• Midka

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-03-14 17:17:15 följande:
    Har bara ingen lust att äta...känner mig inte hungrig "hungrig" om du förstår vad jag menar...Antagligen för att det alltid är så mycket annat runt omkring hela tiden, annat att ha tankarna på, annat som måste göras, annat som jag behöver göra...-Och då glömmer jag liksom bort att jag ska äta något o klockan går o i bland så är den alldeles förmycket o då väntar jag med att äta till dagen efter
    Vet inte om det är så smart att göra så.... Uppenbart är dock att det fungerar med tanke på hur din avatar ser ut.... Jag tror ändå att det är bra att få i sig något om det bara är en havrekudde så är det i alla fall något. Tänk på att su kanske vill må bra när du är över 50 oxå.....?

Jag vet att det är lätt att gömma klockan men tänk på din hälsa!!!!!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 16:39:20 följande:
    Jag tror att det är en myt. I mitt fall har jag ju anledning annars har jag aldrig gått och deppat just när det varit vår.
    Myt och myt... Som sagt... det är inte alltid roligt  med att förstå och att få erfarenheter. Hoppas dock att du slipper vårdeppen!!!

Jag är inte så munter under marsmånad men jag är absolut inte så låg att jag bara ligger under täcket! Dock har jag med åren fått en annan förståelse för de som verkligen mår dåligt under våren.... Fy för att må så!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-03-14 17:53:20 följande:
    husmanskost är jättegott ibland! kryddpeppar tror jag aldrig jag använt...
    Det är super! får den där mustiga smaken osm vi alltid misslyckats med tidigare...
  • Midka
    Polly S skrev 2010-03-14 17:46:23 följande:
    jag glömmer det eller är ibland inte hungrig.äter sällan frukost eller lunch (vanligen yoghurt eller frukt isf) men dricker kopiösa mängder kaffe.kvällsmat äter jag mest för att maken behöver äta.mat är bara roligt & gott när man har tid!
    Föda är viktigt om man ska må bra. Tur att din make behöver äta, säger jag bara!
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:36:18 följande:
    Fiona, jo visst lär man sig något med alla svårigheter och erfarenheter! Det är just att alla svårigheter "härdar", dvs att de innebär något livsstärkande och positivt jag vänder mig emot. Många människor bryts ner av många problem samtidigt och jag tyckder det är lite otolerant eller oempatiskt och okänsligt att tro att allt går att genomleva med ett starkare sinne efteråt. Min livsfilosofi är att söka sig till ett sammanhang där man trivs och kommer till sin rätt. Att sluta kämpa mot allt och alla, att välja sina strider, att anta utmaningar i lagom doser men att i första hand finna en balans och en trygg bas. Och att försöka vara ödmjuk men våga hävda sig själv. Att erkänna positiva OCH negativa sidor och erfarenheter och inte krystat vända allt positivt på en gång, eller tvärtom odla och värna om sina dystra och svåra sidor. Att våga se verkligheten som den är - att vara nyfiken och försöka se bortom egna skygglappar. Det tror nog jag på. Sen är det den där eviga balansen mellan det utflippade flummiga och det mer strikta fyrkantiga gråa och präktiga som jag ständigt letar efter
    Jag tror att om man varit med om något riktigt dåligt får man vidare referensramar. Med det menar jag att om jag sticker mig i fingret så är det inte så farligt om jag jämför mig med brännskadan från ugnen... (Inte någon vidare bra liknelse...) eller att de är puckon på jobbet gör inte så mycket för det är bättre att ha ett jobb än att vara arbetslös osv. Det är det jag menar med att bli härdad, att få vidare referensramar. Att bli nedbruten är aldrig en rolig process men om man kommer ur det och blir hel har man fått så mycket erfarenhet med sig som man aldrig kan läsa sig till.
    Jag tror även att det kan finnas en viss tröst i att veta att om jag inte dör av skiten (det som händer mig) så kan jag i alla fall dra nytta av skiten efteråt....
    Sen är det upp till var och en att använda sina erfarenheter som man behagar...

I övrigt håller jag med dig om att finna balans!
  • Midka

Kram på er alla fina vänner!!!!!

Vi ses i morgon.
    Irl kallar.....

Smiley

• Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:14:32 följande:
    Midka, det är väl där jag inte håller med. Att vi lär oss av våra erfarenheter, dåliga som positiva är klart. Att vi kan dra nytta av dom på något sätt är väl bra. Men att något härdar tycker jag innebär något annat - dvs att vi blir skulle bli starkare av alla svårigheter som inte dödar oss. Jag tror många lever ett hyfsat liv trots sina svårigheter, inte tack vare dom - när svårigheterna har nått en viss kaliber eller överhopat oss i antal. Så jag har inget emot ditt (eller Fionas) resonemang - förutom att man använder begreppet härdar. Lagom doser svårigheter i en övrigt stöttande och positiv omgivning härdar. För många eller för svåra svårigheter i en utsatt situation härdar inte - de bryter ner. Så kanske ni förstår bättre vad jag menar.
    Jag förstår vad du menar men jag tror att det blir semantik i slutänden... Det beror på vad man läser in i ordet "härda". Att bli motståndskraftig eller att bli hård. Vi menar bitvis samma sak och samtidigt inte helt. Jag tror att man oftast (alltid?) blir mer stark av motgångar om man kan dra nytta av erfarenheterna. Det finns säkert tillfällen då man inte klarar det och det skulle möjligen kunna leda till att man blir försvagad men jag tror inte det i slutänden, så vida det inte leder till att man tar livet av sig. Då har man blivit för överhopad men å andra sidan så dog man. "Det man inte dör av....." Jag menar inte att värdera i detta. Det ser nog ganska hemskt ut i text, jag är úte efter ett högst teoretiskt resonemang som inte inehåller värderingar!
    Jag tror det bryter ner under en period och antingen reser man sig och då har man blivit lite starkare eller så reser man sig inte.

Har jag förstått vad du menar? Förstår du vad jag menar?
    Det blev mycket "menar" här.... {#lang_emotions_innocent}

C Y!!!!!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 19:40:36 följande:
    Jag har läst lite i den allra första tråddödartråden. Fy fan var roliga och gulliga ni var när ni precis skulle lära känna varannDet som fortfarande håller i sig är att ni är lika gulliga och fina!!
    Jaha! Men inte roliga nu då... {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_yell}

• Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:20:05 följande:
    Hahah, hur visste jag att jag till slut skulle få den kommentaren? Men jag skrev väl vidare att det som är kvar av er allra första tråd är att ni fortfarande är gulliga
    Om gullig är det jag får nöja mig med så..... *gubbe som räcker ut tungan*
Svar på tråden Tråddödare forts....