Lajkie skrev 2009-12-19 09:16:45 följande:
[citat]
Kan jag få lite tips! [citat/]
Här har du en som haft det exakt likdant!
Min kille är 3 år och fyra månader och har HATAT potta och allt vad det heter. Någon gång har han suttit men då har man verkligen fått distrahera honom med massvis med andra saker, och även jag tog fram pottan när han var runt 1 ½ år gammal.
Han blev natt-torr för några månader sedan, hans blöja var nästintill torr varje morgon.
Och när han är naken är han jätteduktig, MEN så fort kläderna åker på så slutar han fundera på att han måste kissa/bajsa.
Vi tog bort pottan och så får han gå på stora toaletten istället. Det fungera MYCKET bättre.
Nu har han varit utan blöja i tre dagar och tre nätter. Dom tog slut och jag beslöt mig för att inte köpa några nya, för då kommer det bara börja om.
Han har inte kissat i sängen alls, och han har bajsat på sig två gånger, varav en var mitt fel eftersom jag inte fattade att han ville gå och bajsa. Annars så är han jätteduktig.
Vi kissar innan vi åker iväg, när vi kommer fram.
Igår var vi ute i två timmar med en massa kläder på oss med pulka och hela grejjen, och han lyckades hålla sig.
Tips vet jag inte om jag har, förutom att skippa pottan och visa din dotter att när man är stor använder man toaletten. Det kanske funkar? Alla barn gillar inte pottor.
Sen kör jag bara, men en massa tvätt kommer det nog bli! ;9