Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-22 16:28:15 följande:
    Kul att bli jämförd med rasister..Såklart har inte alla samma värderingar. Jag kanske har framstått som "bakom flötet", men nog är jag medveten om hur människor funkar till stor del. Men det förstår du att när det kommer upp ord som "exman", "exsvärmor" etc. så kan det spela roll i hur myndigheterna ser på saken? Och då menar jag att det kan bli så. Det är bra att vara medveten om olika perspektiv anser jag. Sen måste jag ha bevis för hur hennes liv ser ut i Iran, vilket jag till viss del har. Den största delen handlar om vittnen som kan intyga om att hon har det bra där, men som sagt, inga iranier ställer upp för varandra. UD måste ju fixa info genom Migrationsverket. Visserligen har Migrationsverket sagt sitt sista ord och nekat henne uppehållstillstånd, men UD kan alltid ändra på beslutet genom allt det nya de har ljugit om i media. Och media har tidigare bidragit till att folk har fått stanna, men det beror också på om det blir stort uppståndelse kring det. Förhoppningsvis blir det ingen uppståndelse kring ex-sväris och hon får kicken härifrån.Så, tillbaks till hemtentan.
    Bry dig inte om vad Roses säger. Vi andra respekterar dig... puss!!!
    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-22 16:44:11 följande:
    Och så var man tvungen och andas igen. Läs inlägg #15306.
    Jag har läst det flera gånger, och ditt försök att rädda situationen gjorde inte något vidare intryck på mig.

Men puss på dig också om du nu är svartsjuk...
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-22 16:57:19 följande:
    Ja, läsförståelse ÄR svårt även för en etnisk svensk. Vaddå mitt försök att rädda situationen? Vilken situation? Velour vet att jag tycker om henne ( hoppas jag i alla fall ) av det lilla jag har fått lära mig här på FL så jag behöver inte rädda nån situation. Försökte bara klargöra en grej. Att det finns några i Linköping som inte vill ställa upp och hjälpa till kan knappast stå för ALLA. Nu är hon ju Arg/besviken när hon skriver, tror inte heller hon känner ALLA iranier i Linköping. Kan nog räkna upp en 10-15stycken hon inte känner men men...........
    Vem sa att jag har svårt med läsförståelsen?
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-22 17:01:19 följande:
    " Jag har läst det flera gånger, och ditt försök att rädda situationen gjorde inte något vidare intryck på mig. " Citerad från #15309
    Och var står det att jag har svårt med läsförståelsen?

Jag läste flera gånger för att skapa mig en uppfattning. Förstod gjorde jag första gången...
  • Scratchy
    Roses skrev 2010-02-22 17:09:47 följande:
    Borde ha lagt till uppfattningsförmåga också.....Det är faktiskt upp till Velour hur hon vill uppfatta det jag skrev. Det är just detta jag och många andra försöker dagligen förklara för vissa svenskar ATT invandrare inte är en homogen ihoprullad deg. Byter ut ordet invandrare mot ( iranier ) i föregående mening och då får vi fram det jag försökte förklara i mitt inlägg. Måste gå nu så jag inte hamnar mitt i rusningstrafiken.
    Jaha, så du menade inte det du skrev. Inte konstigt att det blev förvirrat.

Googla klozapin!
  • Scratchy

Annars kan man öppna en tråd på fl så att alla kan se vad alla skrivit.

• Scratchy
    Roses skrev 2010-02-22 22:26:16 följande:
    Undrar varför man hittar flest tablett-namn i dina inlägg?Hmmm.........
    Det tror jag faktiskt inte att man gör...
  • Scratchy
    Midka skrev 2010-02-22 22:27:35 följande:
    Ja, det är ett förslag med eftersom någon här inte vill outa sig för mycket på FL så kan det vara bra att inte alla här vet var vi tänker åka och vid vilken tid....Kan man ha privata trådar som bara vissa inbjudna kommer åt?
    Om man skickar ett meddelande till flera så blir det automatiskt en tråd när flera svarar.
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-22 22:31:36 följande:
    Tänkte säga att det är nog jag...Men väljer att låta det vara osagt.
    Hehe...

På tal om det så testade jag havredrycken du gav mig receptet på. Uuuuuuuuuuusch!!! Att döma av smaken måste den ha varit jättenyttig.
Svar på tråden Tråddödare forts....