Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Nej, ska ta och duka fram här. Blir att ringa efter pizza ikväll.

Ha det så trevlig nazi ikväll så hörs vi under helgen.

Önskar er andra en trevlig kväll också.

{#lang_emotions_flower}

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-29 19:19:08 följande:
    Det du skrev i din andra tråd, om att han hade skrivit att Iran har lånat ord till andra länder samt att våra maträtter finns lite överallt..Det om maträtterna är inte helt fel, då flera länder, särskilt grekerna tog till sig rätt mycket av Irans matkultur (och annat kultur i övrigt).Och i västra delarna av Afghanistan talar de väldigt persisktliknande, Dari tror jag att det heter. Så Iran influerade väldigt många områden då det ju var ett så stort rike en gång i tiden
    Det inlägget var ironisk menad.

Eftersom han "spydde" att persiska var ett fattigt språk bla bla bla och i nästa mening skriver han att vi har lånat ord till andra språk får honom att framstå som förrvirrad.

Att han sen säger att persiska kulturet var fattig och araberna "upplyste" oss och sen säger han att våra maträtter inspirerade andra länder. Det blir också lite fel där.....

Det enda som hände med perserna var/är att kroppshåret ökade nåt enoooooooormt efter arabernas invasion av Iran. {#lang_emotions_tongue_out} Nej, ska sluta kasta "skit" på ár-ár folket eller?

Velour du vet väl vad jag menar med ár-ár folket va? Tänk khár och han läte :)

C u
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-29 19:21:51 följande:
    Fast jag har inte hört om moshkhor och markhor förut. Men det var Saudi, Irak och....Turkiet?Eller gällde alla tre orden bara ett land?
    Alla ár-ár länderna.
  • I Blackrose I

Morning ;)

• I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-01-30 09:28:27 följande:
    Allah Akbar!Ha en bra lördag, måste fortsätta mitt IRL med barn o annat
    {#lang_emotions_undecided} Är för trött och yr för att bli sur.

Men Sobh Bekheyr annars.  
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 13:23:36 följande:
    Tjena spena!Jag sov rätt gott och drömde inga konstiga drömmar den här gången. Imorse var det minus 30 grader och nur är det minus 18, så det är varm Sedek!!! Jag frågade dig en sak några sidor bak. Svara!
    Hej sötis ;)

Vad skönt att ha kunnat sova.

Mår lillkillen bättre?

Ta en titt på "språktråden" när du har tid ;) Det hettade till sig idag ;)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 13:36:23 följande:
    Hejsan!Ja, han mår bra..är lite prickig bara Jag tittade i språktråden och såg att han vill ha bevis för att muslimerna/araberna invaderade iran och våldtog hela landet. Grejen är att jag förut, för längesedan, lade upp flera länkar med bevis som hade lagts fram av historiker. Men han avfärdade dem alla och kräver nu bevis från dig.Jag säger ju att stenen han ligger under är väldigt tung
    Din sista mening håller jag verkligen med om ;)  jodå, stenen han ligger under är väldigt tung. Så sant så ;)

Jag har som sagt inga större förhoppningar om att han ska förstå elller acceptera. Är man ár-ár så är man.

Skönt att han mår bättre. Det går över ska du se. Tog väl 10-12 dagar här sen vart det bra.

Nu är jag slut efter allt det där skrivandet i "språktråden" :) Ska passa på och sova en stund nu när alla andra sover.

Kikar in en stund senare ikväll.

Ha en underbar dag.

Kram nazi.
  • I Blackrose I

Gokväll guys {#lang_emotions_sunny}

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 18:54:33 följande:
    Godkväll tjejen! Har du sovit gott?
    Jepp, pigg och glad ;)

Fick nyss lära mig av ár-ár människan att ordet párdis skulle vara arabisk. Fast med en massa krokodil/rått/orm-delar så blir ju hjärnan förrvirrad efter ett tag {#lang_emotions_wink}

hur är det själv?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:01:27 följande:
    Vilket sammanträffande. Jag tänkte på just det ordet igår kväll efter att du och jag snackade lite här på tråden om persiska vs. arabiska. sv.wikipedia.org/wiki/Paradis
    Jag vet. Jag har klistrat in länken till honom.
Svar på tråden Tråddödare forts....