• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (????)

Jag undrar varför så många lesbiska kvinnor gör det till en stor sak att först skriva kränkande saker om män och generalisera. Sedan försöka intellektualisera det genom påståenden som "är det manliga egot så lättstött" och tillslut klaga på att världen är ojämlik.

Bara för att man är en sexuell minoritet (läs lesbisk) har man inte mer rätt att hävda sig på andra köns/sexualiteters/rasers/religioners bekostnad.

Bara för att man försöker intellektualisera och leka amatörpsykolog rättfärdigar det inte att man skriver kränkande saker om det andra könet.

Bara för att man är frustrerad över ojämligheten i världen betyder det inte att man kan uppföra sig hursomhelst.

Jag är nog rätt övertygad att en homosexuell man tycker det är underbart befriande att inte behöva kasta sig in i alla normer/regler och konventioner som vi hetrosexuella lever under. Dessutom kan jag säkert tänka mig att han får bättre sex än med kvinnor.

• Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:46:04 följande:

Jag "verkar" tycka. Men det tycker jag inte. Däremot hävdar jag min rätt att i ett visst sammanhang generalisera kring ett fenomen jag haft den tvivelaktiga förmånen att studera noggrant. Det är korrekt att jag generaliserar, men det har inget att göra med att jag är lesbisk.
    Ja det du skriver är ju det som du 'verkar tycka', vi kan inte läsa dina tankar här.

Du bör nog också skilja på 'generalisera' och 'förtala'. Man kan göra det första utan att göra det andra.
  • idiblon

Haha, jag tycker snarare att det ofta är tjejerna som verkar vara idioter. Varför i helvete involverar man sig liksom med en idiot? Då är man ju en ännu större idiot själv.

• Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-21 12:49:10 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:40:13 följande: Nej, för jag tar självklart hänsyn till de upprörda känslor han har just då. Vi kan alla säga saker som inte är riktigt logiska när vi är upprörda. Vem har inte råkat säga lite onödiga saker vid ett bråk någon gång. Skulle han däremot fortsätta ha den åsikten skulle jag säga till honom att även om hans ex-tjej i detta fall ljög för honom (vilket vi antar) så betyder inte det att alla tjejer gör det mer än människor överlag, och troligen inte ens hans ex-tjej på det stora hela. Det är väl ganska självklart.
    Ja, det beror på situationen och sammanhanget. Om du och din kompis satt med en tredje kompis ett år senare och den tredje personen drar en liknande berättelse och din kompis återigen hävdar att kvinnor är lögnaktiga satmaror så skulle du förmodligen vara förstående inför detta och inte läxa upp honom för att han borde ha kommit över sveket och sansat sig vad gäller generaliseringar.

Naturligtvis är detta ett subjektivt och generaliserande inlägg skrivet i viss affekt. Det är ju så uppenbart att det blir löjligt småaktigt att spreta upp pekfingret och börja mässa om kränkningar av mansgruppen. Släpp förbi det! Det är så uppenbart att jag inte snackar med dig.
  • Anonym (????)

Jag tycker det är en intressant retorik som många lesbiska för som är för mig ganska obegriplig. Vad förväntar ni er av hetrosexuella män?

Att ni kan göra hetrosexuella män till åtlöje.
    Att hetrosexuella män inte får kritisera er.
    Att vi accepterar att vi aldrig kan tillfredställa kvinnor sexuellt
    Att vi börjar acceptera att vi är självgoda skitstövlar
    Att den vite, medelålders hetrosexuella mannen står för allt ont i världen.

• Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:55:09 följande:

Ja, det beror på situationen och sammanhanget. Om du och din kompis satt med en tredje kompis ett år senare och den tredje personen drar en liknande berättelse och din kompis återigen hävdar att kvinnor är lögnaktiga satmaror så skulle du förmodligen vara förstående inför detta och inte läxa upp honom för att han borde ha kommit över sveket och sansat sig vad gäller generaliseringar. Naturligtvis är detta ett subjektivt och generaliserande inlägg skrivet i viss affekt. Det är ju så uppenbart att det blir löjligt småaktigt att spreta upp pekfingret och börja mässa om kränkningar av mansgruppen. Släpp förbi det! Det är så uppenbart att jag inte snackar med dig.
    Kan inte du bara gå ur denna diskussionen med lite stolthet och erkänna att du skrev massa kränkande saker som var fel att skriva?
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:55:09 följande:

Ja, det beror på situationen och sammanhanget. Om du och din kompis satt med en tredje kompis ett år senare och den tredje personen drar en liknande berättelse och din kompis återigen hävdar att kvinnor är lögnaktiga satmaror så skulle du förmodligen vara förstående inför detta och inte läxa upp honom för att han borde ha kommit över sveket och sansat sig vad gäller generaliseringar. Naturligtvis är detta ett subjektivt och generaliserande inlägg skrivet i viss affekt. Det är ju så uppenbart att det blir löjligt småaktigt att spreta upp pekfingret och börja mässa om kränkningar av mansgruppen. Släpp förbi det! Det är så uppenbart att jag inte snackar med dig.
    Kan inte du bara gå ur denna diskussionen med lite stolthet och erkänna att du skrev massa kränkande saker som var fel att skriva?
  • Anonym (flata)
    idiblon skrev 2009-12-21 12:52:49 följande:
    Haha, jag tycker snarare att det ofta är tjejerna som verkar vara idioter. Varför i helvete involverar man sig liksom med en idiot? Då är man ju en ännu större idiot själv.
    Du har en poäng! Men det är väl för att få är idioter rakt igenom och man hookar på de försonande sidorna hos en person skulle jag tro? Fast jisses när jag t ex läser om brudar som klagar över idiotfädrena till sina barn så tappar jag nästan hoppet om mänskligheten. Vad tror man ska hända om man skaffar barn med en idiot? Att han plötsligt blir en prins?
  • idiblon

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:58:59 följande:

Du har en poäng! Men det är väl för att få är idioter rakt igenom och man hookar på de försonande sidorna hos en person skulle jag tro? Fast jisses när jag t ex läser om brudar som klagar över idiotfädrena till sina barn så tappar jag nästan hoppet om mänskligheten. Vad tror man ska hända om man skaffar barn med en idiot? Att han plötsligt blir en prins?
    Kvinnor har ju en tendens att förväxla moderskänslor med attraktion/kärlek och det blir ofta patetiska försök till "om jag lyckas omvända honom så blir jag the one and only for life" och det är så desperat och sorgligt och innebär ju verkligen noll självrespekt. Där tycker jag definitivt att kvinnorna är de största idioterna. Verkligen.
  • Anonym (klea)

Tycker du bara verkar bitter. Bitterheten lyser igenom lång väg. Jobba med dig själv så kommer du nog att kunna bli lycklig du med så småningom. Kram och god jul!

//Klea (också flata)

Svar på tråden Glad att vara lesbisk