andra tog vi bort blöjan helt vid 3 år men det tog tills hon var 4 år innan hon var torr.
    Tredje blev torr ganska exakt när han blev 3 år.
    Fjärde är bara 1 år än och inte torr.

• 071001

Vid 2,5 år. Hon blir 3 i januari och är inte torr på natten ännu.

• Javah

Båda slutade med blöja dagitid när den var 2½ ungefär, lillkillen har ff blöja på natten, stora killen slutade på eget bevåg är han var 3½...det fungerade klockrent från natt 1, har aldrig tagit upp honom för att kissa nattetid.

• Tokfrjant

Elias kissade första gången i pottan för två dagar sen Han är 1½år. Vi ska sätta honom där några gånger varje dag för att han ska vänja sig men i sommar ska vi försöka sluta helt med blöjor, iaf under dagtid.

• MammaHela

Ettan, helt torr dagtid vid 1,5 och helt nattetid vid 3 år, hade övat pottan sen 6 månader
    Tvåan, helt torr dagtid vid 2 år och nattetid vid 2,5. Hade övat med pottan sen 6 månader
    Trean: Helt torr dagtid vid 2,5 och har blöja på natten nu med (2,5 år nu). Har inte övat nått för hon har fått panik av att bara behöva sitta på pottan eller toan. Men en dag för ca 1 månad sen så valde hon själv att sluta med blöja.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Fia86

Dagtid - 2,5 år ungefär tror jag..
    Nattetid - 3,5 år..

Svar på tråden När blev era barn blöjfria?