Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-23 20:40:11 följande:
    Hej på er!!!Jag är lite låg idag... Vet inte om det är mars som börjat tidigt eller om jag bara är trött... Försöker tala om för min man att vi behöver tiiid ihop men han verkar inte förstå riktigt.... Hoppas han fattar snart! Det är oftast jag som får driva allt hemma och det har sina för och nackdelar. Fördelar är att jag inte behöver fråga om särskilt mycket utan kan bestämma det mesta själv. Nackdel är att det ibland blir tungt med ansvar och att stå med allt. Jag vet från andra trådar att man bara ska vara lycklig eller sparka ut honom men nu lever jag i mellanlandet... Jag har valt att sätta mig i situationen och får snällt gilla läget. Om jag skulle klaga är jag idiot som inte fattade det innan jag "skaffade" barn och enda lösningen är att vara himelskt lycklig eller sparka ut han.Vi har barn ihop, jag blir absolut inte misshandlad på något sätt, på det hela har vi det jätte bra ihop. Problemet är att han kunde varit min bror just nu. Finns inte en bättre vän och stöttepelare! Men..... det är nog en period och vi hitter säkert tillbaka igen... snart.....
    Kan du inte åka bort med honom och bestämma den delen sen när ni väl kommer bort så försöker du få honom förstå hur du känner dig? Han kan ju inte rymma ifrån dig när ni är fast i ett hotellrum. Bara ett tips.
    Jag brukar annars få ut ur mig det mesta jag vill ha sagt till honom när det gäller vanliga/normala saker ( Om vi bortser från senaste historian ). Jag säger rakt ut att jag inte orkar, att jag inte gillar att han är som min bror ( det brukar få honom att fatta eld ) men allt för att han ska fatta hur jag ligger till.

Hoppas det ordnar sig för er. Puss. {#lang_emotions_flower}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-23 20:54:02 följande:
    Du är för rolig!När det gäller andra saker är det bara perser/ iranier som räknas. Tex med vem som stöttade dig i din svåra situation tidigare.Nu var det "bara" Fiona som snabbt hann svara dig men det räckte inte riktigt...Jag får inte riktigt koll på hur du tänker alla gånger.Jag gillar dig så det är inte det. Det är bara att jag inte riktig har koll på hur du resonerar. Tex säger du att alla araber är "arar" och kort efteråt säger du att din svärmor dömmer ut dig för att du är från en speciell grupp (vågar inte ens prova att stava till det). Tänker du bli likadan som din svärmor om någon av dina pojkar träffar en "arar"?Du är så full av motsägelser.Observera att jag inte är ute efter att bråka! Jag förstår bara inte.*duckar ifall du blir arg*
    Mäh MIDKA!

Jag menade inget illa. {#lang_emotions_embarassed}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-23 20:54:02 följande:
    Du är för rolig!När det gäller andra saker är det bara perser/ iranier som räknas. Tex med vem som stöttade dig i din svåra situation tidigare.Nu var det "bara" Fiona som snabbt hann svara dig men det räckte inte riktigt...Jag får inte riktigt koll på hur du tänker alla gånger.Jag gillar dig så det är inte det. Det är bara att jag inte riktig har koll på hur du resonerar. Tex säger du att alla araber är "arar" och kort efteråt säger du att din svärmor dömmer ut dig för att du är från en speciell grupp (vågar inte ens prova att stava till det). Tänker du bli likadan som din svärmor om någon av dina pojkar träffar en "arar"?Du är så full av motsägelser.Observera att jag inte är ute efter att bråka! Jag förstår bara inte.*duckar ifall du blir arg*
    Tänker bara svara på detta sen tror jag att jag ger mig för ikväll. {#lang_emotions_embarassed}

Jag verkligen föraktar/hatar araber av hela mitt hjärta. Du kommer aldrig förstå varför. Du har ingen aning om hur mina förfäder har blivit behandlade och blir behandlade.

Du får tro vad du vill om mig det tänker jag inte alls säga nåt om.

Nej, Arg är jag inte men besviken för jag trodde att jag hade delat med mig så mycket att dom flesta av er vid det här laget "kände" mig men jag hade nog fel.
  • I Blackrose I
    Scratchy skrev 2010-02-23 22:05:30 följande:
    Hur var det man sa mycket snö men ingen ficklampa på finska?
    Get Taskulamppu..............................
  • I Blackrose I

Nu har jag gett kamran huvudvärk i över en timme så jag har lugnat ner mig. Ska sammanfatta det hela..................

• I Blackrose I

MIDKA!

