Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-14 21:58:26 följande:
    Usch, har hittills varit på två begravningar och jag har nog aldrig gråtit så här mycket i hela mitt liv. En var en gammal person så det var naturligt. Den andra var en kille i 20-årsåldern som hade hängt sig själv. Fy fasiken vilken sorglig och hemsk stämning det var på den begravningen
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra.
    är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå.

jobbigt med den unga killen.
    alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser.
    just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist.
    den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
  • Polly S
    Isnogood skrev 2010-03-14 22:00:18 följande:
    GAH..!!!!! Fattar inte vad det är med mig..!?!?!?!?!??! HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR kan jag missa gång på gång...? Tack Näe, ska krypa ner bland kuddar o täckena snart, ska bara bege mig ut o kolla om dotterns katt mot all förmodan har återvänt... Hon är lite nedstämd nu...inte kul o informera henne om att hennes katt är borta God natt på er, sov gott när ni väl somnar
    gonatt!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 21:58:59 följande:
    Svenska - teckenspråk
    vad udda! och intressant! hur kommer det sig?
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 22:10:59 följande:
    Nämen usch! Stackars tjej.. Hade hon någonsin visat tecken på att hon inte orkar mer? Pratat med nån eller sökt hjälp? Hade hon skrivit nån form av "avskedsbrev"? Förstod någon varför hon gjorde så? Den här killen trodde alla att han mådde bra, men så en kväll gick han och hängde sig i en skog här där vi bor. Han blev upptäckt av en hästryttare tidigt på morgonen. Så hade han också skrivit ett brev där han skrev att han inte stod ut med all den press som sattes på honom som indivit, av samhället. Att det inte var värt att försöka leva upp till alla förväntningar Stackars kille.. Jag håller helt och fullt med att man ändå blir otroligt ledsen även om det är äldre som dör. De har ju varit en del av ens liv och man har ju så mycket känslomässig connection..
    ja, hon hade en hel del i bagaget, inklusive tidigare försök, så vi jobbade massor med henne, både skola & BUP/vuxenpsyk, men man kan ju inte få ngn annan att känna livslust.
    hon lämnade ett brev som tur var, och skolan skötte det bra, extraöppet i skolan med kurator (hände precis innan terminsstart) och mentorer och tid för begravningen.

usch, jag tror dagens unga har en helt annan press än vad jag själv kommer ihåg från när jag var i samma ålder, tror väldigt många mår väldigt dåligt.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 22:11:24 följande:
    Nu är det dags för mig att säga gonatt. Kära vänner!   ,   och
    gonatt!
  • Polly S

ska också ge mig, Valpen gnäller och vill ut!
    sov så gott trådvänner -ses imorrn!

• Polly S

hej tråden!
    otroligt trött då grannhunden under oss har skällt sen kl.5 imorse... *morrar*
    annars OK.
    ni då?

• Polly S
    Midka skrev 2010-03-15 19:30:43 följande:
    Bra. Jag har besök av er på nätterna annars är allt ok!
    va?
  • Polly S
    Sedek skrev 2010-03-15 19:31:40 följande:
    Heeej Fiona! Vad irriterande med grannhunden... Släng in en kotlett genom brevinkastet nästa gång så blir den kanske tyst ett tag. Man kan peta in sömntabletter i kotletten också så blir den tyst längre.
    vi har inga brevinkast längre, annars hade han legat risigt till!!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-15 19:27:22 följande:
    Velan! Jag har drömt om dig. Vi skulle ha träff hos mig, S-mannen kom och jag skulle hämta honom. Jag hade lätt panik eftersom jag missat att det var just denna kväll så alla saker kom liksom slag i slag... Eftersom jag missat allt ställde du upp och hjälpte mig. Du och jag skulle iväg och hämta S-mannen, han kommer med typ 5 polare och allt var jätte rörigt. Till sist skulle du och jag ta en hiss upp för att hämta mat. Det visar sig vara en Willy Wonka hiss av glas. Jag står på botten som är en liten rund skiva glas och du är precis ovanför mig på en lika liten glasskiva. Du blir liten som en ettåring, sträcker armarna mot mig och slänger dig över kanten ner mot mig. Jag hinner inte få ett bra grepp om dina armar så jag famlar efter din arm och tänker "Det kommer gå bra. Jag kommer få tag i henne!" Vaknar av att jag drar andan så där häftigt som man bara gör när det är riktigt, riktigt otäckt! Phu! *torkar inbillad svett från pannan* Bara en dröm...
    oj!
Svar på tråden Tråddödare forts....