Polly S skrev 2010-01-03 22:51:04 följande:
"Givetvis så ligger det inte bara hos själva arbetaren att effektivisera arbetet, utan också från ledningen.Vilket jag anser att kommuner, landsting och staten har en hel del att ordna med.Men samtidigt kan du inte komma och säga att kommunen och landstingen och statn intekan ge ut frikostiga löner.Är du dessutom extremt duktig och effektiv inom ditt område är det också möjligt att få ett bättre erbjudande från ett annat bolag. Så fortfarande, effektivitet är lönande.Oerfaren eller ej. Men till skillnad från många här inne så har jag arbetat med just den här typen av frågor. Så helt utan mark för fötterna är jag inte.Dessutom så handlar det till 75% om att se bortom sina begränsningar. Vilket 75% av befolkningen inte gör."vilka 'bolag' finns i kommunerna..?
Ja, jösses. Jag kommer inte på någonting att skriva tillbaka till henne. Mina nitningar bygger på att det i alla fall finns någon form av verklighetsuppfattning hos den som tar emot förolämpningen. Om det inte finns det så har jag liksom ingenting att komma med. Jag har alltså hittat min akilles-häl.
Men kom igen: "Dessutom så handlar det till 75% om att se bortom sina begränsningar. Vilket 75% av befolkningen inte gör." Hon har uppenbarligen gått en kurs baserad på amerikanska säljteknik. Som alla vet kan amerikaner bara hantera en siffra per dag så därför repeterar man alltid samma. Hade det till 83% handlat om att se bortom sina begränsningar och bara 64% gjorde det så hade det inte funkat som argument.