Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-07 17:40:17 följande:
    hej! nu är jag hemma efter 1:a dagen tillbaka.idag var det planering & föreläsare ang. Gy11 -jag är inte riktigt engagerad än känner jag.vad har ni pysslat med då?
    Välkommen hem!

Engagemanget kommer Jag har varit på långpromenad igen och den här gången gick jag jättelångt. Men jag hade sånt roligt sällskap så jag fattade nog inte hur långt vi gick egentligen.
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 17:58:29 följande:
    för eleverna, ja. för den nya gumnasieförordningen som är 1,5 år bort? nja, nästa vår kanske.mysigt med promenad! idag har det varit kallt, men inte så man dör.
    Nya gymnasieförordningen? Vad är det?
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 18:16:12 följande:
    gymnasiet ska göras om, program, ämnen & betyg kommer förändras. senast det ändrades var '94 och det finns fortfarande kollegor som är kvar i det tänket så det ska bli intressant att se hur de klarar av förändringen.men jag är lite skeptisk, mest för att det så tydligt delas upp i studieförberedande/yrkesutbildningar.som för våra elever kommer det bli ett pusslande med tillval om man vill läsa till för grundläggande behörighet för högskolan.
    Ah! Mycket mer jobb, iaf i början. Så vad för betygssystem ska inrättas?
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 18:20:47 följande:
    intressant förresten, vår chef berättade att kollegan som chefar för grundskolan (lägre åldrar) fått ett brev från en förälder som ville ha segregerade, invandrarfria skolor i kommunen. ja, vad säger man?
    Flytta upp till Jokkmokk
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 18:26:00 följande:
    nu ska vi se om jag kommer ihåg, E-A tror jag.ungefär så:A- MVGBC -VGDE - G(F = IG)betygskriterier kommer finnas för E, C & A, och D och B blir de '+' som idag inte syns på betygen.
    Är det inte det amerikanska systemet?
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 18:51:46 följande:
    ja, den föräldern blir nu inbjuden till chefen för att diskutera skollagen, kanske speciellt 2 § Alla barn och ungdomar skall, oberoende av kön, geografiskthemvist samt sociala och ekonomiska förhållanden, ha likatillgång till utbildning i det offentliga skolväsendet för barnoch ungdom. Utbildningen skall inom varje skolform varalikvärdig, varhelst den anordnas i landet.Utbildningen skall ge eleverna kunskaper och färdigheter samt,i samarbete med hemmen, främja deras harmoniska utveckling tillansvarskännande människor och samhällsmedlemmar. I utbildningenskall hänsyn tas till elever i behov av särskilt stöd.Verksamheten i skolan skall utformas i överensstämmelse medgrundläggande demokratiska värderingar. Var och en som verkarinom skolan skall främja aktning för varje människas egenvärdeoch respekt för vår gemensamma miljö. Särskilt skall den somverkar inom skolan1. främja jämställdhet mellan könen samt2. aktivt motverka alla former av kränkande behandling såsommobbning och rasistiska beteenden. Lag (1999:886).är man inte nöjd finns det säkert friskolor som uppfyller önskemålen.
    Stackars det barnet som har såna föräldrar...
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 18:54:49 följande:
    där finns +/- eller bara bokstaven (ger olika poäng sen), och jag är osäker på om E verkligen motsvarar ett G?läste där ett år på high school men hade faktiskt bara An (OK, ett A -)
    Okej, låter väldigt invecklats. Varför ska man ha så många grader?
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-07 18:59:59 följande:
    ... och det gamla ska avrättas... Have no fear Scratchy is here!
    Ja, praktiskt taget. Dags att sörja lite..
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-07 19:17:55 följande:
    ja, eller hur? det kan ju behövas att de integreras i skolan för de kommer baske mig inte få ngn förståelse för andra hemifrån...
    Ja, precis..
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....