• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:58:59 följande:

Du har en poäng! Men det är väl för att få är idioter rakt igenom och man hookar på de försonande sidorna hos en person skulle jag tro? Fast jisses när jag t ex läser om brudar som klagar över idiotfädrena till sina barn så tappar jag nästan hoppet om mänskligheten. Vad tror man ska hända om man skaffar barn med en idiot? Att han plötsligt blir en prins?
    Varför har många lesbiska ett behov av att leta fog för att män är idioter? Jag trodde att ni var säkra i er sexualitet så att ni inte behövde klanka ner på hetrosexuella?
  • Anonym (????)

Självklart har ju TS låst sig och vägrar prata med mig, snart lämnar hon diskussionen under förevändingen att dessa vita hetrosexuella män har fört ett korståg mot henne. Självklart utan att överhuvudtaget insett hon själv betett sig illa.

Jag tycker många lesbiska resonerar kring vita hetrosexuella män som många gubbäckel gör kring prostituerade.

- Man kan inte kränka en vit hetrosexuell.
    - Man kan inte våldta en hora.

Båda lika fel och båda baserade på en snevriden syn på det andra könet.

• TheCoopers

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:03:09 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:58:59 följande:
    Varför har många lesbiska ett behov av att leta fog för att män är idioter? Jag trodde att ni var säkra i er sexualitet så att ni inte behövde klanka ner på hetrosexuella?
    hmm det är knappast bara lesbiska som letar fog för att män är idioter ... Jag hör kvinnor prata om det mest varje dag här på kontoret och här sitter mest HETRO ladies

Människor i stort har ett behova av att generalisera , de flesta av oss är skyldiga till det .
    " Det är väl Ok om de är bögar men måste ALLA vara såååå feminina"
    "Stockholmare är dryga idioter"
    "Muslimer slår sina kvinnor och vägrar ta seden dit de kommer"

osv osv ... Ibland kan man generalisera för att dra igång en diskussion .
    Som här tex ...
  • TheCoopers

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:07:30 följande:

Självklart har ju TS låst sig och vägrar prata med mig, snart lämnar hon diskussionen under förevändingen att dessa vita hetrosexuella män har fört ett korståg mot henne. Självklart utan att överhuvudtaget insett hon själv betett sig illa.Jag tycker många lesbiska resonerar kring vita hetrosexuella män som många gubbäckel gör kring prostituerade.- Man kan inte kränka en vit hetrosexuell.- Man kan inte våldta en hora.Båda lika fel och båda baserade på en snevriden syn på det andra könet.
    Offerkoftan är inte snygg på någon

• Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 12:57:24 följande:

Jag tycker det är en intressant retorik som många lesbiska för som är för mig ganska obegriplig. Vad förväntar ni er av hetrosexuella män? Att ni kan göra hetrosexuella män till åtlöje. Att hetrosexuella män inte får kritisera er. Att vi accepterar att vi aldrig kan tillfredställa kvinnor sexuellt Att vi börjar acceptera att vi är självgoda skitstövlar Att den vite, medelålders hetrosexuella mannen står för allt ont i världen.
    Jag kan inte uttala mig om vad "vi lesbiska" som grupp förväntar oss. Det verkar som du blandar ihop en oupplyst endimensionell bild av feminister med det ickeexisterande kollektivet "lesbiska kvinnor".
    Jag kan endast svara på dina frågor utifrån mitt personliga perspektiv och inte som representant för något större "vi".

Män (och kvinnor) som överhuvudtaget inte ser att det finns en ojämlikhet mellan könen, med allt vad det innebär i form av fördelar och nackdelar för alla inblandade, har jag ytterst lite till övers för att diskutera jämlikhet med. Det blir bara pannkaka när jag försöker hävda min rätt till individuell frihet och min samtalspartner inte kan se mig som något annat än som en representant för något luddigt och obestämt monster som kallas "feministerna".

