Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-03-14 09:42:00 följande:
    Teet är ett indisk te bestående av enbart kryddor, heter Yogi te o innehåller: Kanel, ingefära, kryddnejlikor, kardemumma o svartpeppar. Så, det är som att dricka pepparkakor Mitt absoluuuuta favoritte, ett för mig MÅSTE att ha hemma. Inget koffein i kryddorna va..?  Tror jag inte... Det kan drickas med mjölk el sötas med honung men jag brukar dricka det utan tillbehör, tycker att det är godast som det är
    grattis till numret!

gillar också yogi eller rött chai, mums med alla kryddor!
  • Polly S

så, trådvänner med aptit och inte, vad blir det till middag idag?
    här blir det hemlagad pizza, ska testa med skinka & mozzarella istället för salami och fetaost som vi annars brukar ha.

• Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 16:39:20 följande:
    Jag tror att det är en myt. I mitt fall har jag ju anledning annars har jag aldrig gått och deppat just när det varit vår.
    jag tycker personligen våren är jobbigare än hösten, men jag kan inte säga varför.
    har en kollega som måste vara hemma då hon bara gråter när ljuset kommer. (fast hon är å andra sidan manodepressiv)
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 17:38:53 följande:
    Mmm..jag förstår. Kommer ihåg när jag i tråden undrade hur man någonsin kunde glömma att äta, men nu vet jag
    jag glömmer det eller är ibland inte hungrig.
    äter sällan frukost eller lunch (vanligen yoghurt eller frukt isf) men dricker kopiösa mängder kaffe.
    kvällsmat äter jag mest för att maken behöver äta.
    mat är bara roligt & gott när man har tid!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 17:51:59 följande:
    Kalops och kokt potatis. Vi ahr kommit på att man ska använda kryddpeppar och plötsligt har det blivit förbaskat gott.... Tänk vad lite som behövs ibland!
    husmanskost är jättegott ibland! kryddpeppar tror jag aldrig jag använt...
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 17:48:25 följande:
    Har inte belägg för detta men jag tror det har att göra med livets förgänglighet. På våren påminns man om att det är nya tag och nytt att kämpa för. Vilket nytt? vaddå kämpa? för vad? och när man böjrar fundera på det så..... Liv och död på något sätt. Jag har hört någon stans att det sker flest dödsfall på våren av våra gamlingar. Som om man tänker: "Yes! Jag överlevde vintern!" - slappnar av och dör.. ?!? Vet inte varför. Idag (och förr?) är det viktigt att vara i form och orka. Vara snygg inför badsäsong och snygga vårkläder... Påverkar det? Inte för mig men det är klart att det säkert kan kännas lite hopplöst när man tittar i vårgarderoben och inget passar, vad vet jag?
    kan nog köpa den teorin.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-03-14 17:59:53 följande:
    Föda är viktigt om man ska må bra. Tur att din make behöver äta, säger jag bara!
    jo, jag vet att jag slarvar. på helgerna lagar vi gärna mat däremot och äter goda frukostar, tar låååång tid på oss!
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 18:05:22 följande:
    Jag äter den där kasslern som vi haft i ugn med en sörja av krossade tomater, grädde , vitlök och ost över. Just nu med makaroner. Mmmmm!
    lät gott -men så är jag en sucker för vitlök!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 18:10:32 följande:
    Presajsli!
    jag är en stark anhängare av devisen det som inte dödar härdar.
    fan, vad stark man blivit genom åren.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-03-14 18:14:09 följande:
    Oj, stackars henne. Det måste ju vara fruktansvärt! Jag själv får liv av våren och känner mig rutten av hösten. Mitt tillstånd just nu beror dock på situationen och inte säsongen som tur är, annars hade jag deppat mest hela tiden.
    *kram*
Svar på tråden Tråddödare forts....