Kan jag få lite tips!
Min dotter är nu 3 år och 1 mån. Vi har introducerat henne för pottan runt 1½ så det är bra länge sedan. På somrarna går hon utan blöja, men ingen klocka har ringt för henne.
Natt-torr kan hon inte bli på länge för hennes blöja är blytung på natten.
Hon skriker rakt ut när jag föreslår att vi ska vara utan blöja och ha trosor och gå på pottan. Har även föreslagit toaletten.
I höstas hade hon en period då hon gick på pottan dagtid, men sen föll hon tillbaka i samma gamla blöjvanor.
Hon är ju inte ett dugg säker, skulle inte kunna gå ut.
Läste någonstans om att vissa barn hade för stor urinproduktion, eller vad man ska säga, tänkte eftersom hon kissar fulla blöjan på natten och är ändå 3 år fyllda.
Hon är väldigt, väldigt för sig i alla övriga saker, tal, motorik och rita, skriva, räkna, allt sånt är hon jätteduktig med och har även varit tidig.
Hon är född fullgången och var iofs lite tillväxthämmad pga havandeskapsförgiftning, men det borde väl inte vara någon orsak.
Har försökt ta upp med BVC men det säger bara träna, träna... svårt att träna med någon som vägrar kissa på pottan :(
En period (i höstas) köpte jag en bok som handlade om att gå på pottan (Pixibok) och då fick hon lika som tjejen i boken ett klistermärke för varje gång hon kissade i pottan. Ja, det funkade någon vecka sen var det tillbaka på noll igen.
Den där perioden så hamnade ungefär var tredje kiss på pottan och två av tre på golvet.
Men nu vill hon ju inte ens kissa på golvet liksom :(
Hon har precis också börjat på dagis, för 2½ månad sen. Och hon har en lillasyster som använder blöjor som är 1 år.
Hjälp! Jag trodde verkligen inte att min 3-åring skulle ha blöjor.