• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • TheCoopers

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:41:34 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:38:03 följande:
    Grattis, jag är också invandrare, men jag skriver inte heller att blonda människor ser ut som grisar. Samma hudfärg och samma hårfärg.Tycker du det är småaktigt om någon bli upprörd när jag skriver så? Jag är ju trots allt en minoritetsgrupp eller hur? Det är väl ok att spy lite galla över majoriteten så länge man är underdog?
    men va .. lite grisaktiga är de väl ändå ?
  • Gung Ho
    TheCoopers skrev 2009-12-21 13:41:34 följande:
    Hhahaha Jo men det står jag för ! :0) Vi kan ju ta upp temat GAY PRIDE ... så kommer gnällandet från stackars hetron att hagla fritt
    Jag tror aldrig jag hört någon (hetero) bekant gnälla om GAY PRIDE..

Däremot brukar en gaykompis spy galla över 'spektaklet'...
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:38:04 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:29:28 följande: Det gör jag ju också, jag generaliserade precis som du och du upplevde precis som jag och andra män att vi blev utsatta för massa osanna fördomar. Annars hade du inte blivit provocerad till att skriva ditt svar eller hur? Behandla andra som du vill bli behandlad.
    Må vara att jag har en tveksam manssyn ibland, men ärligt talat. Det är så festligt hur folk som du systematiskt blundar för de "kränkningar" samhället och män som individer utsätter kvinnor för men ändå går igång på alla cylindrar om någon ifrågasätter det. Det är exakt sådant här som gör mig tveksam till det manliga släktet emellanåt. Gå i mina skor en dag eller två och se om dina vyer kanske vidgas.
  • Anonym (flata)
    TheCoopers skrev 2009-12-21 13:40:36 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:38:03 följande: Klart du får ! Man får göra som man vill ... men som med de flesta generaliseringarna så kommer reaktioner . Så är det ju alltid . jag generaliserar också .. ofta
    Sant, jag trodde bara att jag skulle slippa de mest uppenbara motståndarna när jag lade tråden här.
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:44:24 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:38:04 följande: Må vara att jag har en tveksam manssyn ibland, men ärligt talat. Det är så festligt hur folk som du systematiskt blundar för de "kränkningar" samhället och män som individer utsätter kvinnor för men ändå går igång på alla cylindrar om någon ifrågasätter det. Det är exakt sådant här som gör mig tveksam till det manliga släktet emellanåt. Gå i mina skor en dag eller två och se om dina vyer kanske vidgas.
    Jag är ganska väl insatt i det förtryck som kvinnor utsätts för vi vardagen eftersom att jag varit ganska intresserad av genusfrågor. Synd bara att du är så fördomsfull och tror att jag blandar ihop lesbiska och feminister till en hetrogen grupp när jag kritiserar dina uttalanden.

Jag tycker faktiskt feminism är det bästa som hänt mänskligheten och att vi är långt ifrån ett jämställt samhälle. Men personer som du för ju knappast utvecklingen framåt.
  • Anonym (klea)
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:22:46 följande:
    Anonym (klea) skrev 2009-12-21 13:02:32 följande: Jag är faktiskt lycklig redan, även om jag stundtals blir trött och kanske faktiskt rent av lite bitter på fenomenet "män". God jul själv!
    Din lycka genomsyras av bitterhet, tråkigt.
  • metallgem

Good for you!
    Måste vara befriande att vara lycklig och trygg i sig själv!

Men, det är inte fel på alla män, min man tex är en varm och generös människa, inget förtryckarmonster. Och en jämställd och BRA pappa till vår dotter.

• Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:44:24 följande:

Det är så festligt hur folk som du systematiskt blundar för de "kränkningar" samhället och män som individer utsätter kvinnor för men ändå går igång på alla cylindrar om någon ifrågasätter det.
    Du kanske känner ???? bättre än mig, men jag har inte sett något som påvisar att ???? 'systematiskt blundar' för kränkningar mot kvinnor. ???? (eller någon annan här heller för den delen) har heller inte 'gått igång' på att någon ifrågasätter detta.

Det folk 'gått igång' på är att du på ett väldigt generaliserande sätt hävdar att män är idioter. Det är en milsvid skillnad mot att ifrågasätta kränkningar mot kvinnor.
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:48:43 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:44:24 följande: Jag är ganska väl insatt i det förtryck som kvinnor utsätts för vi vardagen eftersom att jag varit ganska intresserad av genusfrågor. Synd bara att du är så fördomsfull och tror att jag blandar ihop lesbiska och feminister till en hetrogen grupp när jag kritiserar dina uttalanden. Jag tycker faktiskt feminism är det bästa som hänt mänskligheten och att vi är långt ifrån ett jämställt samhälle. Men personer som du för ju knappast utvecklingen framåt.
    Fast du skrev ju så. Må vara för att "gillra en fälla", men läs igen vad du tillskrev mig och mina lesbiska kamrater får åsikter.
  • TheCoopers
    Add3 skrev 2009-12-21 13:43:16 följande:
    Jag tror aldrig jag hört någon (hetero) bekant gnälla om GAY PRIDE..Däremot brukar en gaykompis spy galla över 'spektaklet'...
    Familjeliv hade senast en hel tråd om hur less de var på spektaklet . Att de hade sex med alla och sprang runt nakna och detta såg oskyldiga barn osv osv osv
Svar på tråden Glad att vara lesbisk