Sedek skrev 2010-02-18 22:23:35 följande:
Försök att dra ner på bröd, flingor, pasta, potatis och andra ovanmarksgrönsaker och ät mer kött o fett. Spelar ingen roll vilken slags fett, bara det är fett.Eftersom kroppen då behöver annan energi än den den är van vid att få från kolhydrater så måste man äta lite mer fett.Omelett på 3 ägg och ett halvt paket bacon är ett exempel på en bra måltid.En burk tonfisk och ett par matskedar majonäs - äckligt ibörjan men man vänjer sig.Nått som är gott: Köttfärs stekt i smör med kryddor du gillar och bara sallad till, lite beasås om du gillar det. Eventuellt lätt kokt kål till.Lax o sås, med sallad.Experimentera, ja så är det faktiskt. Det låter ju grymt töntigt i andras öron, att man när man är 30 ska börja låtsas vara hobbybodybuilder... Men nu råkar det vara ett sätt för mig att koppla bort vardagen, och jag gillar det och det ger mig tillfredsställelse.Försöker lägga på mig så mycket muskler det bara går över vintern och sedan skala bort fettet och se hur det man byggt upp kommer fram när underhudsfettet sakta rinner av. Till vilken nytta kan man fråga sig...
Vad funkar för ektomorfer? Jag behöver gå upp i vikt...