Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:36:21 följande:
Fiona, jag tror att det är vanligt att man känner så som ung. En skräck för ekorrhjulet och att bara springa skiten ur sig för att ha pengar att överleva. Utan tid eller energi till att leva. Speciellt innan man vet vad man vill göra.
att man inte vill jobba alls? (som det stod i tråden jag länkade till) fast jag har aldrig velat gå sysslolös och har alltid jobbat (det var det där med att ha växt upp på gård

samt jobbat extra sen jag var 14)!
ekorrhjul tror jag vi alla fasar för och känner oss fast i när vi är låga, oavsett jobb?
jag behöver utmaningar men inte att slåss mot väderkvarnar. så länge jag tycker jobbet är intressant kommer jag fortsätta jobba inom yrket, när allt runtom blir övermäktigt är det dags att söka sig ngt annat.
vad var det du jobbade med?
faran nu tycker jag är att det inte finns några bra alternativ för dagens unga.
man ska plugga i minst 12 år och väljer man fel som 15-åring tar det tid att rätta till sen, finns inte heller ngt alternativ för de skoltrötta, även lärlingsförslaget nu innebär ju skola.
valet kommer dessutom bli ännu större nästa höst då Gy11 träder i kraft, då får de som läser yrkesprogram inte lämngre grundläggande behörighet till högskolan.