Jag menade inget illa med det jag skrev till Fiona. Du får tolka det som du vill men jag mådde bra när jag loggade in. Mycket bättre än på länge. Har bättre relation med maken. Idag när jag kom hit så fick jag till och med hjälp av mamma när jag skulle laga mat så jag är glad att hon mår bättre. När jag loggade in och skrev hej så såg jag inte att du mådde dålig. Går du tillbaka och läser så ser du att jag skrev inlägget med ( hej fiona )

Idag 20:42

Till Mandi skrev jag inlägg

Idag 20:47

När jag uppdaterade sidan så såg jag att isnogood och mandi hade svarat dig och la märke till ditt inlägg vilket jag svarade

Idag 20:52

Så det var inte att ignonera ditt inlägg. Jag svarade så fort jag såg ditt inlägg men men.................du får tolka som du vill.

Fortsättning följer............................. 

• I Blackrose I

Du är för rolig!
    När det gäller andra saker är det bara perser/ iranier som räknas. Tex med vem som stöttade dig i din svåra situation tidigare.
    Nu var det "bara" Fiona som snabbt hann svara dig men det räckte inte riktigt...

Här får du verkligen förklara vad du menar? Även när jag mådde som värst så försökte jag så gott jag kunde att försöka muntra upp dom som mådde dålig genom att skicka "presenter" eller skriva gulliga kommentarer i deras ( blogg ) m.m men som sagt det är fritt fram att tolka som man vill.

Jag får inte riktigt koll på hur du tänker alla gånger.
    Jag gillar dig så det är inte det. Det är bara att jag inte riktig har koll på hur du resonerar. Tex säger du att alla araber är "arar" och kort efteråt säger du att din svärmor dömmer ut dig för att du är från en speciell grupp (vågar inte ens prova att stava till det). Tänker du bli likadan som din svärmor om någon av dina pojkar träffar en "arar"?

När det gäller araber och min hat gentemot dom så får du va snäll och fråga mig nästa gång varför jag känner så starkt innan du får brottom att bli av med dina "stämpel". När det gäller min hat så kan jag ge dig flera motiveringar varför jag säger som jag gör. Jag har goda skäl att hata dom. När det gäller min svärmor så gillar hon inte mig för att hon är självisk, för att hon är egoistisk satkärring som ville att min man skulle gifta sig med en från deras "grupp". Perserna har inte gjort ármenier nåt ont under historiens gång. Det kan man knappast säga om araber gentemot perser. Förstår du skillnaden????!!!!

Du är så full av motsägelser.

URSÄKTA? Och det slutsatset kom du fram genom vad??????

Observera att jag inte är ute efter att bråka! Jag förstår bara inte.

Sista 4 orden har du verkligen inte fel i.............

Fortsättning följer....................

• I Blackrose I

Jag veet!!! Du är en varm och vänlig person som månar (har omsorg om) familj och vänner. Det är därför jag tycker det är konstigt att du ibland bara ser till perser... Jag tror det beror på att du inte är van vid andra vänner...?

Och med det menar du? Nej, jag har inga svenska killkompisar...har mina skäl. Dels att dom skulle påminna om en viss person och det klarar jag inte av. Att jag inte har nära svenska tjejkompisar behöver du bara läsa dina sista inlägg för att hitta ditt svar.

Det är nog det jag inte har insikt om.... jag vet ju inte om din historia och som jag skrev innan, jag har full respekt för dina åsikter.

Respekt såg jag ingenstans men så har jag brytningsfel också. {#lang_emotions_undecided} För att inte veta bakgrunden till personens handling var du då otrolig snabb med din stämpelsättning.

Jag hoppas att du inte blir för besviken för det är inte min mening. Kanske kan jag beskriva mer hur jag menar för jag är inte ute efter att värdera!

Hmmmm.......okej. Sure. {#lang_emotions_undecided}

• I Blackrose I
    Gokväll Midka och ni andra. Jag svarar på dina svar Midka och förhoppningsviss kanske du förstår lite vad som gick fel nånstans.

Det var i något inlägg  i en diskussion du hade med Velour om iranier då du skrev något i stil med " och vem är det som ringert till en helt främande och stöttar? Jo en iranier..." just där och då var det så jag tolkade det. Tex hade Mandi stöttat jätte mycket även om det inte var hon som ringde. Jag uppfattar att du är en mycket stöttande person som hjälper andra det var bara att jag hakade upp mig på judt den formuleringen.... Sorry om jag tolkade det fel!

