• Antonsmamma07

När blev era barn blöjfria?

När blev era barn blöjfria på dagen? Och svara gärna även på hur länge ni tränade och när dom blev fria på natten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-18 09:44
    Ni som har flera barn välj de första och skriv gärna med resten:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era barn blöjfria?
  • cicci85

Helt torr när han va 2 år och 10-11 månader. Nattorr några månader innan...

• Thinner

Dag och nattorr var han när han var 2,5 år.

Började träna med pottan när han var cirka 2 år, sen gjorde vi ett rejält "ryck" under semester och sommaren.
    Han gillade dock aldrig pottan utan fick sitta nästan på en gång på toa.
    Han tyckte det var väldigt spännande att slippa blöjan och att man fick följa med och köpa fräcka kalsonger
    Natttorr blev han samtidigt som han blev dagtorr, till min stora förvåning. Har bara hänt 2 olyckor sen vi slutade med blöja och nu fyllde han 3 år för 1 månad sen.

Har en liten på 3 månader nu så det är väldigt skönt att slippa ha två blöjbarn samtidigt.

Mina Vackra Prinsar, Hannes 061117 & Gustav 090910
  • Amani

Ettan heltorr vid exakt två - han hade gått på pottan sen han var fem månader. Tvåan heltorr vid 21 månader - hade gått på pottan sen hon var fyra månader.

• snillis

Barn 1 - började kissa på potta när han var ca 2,5 år men vägrade bajsa så han sa till när han behövde bajsa så satte vi på honom en blöja som vi tog av direkt han var färdig. Han är fortfarande inte torr på natten - är 4 år och 2 månader.

Barn 2 - går utan blöja på dagarna sedan hon var 1,5 år men vägrar gå på potta så hon säger till när hon behöver uträtta behov. Har nattblöja men är ofta torr på morgonen (om man ser till att hon kissar ordentligt innan hon lägger sig). Hon är 2 år och 2 månader.

• hönamor

Båda tjejerna har valt bort blöjan strax innan 2 års ålder. Nattblöjan har hängt med en 2-3 månader till kanske.

• Tant Green

Min tjej vägrade sitta på pottan överhuvudtaget så vi tränade inte (mer än att fråga ibland om hon ville prova) utan plötsligt en dag när hon var 2 år och 9 månader sa hon att hon ville gå på toaletten, och efter det blev hon helt torr på några dagar.

• Anki85

min son började sitta på pottan vid 1.5, men efter ett par bra veckor blev detbakslag och han ville bara ha blöjan igen,
    vid 2 års ålder ( i somras) började vi med pottan igen och han slutade med blöjan och bara gick på pottan med en gång, efter 2 månader ville han inte gå längre på pottan utan det var bara toan som gäller
    nu är han 2.5år och sköter allting på toan och man bevöver inte ens påminna honom

• AW76

Min son blev torr dagtid vid 2 år o 7 månader, vi hade övat i max 1 vecka. Han blev torr på natten ca 1 år senare.

Dottern, blir 2 år i februari, har nu börjat visa intresse för toaletten, men hon har inte kissat där än. Vi låter henne gå utan blöja hemma och kör träningen på allvar till våren/sommaren och hoppas att det går lika smidigt som med sonen.

• Millan77

Min dotter slutade med blöja innan hon var 2 år, men det var bara 2 månader innan hon fyllde. hon slutade på en gång, hon behövdes inte tränas med. dagen efter slutade hon på natten.

Min pojk, slutade runt 2 års ålder, han hade det lite svårare på natten, men efter ett halvår så behövdes det inte tas upp o kissa på kvällen.

• Sodaspring

Anthony hade torra blöjor på nätterna från ca 19 månader. Han slutade med blöja på dagtid vid ca 2,5 år. Han var inte intresserad av potta eller toalett över huvud taget...
    Kian har precis nu börjat vara torr om nätterna...vi försöker sätta honom på pottan regelbundet. (Han blev 2 i november.) Han är inte heller särskilt intresserad av pottan eller toaletten...

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღSam (nov 09) för alltid i våra hjärtanღ
Svar på tråden När blev era barn blöjfria?