Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Harlow skrev 2010-01-08 01:29:48 följande:
    www.tjuvlyssnat.se/barn/grupptryxfallanDet var lite kul för jag hade aldrig skickat en rubrik tidigare, fick bara ett ryck.Jag ÄLSKAR tjuvlyssnat, skrattar så fönstrena skallrar... www.mypregnancy.blogg.se - fråga så får du lösen! :o)
    Det var en rolig en
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-08 16:53:13 följande:
    Daa!! Du behöver ju inte dissa dig så håårt!! Vad tror du inte han funderar på om han gillar dig då?? Då måste han tycka att du aldrig skulle titta åt han hål pga det ena och än det andra.Ge det lite tid! Det är inte säkert att han gillar tjejjen när det kommer till kritan (när han har umgåtts med henne tillräckligt för att få en mer nyanserad bild). Bah!! Har mycket jag skulle vilja tilllägga men jag stopper här.Eller... jag menar.. vilken man skulle inte vilja ha dig? (Och nu menar jag man och inte ålder!! ) Du har visat här att du är klok, smart, rolig, har mycket humor, behöver jag fylla på??
    Snällt skrivet av dig. Grejen är att han har ju känt denna tjej ända sedan vi började kursen, men att hans intresse växte för henne under tiden. Så han har väl ett hum om hur hon är så att säga.

Ja, OM han hade varit intresserad av mig tidigare så skulle han nog troligtvis inte se nån chans heller eftersom jag tidigare har pratat om att jag aldrig kan känna nåt för en yngre kille. Kommer ihåg att han mumlade tillbaks nåt (besviket) svar. Vet faktiskt inte varför jag sa så, när jag egentligen gillade honom. Jag har idag tänkt mycket på vad jag kände för denna kille under den tiden vi känt varann. Det har varit en blandning av vänskapliga känslor blandat med attraktion..Så svårt att veta exakt. Jag vet inte!

Men attraktionen blev starkare för honom när det inte fungerade med den andra killen.

Problemet är att jag måste fortsätta att träffa honom pga studierna, vilket försvårar för mig att komma över honom, men jag överlever.
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-08 17:09:07 följande:
    Min dag har varit toppen. Jobbade lite, träffade trevliga arb kamrater, när jag slutat åkte jag och shoppade (tidigare en favorit, nu oftast belastning) och hittade utekläder till lillen!!! 800 kr fattigare bagav jag mig hem och nu sitter jag här som värsta lyxfrun och väntar på att han gjort maten klart... Kunde inte vara bättre!!!!
    Lyxigt värre!
    Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-08 17:21:18 följande:
    Enig med dig! Man ska vara rädd om sig själv och positiv! Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
    Joo...Måste hålla mig sysselsatt så jag får lättare att distansera mig från dessa tankar och känslor.
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-08 17:36:37 följande:
    Shit va ni skriver! Have no fear Scratchy is here!
    Joina vetja!

Det där är också Qwertys standardkommentar
    Analysera mera!
  • Velour
    Ord blind skrev 2010-01-08 18:27:01 följande:
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
    Men nu smälte jag{#lang_emotions_sunny}
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-08 18:29:13 följande:
    jag tror ärligt talat jag måste hitta ett annat yrke. vi har jobbat 2 dagar och jag har en klump i halsen när jag tänker på jobbet.jag älskar undervisningen men hatar den dåliga stämningen, samt alla andra uppgifter som bara läggs på.några tips på vad man kan bli när man blir stor..? fan.
    Men varför det helt plötsligt? Är det pga alla de kommande ändringarna? Skola om dig till psykolog eller varför inte kurator.
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-08 18:36:30 följande:
    nej, pga de dåliga resurserna, att man förväntas vara flexibel och proffsig och orka sköta allt utan mer tid/pengar och utan ngn som helst feedback.samtidigt blir elevgrupperna sämre och reglerna snävare.nej, jag tror inte jag skulle kunna hålla distansen till problemen man jobbar med i de yrkena.jag vill ju egentligen vara lärare, men...
    Men shit vilket dilemma..Har någon annan uttalat sig om att det har blivit jobbigt?
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-08 18:41:50 följande:
    Ha lite tålamod och se vad som hänt över Julen och sen om det stämmer så prata med honom! Du kan ju hinta om vad du tycker. Säger du inget ger du honom ingen chans....
    Jag vet vad som hänt redan innan julen om man säger så. Han sa till mig att han ska koppla på charmen för att eventuellt få en chans hos henne. Men eftersom han och jag är rätt bra vänner som kan prata om lite allt möjligt, har jag tänkt fråga honom lite om vad han ser hos henne etc.

Men det känns lite dumt för mig att NU stiga fram och ge hintar, nu när han gillar nån annan. Jag hade många tillfällen förut, men struntade i det pga alla de faktorer som jag såg som hinder.

Nu måste jag gå och ta hand om lillen
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-08 18:43:35 följande:
    jag tycker det låter som om det är ungefär likadant överallt, oavsett var eller vilka ämnen, så det känns ju inte som att byta skola är lösningen heller.jo, kollegorna tycker också det är tufft, men vi är dåliga på att stötta varann, det ligger så mkt prestige i att säga att saker inte funkar.
    Oj! Det var inte kul att läsa Men såhär ska ni inte ha det bara. Fan vad jag önskar jag hade ett bra svar, men jag är inte ett dugg insatt i hur det funkar i skolvärlden.
    Prata med chefen? Styrelsen eller nåt sånt?
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....