• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-27 23:54:43 följande:
    Hahah, vad gulligt. Varifrån fick du fram den översättningen/texten?
    Meh! Jag har ju läst lite Persiska i det sista, kände mig tvingad nu när jag har två persiska vänner på FL

Eller så använde jag Google translate, men det får du avgöra själv.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-27 23:58:39 följande:
    Kan ni översätta.. mater, tu est aurum hospes & te amo
    Latin... Kan inte, har bara hunnit lära mig Persiska än så länge!
  • Sedek

Velour:
    Du är en bra mor!

Godnatt på er, måste sova nu. (som jag iofs redan sagt på persiska)

• Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-28 12:51:03 följande:
    *vinkar matt från sjukstugan* Har ni saknat mig? Jag lever iallafall och har fått i mig en macka som första matbit sedan i fredags kväll Kräksjukan slog till i går eftermiddags. Det var inget kul när jag och sambon sprang i skytteltrafik till vår enda toalett samtidigt som lille Loppan var frisk och pigg och tyckte vi var urtråkiga. Ska läsa ikapp senare och se hur er helg har varit. Kramar till er iallafall.
    Oj, det slog ut med andra ord... Men det går ju fort över, en gratis snabbbantningskur kan man också se det som
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 17:54:27 följande:
    Jag tänkte på det förut (snabbantning) men skrev inte ner det Ville ju inte provocera de som är sjuka precis
    Men det är inte att provocera, det är att muntra upp, hitta nått positivt i det dåliga. Det finns alltid nått bra i en dålig sak, det gäller bara att hitta den.

Ni har väl hört historen om pojken som fick hästskit i julklapp?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 17:58:23 följande:
    Tja, det kanske man kan säga. Hahah, berätta om pojken!
    Han var obotligt positiv och hans föräldrar störde sig på det, tog han till psykolog som gav receptet INGA presenter till honom, men en massa presenter till hans negativa bror.

bla bla bla (en massa detaljer)

Så frågar pojken -Men, jag då, får jag INGA presenter i år? (med ett brett leende)
    Föräldrarna - Jo, din present står i garaget...

Pojken springer ut och hittar en jätte mega stor hög av hästskit... Föräldrarna är kvar inne i huset och fixar med annat, börjar till slut undra vart pojken är. Han kanske blev ledsen till slut och sitter o gråter tänkte dem, så de gick ut i garaget.
    Där hittar de pojken skrattandes, hoppandes och grävandes i en väldans iver!!!
    Pojken utbrister - Med såhär mycket hästskit MÅSTE det bara finnas en ponny någonstans här inne

Moral of the story: Det finns alltid något positivt i det negativa

Ponnyn i kräksjukan är bantning.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 17:59:49 följande:
    "Det kan inte bli värre, sa pessimisten. Jo det kan det, sa optimisten"
    Meh! Är det inte tvärt om egentligen?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 18:08:56 följande:
    Stackars pojk! Men jag förstår resonemanget och om man kan hitta ponnyn i varje situation är det väl bra. Jag tänkte förut att det kanske känns provocerande att visa ponnyn för JhjärtarA när hon är kräkig, bara för att JAG mår bra
    I så fall får hela jag logga ut, jag är ju den historien personifierad...{#lang_emotions_innocent}

Och nu slipper ni mig ett litet tag, ska fixa kvällsmat. Återkommer.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-28 18:29:11 följande:
    Pojken i historien påminner om Simpsonskaraktären Ralph Wiggum och det kan jag omöjligen tänka mig att du är som
    Du får ju tolka det som du vill, jag ser mig själv mer som Bond, James Bond...
Svar på tråden Tråddödare forts....