• Sedek

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-02-27 18:38:40 följande:
    Visst, jag betalat 1200-1300 varje månad för elen. Vad betalar du..?
    What!!! Har du inga lampor eller?

Tvåmånadersräkningar, dec-jan landade på 7000 kr... Och då eldar jag så ofta det går, slösar INTE.

Men halva året ligger det runt 1000 lappen eller mindre, det är bara nu under de kallaste månaderna.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-27 20:10:09 följande:
    Ja, men nu handlade det inte om att du drog hem nån, utan det handlade om att du tänkte följa mig till bussen. Då tyckte jag att en gentleman beställer en taxi eller ännu bättre, låter tjejen (i det här fallet, moi) sova i sängen medan han sover i soffan. Men du kanske inte är en gentleman Vad konstigt att du sov så sent...Har du varit vaken hela dagen, utan någon power nap?
    Jag är jag är, jag är elen i stängslet, jag är lykstolpen som lyser upp vägen, jag är korven i brödet, jag är jag är.

Jag bjuder på den

Nej inga powernaps, full fart och så tänkte jag däcka i kväll. Men det känns som att det inte kommer att fungera. Du vet känslan när det känns som att man ligger 2 cm ovanför sängen när man ska sova, spänd och hjärtat rusar? Så har jag redan nu, 2 cm ovanför soffan... Ska prova m en mellanöl, kanske funkar.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-27 20:34:12 följande:
    Illa. Men du vet vad din framtida man alltid säger? Iallafall nåt i stil med "Vad kul att det är måndag, då är det fyra dagar till fredag!!"
    Jepp
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-27 20:14:31 följande:
    Joo...lampor och elstängsel runt hagarna Så det jag betalar, det betalar jag varje månad året om, blir inte många kronors skillnad vintertid då det i stort är samma saker som drar ström. Förutom nu...byggfläkten lär ju kosta en del...
    Jo, lampor runt hagarna borde dra lite mer... Men då duschar du kallt och har BARA ved som värmekälla?

Fattar inte din låga förbrukning

Melodifestivalen är fruktansvärt dålig Vet inte vad jag ska göra, börja röka kanske? Är det en bra idé?
  • Sedek
    AnnaPuddel skrev 2010-02-27 20:32:52 följande:
    Mitt bildgalleri är helt fullt med skojj!!
    Alltså inte med något hotfullt?

Populär tråd du startat btw
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-27 20:45:49 följande:
    Räddaren i nöden ungefär? Jag tror jag känner igen känslan. "Inatt" sov jag inte förrän vid 5 på morgon även om jag hade varit uppe och haft hålligång hela dagen. Det berodde inte på att jag höll mig vaken med flit, utan Herr Ångest var på besök igen. Så du ska lugna ner dig med lite öl? Hoppas att åtminstone det funkar.
    Oj, har du också det så? Fy vad jobbigt det är, man blir galen om man inte får sova! Hjärnan får för sig att lösa alla världens problem, fast man VILL INTE tänka, man vill sova{#lang_emotions_djavulsk}

Har du nått annat tips?

Herr Ångest ja, hm, fast jag föredrar nog Fröken Ångest. Finns hon?

Öl och cigaretter, min nya vardag
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-27 20:46:13 följande:
    HA ha ha... Du vet mycket väl hur jag menade... Jag har ju förstås varmvattenberedare också, o jag duschar VÄLDIGT varmt (eller..ja, 38 grader ungefär..) Rökning lugnar de flesta närver "lever med en cigg i munnen för jämnan"

Snökvinnan som duschar varmt, just det.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-27 20:50:22 följande:
    Finns en folkstam i jag-vet-inte-var där de röker KONSTANT
    Kanske i Sörmland

• Sedek
    Isnogood skrev 2010-02-27 20:54:17 följande:
    Hm..tror jag satte in ett i dag... "gammal o senil"
    Inte gammal än... Några dagar kvar
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-27 20:55:54 följande:
    Tragiskt nog är det inget nytt fenomen för mig. Jag har det så jämt nuförtiden. Tips? Hmmm....nope det har jag inte Annars hade jag somnat i tid jämt. Hahhah, du får kalla din ångest för Fröken och jag min för Herr. Förhoppningsvis möter de varandra, blir ihop och lämnar dig och mig ifred. Nej, inga cigaretter! Öl är bra. Har hört att vin är lugnande också. Dricker du aldrig när du sitter och slappar?
    Haha! Vad fint, våra ångestar möts och lämnar oss i fred

Nej, dricker sällan faktiskt. Kan man kanske inte tro, men så är det. Men nu ska jag "fira" lite och belasta min lever med en mellanöl
Svar på tråden Tråddödare forts....