Jag kommer ihåg den diskussionen men just den dan så ville jag visa Velour att det finns iranier som ställer upp för varandra. Att det finns iranier som är godhjärtade och bara för att få upp ögonen på henne så tog jag henne själv som ett exempel. Ber om ursäkt att jag inte tog upp andra men just då ville jag bara få Velours uppmärksamhet. Jag är Mandi tacksam för allt hon ställde upp med den kvällen jag mådde dålig och det sa jag till henne flera gånger både samma kväll och dagarna efteråt så nej, jag är helt blind. Jag vet att jag inte har ett sunt förhållande till den kvinnliga befolkningen av landet jag bor i och det har sina skäl. Har tagit hand om det och förhoppningsviss kommer jag över det så småningom men det är också en av sakerna du nog aldrig kommer förstå. Om jag ska skriva riktigt grovt så kan jag till och med jämföra det med våldtäktsoffer.

Det är ju därför jag har skrivit som jag gör! Jag försöker på mitt sätt att fråga hur du kan dömma ut så många människor. Det är svårt att fråga i skrift för jag vill inte "kräva" svar som du kanske inte vill ge.
    Det du har skrivit om din svärmor är att hon dömt ut dig för att du inte tillhör "rätt" grupp. Som jag uppfattat det har hon bestämt sig för att du är dålig för att du är född i fel grupp. Jag kan ha uppfattat fel. Du borde vara en superbra svärdotter som sköter om hennes barnbarn på ett toppensätt! Hon borde vara stolt över att ha dig som svördotter! Så för att svara på din fråga.... Nej, jag förstår inte skillnaden.

Då försöker jag en gång till då.
    Araber/muslimer tvingar på perser Islam. Iran blir så småningom en shiamuslim land där man fryser ut alla andra religioner. Zoroaster tvingas fly till Indien och dom som bor kvar får betala böter och va livrädda dygnet runt. Det tog mig flera jäkla år för att få godkänd till ett iransk pass för man anser inte att jag är en iranier på grund av min religion. Förstår du vilken hat man får när man inte ens är välkommen in i sitt land pågrund av fel religion. Kom inte och säg att det är iranier som bestämmer där nere. Ja, det är jag väl medveten om men det är iranier vars förfäder blev tilltvingade till Islam och som nu flera decenier efter anser sig vara troende så kallade muslimer. Förstår du?

Genom det jag läst och skrivit. Varm, förstående, kärlesfull, klok men som inte kan se att det kanske finns en trevlig människa bland miljoner araber.

Om vi nu säger att du har rätt så bjuder jag på den enda trevliga araben som kanske råkar finnas. För att jag ska kunna hitta den trevliga människan anser jag ha chans lika med noll.

• I Blackrose I

Du har tidigare skrivit att du har svårt för svenska tejjer pga av vad som hänt dig tidigare och det var det jag menade. Här i tråden är det flera som har visat att de verkligen bryr sig om dig fast de är svenska.

Och det har jag uppskattat och visat min uppskattning också. Vad vill du jag ska säga? Jag är tacksam att alla ni ställde upp och stöttade mig när jag mådde dålig men du kan ju inte förvänta dig att jag ska glömma hatet jag har burit på mig i alla dessa år efter 1,5månads "chat" eller?

Det är tråkigt att du uppfattar det så. Jag har inte menat att sätta någon stämpel.

Men det gjorde du Midka och det rejält. Jag skrev ett skämtsamt inlägg till Fiona och Mandi och gjorde det till världens grej. Om jag ska vara lika petig som du så kan jag leta efter inlägget du skrev den kvällen jag mådde dålig och du satt och larvade dig men jag sket i det och brydde mig inte. Varför reagerade du så starkt som du gjorde? Jag svarade på ditt inlägg så fort jag såg det så jag förstår inte vad problemet var/är. Att jag ogillar en viss folkgrupp tror jag knappast du har nåt med och göra. Det finns andra som är lika fördomsfulla mot en hel folkgrupp här på FL utan att du har brytt dig så varför bry sig om vad jag tycker? Och sen dömer du hela min personlighet och personen bakom ( Roses ) på grund av ( arab-åsikten ) jag har?! Det tycker jag låter lite för magstarkt.
    Om vi säger så här hade jag varit konservativ i mitt sex-syn så hade du varit rena rama *-------* med allt konstigt du skrev om din syn på sex och otrogenhet. Förstår du vart jag vill komma? Det hade vatt lika absurt av mig och döma dig rakt av på grund av din vrida synvinkel angående otrogen som din dömning av mig.

Hur ska vi komma vidare och förstå varandra om du väljer att inte tro mig?

Vart har jag misstolkat dig tycker du?

Svar på tråden Tråddödare forts....