Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-16 23:53:08 följande:
    U still here?
    No!
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-17 00:06:41 följande:
    Scratchy bara för att va petmåns. ;)أنا لست عربية
    För att vara petnoga så passar jag inte i feminin plural... i och för sig nära eftersom jag är animat, men ändå... maskulin singular räcker väl för mig...
  • Scratchy

Animat betyder grammatiskt att ordet syftar på något med en själ, till exempel människor och djur. Motsatsen är inanimat och är då saker som inte har någon själ till exempel stolar och hus. Och det påverkar genus i arabiska eftersom man inte har något maskulint plural på animata saker.

Ja, om både Sedek och jag ska med på kryssningen tar jag gärna en match mot honom. Förlorar gör den som hamnar i vattnet...

• Scratchy

Mandi: Det var animat när det handlade om grammatik som jag diskuterade. Därav förvirringen.

• Scratchy
    Mandi74 skrev 2010-02-17 22:45:27 följande:
    Aha.. du gjorde ju så att jag började tveka på om jag mindes fel, det var därför jag var tvungen att kolla upp det. Jag trodde det hade att göra med att du sa till Vellan att du hade ditt autosvar på.
    Ja, så kan det gå när man bara läser halva mina inlägg...
  • Scratchy

Hej Velour!

• Scratchy
    Velour skrev 2010-02-17 22:59:37 följande:
    Hej khoshtip! Haft det bra på jobbet idag? När kom du hem? Ska du jobba imorgon också?
    Ja, det var okej, men jag hann inte ställa om dygnet till att jobba dag (hade bara en natt på mig) så jag hann bara sova två timmar i natt. Imorgon tror jag att jag är ledig.
  • Scratchy

Ja, jag sover. God natt alla!

Mandi, du vet inte ens hur jag ser ut...

• Scratchy
    Grizelda skrev 2010-02-18 09:50:40 följande:
    Vad tusan, Velour? har du smygfotat mig och min man i sovrummet!! Det jäkligaste är att jag NÄSTAN har haft en kropp som hon på fotot ovanför. Fan. *springer till kafeterian och tröstäter semla*.
    Nej, alla bilderna är på Velour själv. Fast det är i lite fel ordning. Hon tränade mycket men hamnade i restaurangmatsträsket. Bilden är inte på dig och din man utan på mig och Velour tidigt på nyårsdagen. Efter det har hon tydligen blivit lite hårigare...
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-02-18 01:10:31 följande:
    Åh, jag skulle kunna göra ALLT för en plankstek....
    C'mon baby... *viftar med en saftig plankstek*
Svar på tråden Tråddödare forts....