Vad gäller mäns förmåga att tillfredsställa kvinnor så kan man ju bara konstatera att män borde ha samma goda förutsättningar att lyckas som kvinnor har. Tråkigt om du känner dig lite otillräcklig. Min erfarenhet, för en sådan har jag, är att det sällan blir samma samspel med en man som med en kvinna. Sexuell njutning verkar i deras ögon vara något man får eller ger snarare än något man skapar tillsammans. Men det här gäller inte för exakt alla. Eftersom det inte är den manliga kroppen som saknar förmåga att tillfredsställa kvinnor så lär det ju vara inställningen till sex eller den andra det faller på. Men jag visste inte att det var ett allmänt utbrett problem. Om det är något du hört bara lesbiska kvinnor klaga över så bör du kanske inte ta så illa upp eftersom kvinnor av uppenbara skäl lär ha lättare att tillfredsställa lesbiska kvinnor än män.
  • Anonym (????)
    TheCoopers skrev 2009-12-21 13:08:54 följande:
    Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:03:09 följande: hmm det är knappast bara lesbiska som letar fog för att män är idioter ... Jag hör kvinnor prata om det mest varje dag här på kontoret och här sitter mest HETRO ladies Människor i stort har ett behova av att generalisera , de flesta av oss är skyldiga till det . " Det är väl Ok om de är bögar men måste ALLA vara såååå feminina" "Stockholmare är dryga idioter" "Muslimer slår sina kvinnor och vägrar ta seden dit de kommer" osv osv ... Ibland kan man generalisera för att dra igång en diskussion . Som här tex ...
    Kanske, men jag tycker på sätt och vis att alla dessa lesbiska som hela tiden skall utmåla den vite hetrosexuelle mannen som någon sorts lågintelligient våldsverkare som bara är ute efter att förtrycka kvinnosläktet är så patetiskt. Jag har hört det flera gånger om och tycker att det är sååå utnött.

Trevligt att man insett att man är attraherad av samma kön som en själv, men varför måste man klanka ner på det andra könet? Eller de som har en annan sexualitet än en själv? Varför detta barnsliga självhävdelsebehov?
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 12:58:47 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:55:09 följande: Kan inte du bara gå ur denna diskussionen med lite stolthet och erkänna att du skrev massa kränkande saker som var fel att skriva?
    Du vill att jag ber om ursäkt? Jag kanske överskattar folk när jag tycker att folk bör kunna se tråden och det jag skriver i sitt sammanhang.
  • Anonym (flata)
    idiblon skrev 2009-12-21 13:01:12 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:58:59 följande: Kvinnor har ju en tendens att förväxla moderskänslor med attraktion/kärlek och det blir ofta patetiska försök till "om jag lyckas omvända honom så blir jag the one and only for life" och det är så desperat och sorgligt och innebär ju verkligen noll självrespekt. Där tycker jag definitivt att kvinnorna är de största idioterna. Verkligen.
    "touchée"
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:53:02 följande:

Jag skulle inte säga att den är felaktig alls. Möjligen subjektiv, men inte felaktig.
    Häri ligger problemet. Subjektivt = rätt för DIG. Du har dock uttryckt dig som om det vore en objektiv sanning.

Ingen säger att de flesta män du träffat inte har varit självupptagna idioter. Det kan ju bara du veta, även om det verkar vara osannolikt. Å andra sidan verkar ju vissa kvinnor träffa man på man som misshandlar dom trots att misshandlande män är en väldigt liten grupp. Det kanske handlar om i vilka kretsar man rör sig, vilket även ditt inlägg om vad dina killkompisar brukar säga stöder. Vill man undvika diskussioner som denna bör man därför begränsa sitt uttalande till den gruppen.
  • TheCoopers

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:15:05 följande:

Kanske, men jag tycker på sätt och vis att alla dessa lesbiska som hela tiden skall utmåla den vite hetrosexuelle mannen som någon sorts lågintelligient våldsverkare som bara är ute efter att förtrycka kvinnosläktet är så patetiskt. Jag har hört det flera gånger om och tycker att det är sååå utnött.Trevligt att man insett att man är attraherad av samma kön som en själv, men varför måste man klanka ner på det andra könet? Eller de som har en annan sexualitet än en själv? Varför detta barnsliga självhävdelsebehov?
    Men det är väl i så fall ganska utnött att hetrosexuella sitter och klagar på hur männen beter sig också ?
    Tycker det är helt irrelevant vad man har för sexuell läggning faktiskt . Dessutom är ju TS EN person och ingen grupp . Det TS skriver här får ju stå för henne personligen . Man kan ju inte kallt räkna med att alla lesbiska känner som hon .

Lika lite som att ALLA svenskar röjer helvete på Mallorca men om du frågar de lokala ortsborna så har de säkerligen en ganska snäv bild av vad en svensk är .

Oftast är det ju de människor som hörs mest som får "representera" en hel grupp men det är ju en väldigt felaktig bild av verkligheten.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk