Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-01-07 01:17:53 följande:
    Oj, va speciell du måste känna dig... Have no fear Scratchy is here!
    Men sluta vara sarkastisk...

Flera personer har tidigare sagt att de ser på mig som vilken svensk som helst. Men eeehh...nej! Har fått frågan:

-Hur länge har du bott i Sverige?
    Jag: - xx år.
    -Men då är du praktiskt taget svensk.

Jag kände en viss ilska över det. Vadå praktiskt taget svensk? Nu låter det som att jag ser ner på svenskhet, men nej. Jag är inte svensk och kommer inte bli det heller, förutom att jag har tagit till mig mycket av den svenska kulturen. Jag är etnisk iranier som knappt bryr sig om det mesta i persisk kultur.
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-07 01:26:34 följande:
    Men vad vill du vara? Du kallade dig själv iranier flera gånger när vi träffades, men när jag kallade dig iranier sa du att du inte var det. Have no fear Scratchy is here!
    Jag har alltid kallat mig iranier. No question about it!

Vad jag vill vara? Det som passar mig bäst. Jag är inte född här och jag har ett annat modersmål, så det passar sig inte kalla mig svensk när jag inte är det.
    Analysera mera!
  • Velour

Etnisk iranier, kulturell svensk?

Analysera mera!
  • Velour

Äsch, behövde ventilera tankarna lite. Men det blir så jobbigt ibland när folk inte vet hur de ska bete sig mot mig. De vill liksom placera mig i nåt fack, men ser att det inte går så bra eftersom jag varken är hundra procent det ena eller det andra. Det brukar ibland ta ett tag för folk att slappna av och bara vara mot mig som "vilken annan svensk som helst"..som om jag är en jävla fragile porslin som skulle gå sönder.

Analysera mera!
  • Velour

Härmed avslutar jag denna för er helt ointressanta diskussion och går och lägger mig.

Godnatt och sov gott!

Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-07 01:43:37 följande:
    Oj, är folk olika mot andra beroende på om de är blattar eller inte? Har jag aldrig tänkt på... Hmm, jag är nog lite väl blåögd när det gäller sånt här. Have no fear Scratchy is here!
    Vi kan diskutera sånt här när du är mer på humör.

Vila nu så ses vi imorgon!
    Analysera mera!
  • Velour
    Harlow skrev 2010-01-07 02:53:37 följande:
    Fast alltså, de iranier jag känner är de "svenskaste blattarna" jag känner. Förstår du hur jag menar? :) www.mypregnancy.blogg.se - fråga så får du lösen! :o)
    Ja, det vet jag om Det tycker jag är bra, att iranier har lätt för att anpassa till andra kulturer.
    Analysera mera!
  • Velour

Häpp, nu är det promenad som gäller!

J hjärtar A, puuuuusss och krraaaam!!

Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-07 17:04:56 följande:

" target="_blank">

Apropå dagens ungdom. Orkade inte ens se klart!!!
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....