• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S

hmmpf, ingen som vill prata med mig, så då drar jag! (nej, ska läsa Atwoods senaste! )
    gonatt tråden!

• Isnogood
    Polly S skrev 2010-01-25 20:01:58 följande:
    hmmpf, ingen som vill prata med mig, så då drar jag! (nej, ska läsa Atwoods senaste! )gonatt tråden!
    Natti natt F

Skickar över några smått isiga kramar också {#lang_emotions_undecided} väntar på att smygeldningen ska ge resultat...
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Sedek
    Isnogood skrev 2010-01-25 20:13:41 följande:
    Natti natt F Skickar över några smått isiga kramar också  väntar på att smygeldningen ska ge resultat...
    Fy vad jag tycker synd om dig nu, frusen i ett kallt hus med vatten i väggen

Men du, det är snart vår... (försöker muntra upp dig)

Och du får ju nya köksbänkar o annat på försäkringen

Vaaaaarm kram
  • I Blackrose I
    Isnogood skrev 2010-01-25 18:08:07 följande:
    Förbannade djävla skit vad allt ska gå emot en ibland... Har ju vedeldning som enda värmekälla, vattenfylda element o en "tank" på vinden.-Då vaten dunstar, särskilt när det är uppvärmt, så måste man ju fylla på ibland...-I morse så upptäckte jag att ibland var just i dag då vedpannan lät "puffande" bara några minuter efter att jag startat en brasa...så, jag har en kran under diskbänken i väggen (når den genom ett "hål" i väggen)som jag öppnar för att fylla på, sagt o gjort, öppnade lite grann...o det lät jättekonstigt...tänkte att det kanske var luft i den ledningen dit då vattnet ju varit fruset i ledningarna...så jag öppnade mer....-Det skulle jag inte ha gjort....Hade en kaskadfontän inne i väggen...även om jag stängde av snabbt så hann det spruta ut massor med vatten.... "JIPPI...not"-Så, ringde till försäkringsbolaget  idag o gjorde en skadeanmälan, bestälde tid hos rörmokare som ska komma o kolla i morgon o se vad som behöver göras...Då får jag förhoppningsvis veta om dom behöver riva bort hela väggen...o med den diskbänk, bänkskåp o hyllor...o kanske en del av golvet...SKIT vad trött jag blir på alla motgångar.... O det är ju jättekul att knappt kunna elda...kan bara "smygelda" pga vattenbristen i elementen...o det är ju så varmt o skönt ute nu...Minus 12 sist jag kollade..."tycker en aningen synd om mig själv"
    Åh, det där var inte roligt att läsa :(

Kan ju försöka muntra upp dig genom att säga " Det finns värre saker än en urgammal hus ". Tro mig.

Ta på er en massa kläder så ska det nog gå bra {#lang_emotions_smile}
  • I Blackrose I

Äh, skulle ju skicka kram också.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam från en frusen ( roses ) som sitter med en tjockfilt i en ganska normalvarmt hus :)

• I Blackrose I

Kan ju dela med mig av en händelse som hände mig för nån vecka sen.

Jag brukar ta bilen till jobbet och den dan vaknade jag inte av väckarklockan eftersom jag var dötrött på grund av en  migrän-anfall dan innan. Hur som helst så fick jag göra mig iordning på mindre än 20 minuter, springer ner till parkeringen, öppnar dörren till bilen, sätter mig bakom ratten och kommer ihåg att jag har glömt plånboken hemma. Ut igen, springer in hämtar plånboken, kommer ut, stänger dörren ( som stängs/låses automatisk ) Går 5 meter och........hela världen rasar....bilnycklarna är inomhus, dörren är låst. Jag står ute i kylan, utan ytterkläder ( som är kvar i bilen )....

Jag satt säkert mitt framför våran hus och grät i en halvtimme. Till slut gick jag till en granne och bad dom låna telefon. Fick ringa efter Taxi till jobbet ( DYRT ) sen fick min man hämta mig från jobbet.

Kan ju säga att jag fick migränanfall senare den dan IGEN :( Inget kul.

Vill bara muntra upp dig så du inte känner dig helt ensam i allt elände.

Vill du höra om mina "nuvarandra" eländen så får du gärna fråga. Då kommer du garanterat känna dig lyckligare :)

{#lang_emotions_flower}

• I Blackrose I

Nu har jag lagt in alla räkningar som ska betalas, verkar ju inte va nån här så jag drar till soffan istället {#lang_emotions_wink}

• Midka
    Isnogood skrev 2010-01-25 18:42:14 följande:
    Meh...hur bränner man ner någe som är fullt av vatten..? Sen så ääääääääääääääääääälskar jag faktiskt mitt lilla skruttiga 1800-tals torp med knappt någon isolering i väggar, golv el tak....o vattenfylld vägg....DET är äkta kärlek det.... Tack..behöver verkligen det nu...
    Hmmm... Det sägs att kärleken är blind. Ringer det någon klocka? {#lang_emotions_kiss}

Funderat på att ta kvällskurs i rörmokeri? Snickeri? Byggingerngör?
    När det är piss är det blött...

Jag är ändå lite impad av att du ror runt allt. Smiley Det måste vara mycket värt(känslomässigt, menar jag) som gör att du fortsätter arbeta så för gården. Slit inte ihjäl dig bara!! 
    Smiley
  • Midka

Finn fem fel:

Velour är inte inloggad.
    Velour är inte inloggad.
    Velour är inte inloggad.
    Velour är inte inloggad.
    Velour är inte inloggad.

Svar på tråden Tråddödare forts....