Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Shit va tidigt ni stiger upp!

延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 17:03:22 följande:
    Scratchy, nu har du mer att bita i, om du inte anser dig höra till de framgångsrika som jobbar bortom sina begränsningar...
    Ja jösses... vad gör man...

... hon har ju uppenbarligen så bra självförtroende i kombination med dåligt omdöme och helt avsaknad av förståelse för sarkasm att förolämpningar helt enkelt inte funkar...

... och att resonera med henne funkar ju inte på grund av hennes totala avsaknad av förmåga att tänka logiskt...

... så... vad gör man?
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-04 18:03:50 följande:
    Eh..Scratchy..4000 (tusen) kronor per minut?? Det är riktig WOW-faktor på den!
    Nops, extraknäck som musiker irl. Så det var ju inte en regelbunden lön, men som mest tjänade jag 1000 kronor på fem sekunder då jag spelade en trumpetfanfar på en invigning. Tyvärr kan man ju inte hålla igång 40 timmar i veckan, så slutlönen blir inte skyhög i alla fall. Men gör man något jobb i veckan klarar man sig som student.
    延雪平最好!
  • Scratchy

Jag tycker det är kul att se att ni är så snabba på att se vad som händer i den andra tråden. Hann knappt skicka mitt inlägg till den korkade försäljerskan innan ni kommenterade här.

Så nu avslöjade hon att hon var försäljare i alla fall. Alla som är överraskade räcker upp en hand! Nähä, trodde väl inte det...

延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 18:09:36 följande:
    nu blir jag besviken på verbalnitaren!menar du att hon har rätt, att du inte hör till "de framgångsrika" utan att du faktiskt ser problemen?
    Nu hängde jag inte riktigt med. Syftar du på det du citerar eller det som jag skrev i andra tråden?
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-04 18:10:57 följande:
    Så, du spelar trumpet? Vilka andra instrumenter spelar du?
    Jag spelar inte trumpet längre, men jag gjorde förr i tiden. Nu spelar jag bara piano typ.

Det instrument jag tjänat mest pengar på är dock elbasen...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 18:17:35 följande:
    du kan alltså spela 3 instrument? wow!
    Nej 7, men jag ville inte skryta...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-04 18:07:03 följande:
    Sådär var min ex-man. Det du!!
    Autch!
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 18:15:24 följande:
    det du skrev här, att du inte vet hur du ska gå till väga -jag som trodde du hade svar på tal på allt!
    Jag har svar på tal på allt, det är bara att jag gett dig tillträde till den inte så exotiska världen som handlar om förberedelser. Man nitningarna kommer att vara samma.

Om du vill behålla den romantiserade bilden av mig som nitare så kan jag helt enkelt låta bli att tala om hur jag går tillväga och bara leverera själva slagen.
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 18:29:24 följande:
    tufft beslut faktiskt.känner att jag till viss del vil behålla den omantiserad bilden, men samtidigt ju vill förstå hur ditt briljanta sinne fungerar...får fundera lite.
    I mitt yrke gäller det ofta att INTE kompromissa utan att hitta vinna/vinna-lösningar där man inte behöver välja bort något för att få något annat.

Jag kan föreslå en lösning och se om du blir helt nöjd.

Vi kan göra så här att jag helt enkelt nitar, och sedan kan du fråga i efterhand hur tankegångarna gick. Då slipper du höra om eventuella ögonblick av osäkerhet hos mig och får istället den färdiga förklaringen i efterhand.

I ideala fall skulle detta alltså innebära att du fortfarande kan ha kvar det romantiserade bilden, men ändå få en förståelse för hur jag fungerar. Låter det bra?
    延雪平最好!
Svar på tråden Tråddödare forts....