• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 23:10:24 följande:
    Okej, men det måste ju vara längre till Malmö än till Uddevalla?! Tycker skåningen här dårå. Ni bor ju alla i Nordpolen om ni frågar mig Grattis till nr förresten!
    Nej, det är närmre till Malmö

Haahah, ja, jämfört med dig bor vi alla i Nordpolen

Förlåt att jag bara försvann sådär...jag fastnade vid något riktigt läckert på youtube
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-25 13:53:52 följande:
    jobbintervju*(Dåligt omen att stava det fel...) Have no fear Scratchy is here!
    Ja, eller som du brukar skriva "Tack för att du rättade till, annars skulle jag aldrig fatta vad du menade" (eller nåt sånt).

Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Isnogood

Förbannade djävla skit vad allt ska gå emot en ibland...

Har ju vedeldning som enda värmekälla, vattenfylda element o en "tank" på vinden.
    -Då vaten dunstar, särskilt när det är uppvärmt, så måste man ju fylla på ibland...
    -I morse så upptäckte jag att ibland var just i dag då vedpannan lät "puffande" bara några minuter efter att jag startat en brasa...så, jag har en kran under diskbänken i väggen (når den genom ett "hål" i väggen)som jag öppnar för att fylla på, sagt o gjort, öppnade lite grann...o det lät jättekonstigt...tänkte att det kanske var luft i den ledningen dit då vattnet ju varit fruset i ledningarna...så jag öppnade mer....

-Det skulle jag inte ha gjort....

Hade en kaskadfontän inne i väggen...även om jag stängde av snabbt så hann det spruta ut massor med vatten.... "JIPPI...not"

-Så, ringde till försäkringsbolaget  idag o gjorde en skadeanmälan, bestälde tid hos rörmokare som ska komma o kolla i morgon o se vad som behöver göras...
    Då får jag förhoppningsvis veta om dom behöver riva bort hela väggen...o med den diskbänk, bänkskåp o hyllor...o kanske en del av golvet...

SKIT vad trött jag blir på alla motgångar....

O det är ju jättekul att knappt kunna elda...kan bara "smygelda" pga vattenbristen i elementen...o det är ju så varmt o skönt ute nu...
    Minus 12 sist jag kollade...

"tycker en aningen synd om mig själv"

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-25 18:08:07 följande:
    Förbannade djävla skit vad allt ska gå emot en ibland... Har ju vedeldning som enda värmekälla, vattenfylda element o en "tank" på vinden.-Då vaten dunstar, särskilt när det är uppvärmt, så måste man ju fylla på ibland...-I morse så upptäckte jag att ibland var just i dag då vedpannan lät "puffande" bara några minuter efter att jag startat en brasa...så, jag har en kran under diskbänken i väggen (når den genom ett "hål" i väggen)som jag öppnar för att fylla på, sagt o gjort, öppnade lite grann...o det lät jättekonstigt...tänkte att det kanske var luft i den ledningen dit då vattnet ju varit fruset i ledningarna...så jag öppnade mer....-Det skulle jag inte ha gjort....Hade en kaskadfontän inne i väggen...även om jag stängde av snabbt så hann det spruta ut massor med vatten.... "JIPPI...not"-Så, ringde till försäkringsbolaget  idag o gjorde en skadeanmälan, bestälde tid hos rörmokare som ska komma o kolla i morgon o se vad som behöver göras...Då får jag förhoppningsvis veta om dom behöver riva bort hela väggen...o med den diskbänk, bänkskåp o hyllor...o kanske en del av golvet...SKIT vad trött jag blir på alla motgångar.... O det är ju jättekul att knappt kunna elda...kan bara "smygelda" pga vattenbristen i elementen...o det är ju så varmt o skönt ute nu...Minus 12 sist jag kollade..."tycker en aningen synd om mig själv" Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Osis! Du har två alternativ:

1. Bränn ner huset

2. Bränn ner huset
  • Isnogood
    Velour skrev 2010-01-25 18:24:42 följande:
    Osis! Du har två alternativ:1. Bränn ner huset2. Bränn ner huset
    Meh...hur bränner man ner någe som är fullt av vatten..? {#lang_emotions_undecided}

Sen så ääääääääääääääääääälskar jag faktiskt mitt lilla skruttiga 1800-tals torp med knappt någon isolering i väggar, golv el tak....o vattenfylld vägg....

DET är äkta kärlek det.... {#lang_emotions_dreamer}
    Jagbyttenick skrev 2010-01-25 18:11:10 följande:
    Isse: Kram
    Tack..behöver verkligen det nu...
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Polly S

men Isse, vilken otur!
    får hoppas att du snart haft otur du 'ska' ha och att livet från & med nu kommer vara en dans på rosor!

• Velour
    Isnogood skrev 2010-01-25 18:42:14 följande:
    Meh...hur bränner man ner någe som är fullt av vatten..? Sen så ääääääääääääääääääälskar jag faktiskt mitt lilla skruttiga 1800-tals torp med knappt någon isolering i väggar, golv el tak....o vattenfylld vägg....DET är äkta kärlek det.... Tack..behöver verkligen det nu... Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Aaa, just det, det är det som är dilemmat..vatten överallt..

Japp, kärlek är att älska någon (något) trots alla brister Men husets brister är inte av den sort som inte går att åtgärda.

Hoppas repareringen blir så smärtfri som möjligt.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-25 18:49:23 följande:
    men Isse, vilken otur!får hoppas att du snart haft otur du 'ska' ha och att livet från & med nu kommer vara en dans på rosor!
    Hur mår du idag? Helt och hållet bra hoppas jag.
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-25 19:16:42 följande:
    Hur mår du idag? Helt och hållet bra hoppas jag.
    idag har jag haft magont för min universitetskurs (fortbildningen), det är rörigt, men det kan gå.
    så det känns lite bra.

du då?
    börjat nästa kurs än?
Svar på tråden Tråddödare forts....