Anonym (????) skrev 2009-12-21 12:57:24 följande:
Jag tycker det är en intressant retorik som många lesbiska för som är för mig ganska obegriplig. Vad förväntar ni er av hetrosexuella män? Att ni kan göra hetrosexuella män till åtlöje. Att hetrosexuella män inte får kritisera er. Att vi accepterar att vi aldrig kan tillfredställa kvinnor sexuellt Att vi börjar acceptera att vi är självgoda skitstövlar Att den vite, medelålders hetrosexuella mannen står för allt ont i världen.
Jag kan inte uttala mig om vad "vi lesbiska" som grupp förväntar oss. Det verkar som du blandar ihop en oupplyst endimensionell bild av feminister med det ickeexisterande kollektivet "lesbiska kvinnor".
Jag kan endast svara på dina frågor utifrån mitt personliga perspektiv och inte som representant för något större "vi".
Män (och kvinnor) som överhuvudtaget inte ser att det finns en ojämlikhet mellan könen, med allt vad det innebär i form av fördelar och nackdelar för alla inblandade, har jag ytterst lite till övers för att diskutera jämlikhet med. Det blir bara pannkaka när jag försöker hävda min rätt till individuell frihet och min samtalspartner inte kan se mig som något annat än som en representant för något luddigt och obestämt monster som kallas "feministerna".
Vad gäller mäns förmåga att tillfredsställa kvinnor så kan man ju bara konstatera att män borde ha samma goda förutsättningar att lyckas som kvinnor har. Tråkigt om du känner dig lite otillräcklig. Min erfarenhet, för en sådan har jag, är att det sällan blir samma samspel med en man som med en kvinna. Sexuell njutning verkar i deras ögon vara något man får eller ger snarare än något man skapar tillsammans. Men det här gäller inte för exakt alla. Eftersom det inte är den manliga kroppen som saknar förmåga att tillfredsställa kvinnor så lär det ju vara inställningen till sex eller den andra det faller på. Men jag visste inte att det var ett allmänt utbrett problem. Om det är något du hört bara lesbiska kvinnor klaga över så bör du kanske inte ta så illa upp eftersom kvinnor av uppenbara skäl lär ha lättare att tillfredsställa lesbiska kvinnor än män.