• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-18 20:40:19 följande:
    Så du ger mig en kram för att du själv behöver det? Egoist!!
    Ja delvis...

Nu råkar jag alltid ha en stund över för kroppskontakt, så det är alltid så...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 20:47:00 följande:
    Ok. Då har du fortfarande att lära dig oegostiska handlingar Men jag tar gärna emot den kramen ändå, för en kram känns alltid gött hur man än mår.
    Ja men just kroppskontakt, jag kan aldrig tänka mig att jag enkomt oegoistiskt ska dela ut en kram. Den kramen kommer alltid att fylla ett behov hos mig också. Om det är egoistiskt så okej då, det står jag för..
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 20:47:00 följande:
    Ok. Då har du fortfarande att lära dig oegostiska handlingar Men jag tar gärna emot den kramen ändå, för en kram känns alltid gött hur man än mår.
    Jag kan göra oegoistiska handlingar också. Bara så du vet. Men kroppskontakt kommer aldrig vara helt oegoistiskt från min sida
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-03-18 20:57:18 följande:
    Trådsnusk
    Ja tack, vad kan du erbjuda?

• Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 21:01:46 följande:
    Men om du t.ex. ser att nån är ledsen (eller jätteglad över nåt), ger du inte en kram till den personen för att du känner att det är den andre som behöver det? Vad för behov fyller kroppskontakt hos dig när du ska trösta någon? För det förstår inte jag..För när man kramar om någon som är ledsen är det ju för att trösta just den personen och för att just den personen behöver det.
    Joo självklart är det så! I första hand är det så!

Men du måste erkänna att om en killkompis till dig är ledsen och du kramar om honom, så skänker den kramen något till dig också? Eller?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 21:04:38 följande:
    Vad bra Men det beror på vad det är för kroppskontakt. Om det är en situation som bäddar för ömsesidig njutning, ja då vill man ju även uppfylla sina egna behov. Men är det en situation som kräver att man ska kunna vara till någon form av hjälp så ser jag inte varför man då ska tänka på om kroppskontakten ska kännas bra för en själv.
    Men jag tänker inte på att det ska kännas bra, det gör det oavsett utan att jag behöver tänka på det.

Om min granne kom och plingade på och började gråta och ville ha en kram, så skulle jag krama och tycka synd om och trösta osv. Men jag skulle ju samtidigt tänka: Det var gött o kramas lite.
  • Sedek
    Midka skrev 2010-03-18 21:14:49 följande:
    Jag råkade skriv att det som inte dödar det härdar och då reagerade Fiamedbarn på uttrycket. Hon menar på att allt inte härdar. Det finns dem som vandrar runt utan att orka ta sig igenom (de kanske hamnar i missbruk eller blir bittra eller....) och bli starkare. Jag fick fundera i några dagar och jag tror att hon har rätt. Sedek ställer många adekvata frågor runt resonemanget och om du verkligen vill att jag ska reflektera över dem så säg till! Det blev lite många frågor att ta till sig om du bara ställt dem lite på skämt.....
    Nej det var verkligen inte på skämt! Men jag förstår att det var många frågor i ett inlägg. Jag läste lite om det ni skrivit och fick för mig att skriva av mig lite tankar och funderingar jag själv hade.
    Jag förväntade mig inget svar på allt det där.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-18 21:16:05 följande:
    Vad gulligt! Jag gillar när folk inte är rädda för lite kroppskontakt. Men det är för att jag själv egentligen är så fysisk. Har varit med om folk som har ryggat tillbaka när jag så lite som nuddat vid deras arm. Det kändes väldigt fel på nåt sätt. Som om de var rädda att jag skulle skada dem eller nåt
    Kroppskontakt är bra, mer kontakt åt folket tycker jag!
  • Sedek

Jag har sån jäkla huvudvärk, måste stänga ner lite och ta en värktablett. Loggar nog in igen om allt går bra

Ha en bra kväll så länge.

• Sedek

Pratar ni snusk på riktigt?

Det har ju jag aldrig gjort, eller hur? Det har ju varit mer små korta romantiskt beskrivna episoder.

Huvudvärken som bortblåst efter 400 mg ipren och en liten liten whisky

Svar på tråden Tråddödare forts....