Tråddödare forts....
Nåväl, godnatt på er!!!
Nåväl, godnatt på er!!!
Okej. Jag har inte hunnit vara inne idag... har sovit och jobbat...
Tack för alla alla-hjärtans-dags-presenter. Ni får säkert något tillbaka när mina ögonlock är tillräckligt öppna för att göra något vettigt.
Nåväl, jag kan försöka svara på det lilla jag läst som varit riktat till mig.
Sedek: Nej, jag är inte klok. Observant av dig.
Vellan: Ja, din förklaring av att jag är uppe så sent var rätt. Det är för att jag jobbar med bara någon dag emellan, så det blir för jobbigt att ställa om dygnet fram och tillbaka. Tror det skulle slita mer på organen.
Sedek: Skulle det slita mer på organen?
Vellan: Tur att du inte blir arg om man outar ditt namn, för jag är så sjuuuuukt nära hela tiden.
Sedek: Bra att du outade L....'s namn först så att jag slapp bli den förste.
Mandi: Nej, jag är inte rädd för dig och du har inte skrämt bort mig. Det är så att jag gör något som kallas för att jobba, och då är jag borta länge i taget. Typ 14 timmar... sen måste jag sova. Och dessutom har jag ett liv utanför fl. Men tack för att du stöter på mig. Det är väldigt smickrande. Puss!!!
Sedek: Va kul att du läser om Nonviolent Communication. Berätta gärna lite om dina funderingar. Jag började läsa för snart tre år sedan, men jag lär mig fortfarande hela tiden. Fantastiskt.
Alla andra: Försök läsa samma bok som Sedek när han läst färdigt.
Vellan: Puss!!!
Blablablablablablabla... godnatt!!!
Just det, om någon ville mig något mer eller om ni försökt provocera mig på något sätt och jag inte svarat, så referera till inlägget så ska jag försöka ta igen.
Godnatt!!!
Såg att ni diskuterat förtryck bakåt i tråden. Vill bara påpeka att man kan aldrig komma någonstans i en diskussion om man först börjar säga emot varandra utan att först ha listat ut definitionerna på det man pratar om...
Dessutom vill jag komma med ett inlägg i debatten ni hade, nämligen att eftersom det blivit så populärt att komma med feministiska kommentarer och att det är en klycha att säga att män förtrycker så har just det argumentet blivit ett medel för förtryck av både män och det maskulina. Spelar ingen roll hur mycket man som man anstränger sig i vissa sammanhang, en kvinna som inte lyft ett finger kan ändå spela förtryckarkortet så behövs inga fler argument. Nu slår det ju naturligtvis tillbaka på henne eftersom ingen man med självrespekt vill ha med en sådan kvinna att göra. Vilket leder till att kvinnor använder det maskulina för att förtrycka det feminina. Jag kan ställa upp det som en matematisk ekvation, men jag tror inte att någon är intresserad.
Om någon skrivit något annat till mig medan jag varit borta så får ni skriva det igen... orkar inte läsa tillbaka i tråden...