Tråddödare forts....
Velour skrev 2010-02-22 16:28:15 följande:
Kul att bli jämförd med rasister..Såklart har inte alla samma värderingar. Jag kanske har framstått som "bakom flötet", men nog är jag medveten om hur människor funkar till stor del. Men det förstår du att när det kommer upp ord som "exman", "exsvärmor" etc. så kan det spela roll i hur myndigheterna ser på saken? Och då menar jag att det kan bli så. Det är bra att vara medveten om olika perspektiv anser jag. Sen måste jag ha bevis för hur hennes liv ser ut i Iran, vilket jag till viss del har. Den största delen handlar om vittnen som kan intyga om att hon har det bra där, men som sagt, inga iranier ställer upp för varandra. UD måste ju fixa info genom Migrationsverket. Visserligen har Migrationsverket sagt sitt sista ord och nekat henne uppehållstillstånd, men UD kan alltid ändra på beslutet genom allt det nya de har ljugit om i media. Och media har tidigare bidragit till att folk har fått stanna, men det beror också på om det blir stort uppståndelse kring det. Förhoppningsvis blir det ingen uppståndelse kring ex-sväris och hon får kicken härifrån.Så, tillbaks till hemtentan.