Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-22 17:39:42 följande:
    Oj jävlar vad jag ställt till med. Roses och Scratchy, om ni ska hålla på såhär så får ni inga kakor av mig. Bara så ni vet. Och ni vet inte hur goda kakor jag kan baka! Inte ens ni som bantar kan stå emot. Så det så!Puss?
    Jag älskar kakor och jag är gotte-gris så jag tackar gärna JA. ;)
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-22 17:32:39 följande:
    Ja, jag ballade ur lite där..Kände mig besviken på hela världen helt plötslig. Men jag tänkte på de som vet en massa om exsväris men som vägrar ställa upp och vittna för att de är rädda för....vet i fan vad de är rädda för. Men fega är de. Folk jag inte ens känner har kommit fram till oss (mig och min familj) och delgett oss saker de vet och avslutat med "snälla, säg inte det här till nån, jag vill inte bli inblandad". NÄHÄ! tänker man då...vad fan ska jag göra med den här informationen om de inte vill vittna? Så jädra onödigt då att de säger saker till mig som jag inte får använda. Då hade de lika gärna kunnat behålla det till sig själva. Det var en iranier som såg hur min exman behandlade vår son i simhallen. Min mamma ringde upp honom och bad honom berätta exakt vad han såg och han förnekade allting och sa att han inte vill bli inblandad. Vad sjukt! Det är ju min son det handlar om. Det är ju inte så att de blir avrättade om de träder fram. Det här är ju Sverige!Fy för dem!
    Men jag skrev ju att jag förstår att du är Arg/besviken. Det spårade ur när en viss person skulle va "rolig" och min stora käft inte kunde hålla sig....

Du får spy galla hur mycket du vill på personerna du har träffat. Dom som inte vill ställa upp, är rädda att hamna i en familjefajt. Det jag reagerade på var meningen

" Det finns många här i Linköping som kan vittna om att allt hon säger är falskt, men iranier är såna fega jävlar så de ställer inte upp för varandra. "

Nu verkar alla ha tolkat det som att jag har sagt att du ÄR en rasist vilket jag inte förstår hur vissa har fått det ifrån?!

Jag skrev att din mening kan jämföras med vad rasisterna brukar få ur sig. Att det liknade rasisternas åsikter om invandrar-gruppen.

Som jag skrev tidigare så hoppas jag verkligen att din svärmor inte får stanna i Sverige. Själv skulle jag göra vad som helst för att FÅ UT MIN men det är omöjligt tyvärr.

* Kramar om Velour hårt och ber om ursäkt om det blev missförstånd mitt i allt *
  • I Blackrose I
    Bjuder på Choklad. {#lang_emotions_sunny}

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-22 22:01:19 följande:
    Du får brownies!
    Åhh, tack. :) Här hemma är alla galna i kärleks-mums/choklad-rutor. Brukar baka två gånger per månad. Inte mer. När jag bakar kärleks-mums är dom slut på 5-6 dagar. {#lang_emotions_surprised}  Ändå gör jag två ugn-plattor.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-22 22:04:08 följande:
    Jo..eller..vet inte vad jag ska säga..Kram
    Är det nåt jag inte gillar så är det när nån tolkar det jag säger/skriver fel. Du får jättegärna säga om nåt jag sa/skrev var fel så ska jag förklara så gott jag kan. Vill inte att folk ska vara sårade/arga/lessna pågrund av en missuppfattning och Du är den sista jag vill ha i den kategorin.

Bjuder på ännu mera choklad: {#lang_emotions_tongue_out}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-22 22:07:44 följande:
    Velan och ni andra!Hur gör vi rent praktiskt för att få ihop en maillista för att boka in datum mm till tråddödarträff TDT??Det går inte att göra på inboxen här på FL för då blir man avstängd. Hrmpf!Alltså måste vi göra en maillista utanför fl. Ska man tala om sin mail i din inbox eller i min? Datum.... Ska vi sen ge tre datum och det där flest kan får bli det vi väljer??Om vi inte gör något kommer vi aldrig iväg och ses och det går inte!
    Säg ni vem som ska ta över så skickar jag mitt mail-adress.

Vill också träffa er.
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-22 22:15:23 följande:
    TrådDödarTräff.... Väldigt nära TDD som är ett gift... TNT är dynamit eller ngt liknande så med de liknelserna kommer vår TDT bli kanon!!Jag föreslår att alla inboxar dig med sina mail så ordnar du en maillista. Sen sätter vi ihop ett mail tillsammans eller så gör du det och sen skickar vi det till alla.Om alla väljer "svara alla" när man svarar på mailet kommer alla att se alla svar. Smart va?!
    Bra förslag. Jag ska snart logga ut så kommer ni fram till nåt inom 3minuter så skickar jag iväg mail-adresset. :p
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-22 22:16:50 följande:
    Godkväll gottegrisar!Annars då?
    Gokväll. :)

Jag har gått ner 2kilo så jag firar med att snart sätta mig framför tv:n med en skål ostbågar. {#lang_emotions_tongue_out}  Var så glad imorse när jag vägde mig så nu ska jag bara bli av med 3kilo till så är jag nöjd. ;)

Hur är det själv?
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-22 22:18:23 följande:
    Jamen! Det är klart!! Gjorde inte du en lista för ett tag sen på vilka vi tycker är "äkta" tråddödare. Jag vill ju träffa er alla!!
    Ja, det var jag som gjorde det och jag tog för givet och skrev in mig själv också i listan. {#lang_emotions_embarassed} 

I alla fall så ser väl listan ut så här:

MIDKA
    VELOUR
    ROSES
    SEDEK
    MANDI
    ISNOGOOD
    A_HJÄRTAR_J
    GRIZELDA
    FIONA
    SCRATCHY

Tror jag fick med alla eller?!
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-22 22:19:47 följande:
    Jaha, så du menade inte det du skrev. Inte konstigt att det blev förvirrat.Googla klozapin!
    Jag menade allt jag skrev.

Undrar varför man hittar flest tablett-namn i dina inlägg?Hmmm.........
Svar på tråden Tråddödare forts....