• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:14:31 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-21 12:57:24 följande: Jag kan inte uttala mig om vad "vi lesbiska" som grupp förväntar oss. Det verkar som du blandar ihop en oupplyst endimensionell bild av feminister med det ickeexisterande kollektivet "lesbiska kvinnor". Jag kan endast svara på dina frågor utifrån mitt personliga perspektiv och inte som representant för något större "vi". Män (och kvinnor) som överhuvudtaget inte ser att det finns en ojämlikhet mellan könen, med allt vad det innebär i form av fördelar och nackdelar för alla inblandade, har jag ytterst lite till övers för att diskutera jämlikhet med. Det blir bara pannkaka när jag försöker hävda min rätt till individuell frihet och min samtalspartner inte kan se mig som något annat än som en representant för något luddigt och obestämt monster som kallas "feministerna". Vad gäller mäns förmåga att tillfredsställa kvinnor så kan man ju bara konstatera att män borde ha samma goda förutsättningar att lyckas som kvinnor har. Tråkigt om du känner dig lite otillräcklig. Min erfarenhet, för en sådan har jag, är att det sällan blir samma samspel med en man som med en kvinna. Sexuell njutning verkar i deras ögon vara något man får eller ger snarare än något man skapar tillsammans. Men det här gäller inte för exakt alla. Eftersom det inte är den manliga kroppen som saknar förmåga att tillfredsställa kvinnor så lär det ju vara inställningen till sex eller den andra det faller på. Men jag visste inte att det var ett allmänt utbrett problem. Om det är något du hört bara lesbiska kvinnor klaga över så bör du kanske inte ta så illa upp eftersom kvinnor av uppenbara skäl lär ha lättare att tillfredsställa lesbiska kvinnor än män.
    Trevligt flata :)

Min fälla lyckades och du kunde inte låta bli att falla ner i den. Från att först generaliserat och skrivit kränkande saker om män och dessutom visat total oförståelse om varför man som man inte uppskattar att kallas för saker som idiot så har du författat ett långt och kritiskt inlägg om att jag inte skall generalisera kring lesbiska kvinnor.

Det gör jag inte heller, jag generaliserade lite kring din demogragiska grupp och genast kände du samma sak som antagligen de hetrosexuella män gjorde när de läste dina inlägg.

Hoppas att du blev klokare på kuppen.

Synd bara att du inte kunde hålla dig från att spy upp massa fördomar efteråt, men jag förstår om du blev provocerad.
  • Anonym (flata)

Anonym (klea) skrev 2009-12-21 13:02:32 följande:

Tycker du bara verkar bitter. Bitterheten lyser igenom lång väg. Jobba med dig själv så kommer du nog att kunna bli lycklig du med så småningom. Kram och god jul! //Klea (också flata)
    Jag är faktiskt lycklig redan, även om jag stundtals blir trött och kanske faktiskt rent av lite bitter på fenomenet "män". God jul själv!
  • Anonym (????)
    TheCoopers skrev 2009-12-21 13:22:26 följande:
    Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:15:05 följande: Men det är väl i så fall ganska utnött att hetrosexuella sitter och klagar på hur männen beter sig också ? Tycker det är helt irrelevant vad man har för sexuell läggning faktiskt . Dessutom är ju TS EN person och ingen grupp . Det TS skriver här får ju stå för henne personligen . Man kan ju inte kallt räkna med att alla lesbiska känner som hon . Lika lite som att ALLA svenskar röjer helvete på Mallorca men om du frågar de lokala ortsborna så har de säkerligen en ganska snäv bild av vad en svensk är . Oftast är det ju de människor som hörs mest som får "representera" en hel grupp men det är ju en väldigt felaktig bild av verkligheten.
    Läs mitt svar under över till flata :)
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:38:41 följande:

Eller så menar hon gay-relationer som allmänt samkönade relationer, till skillnd från specifikt lesbiska relationer.
    Vilket motsägs av hennes kommentar ett par rader under om att det är mer våld i en relation med två män.
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:16:27 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-21 12:58:47 följande: Du vill att jag ber om ursäkt? Jag kanske överskattar folk när jag tycker att folk bör kunna se tråden och det jag skriver i sitt sammanhang.
    Exakt i vilket sammanhang är det korrekt att skriva generaliserande och förolämpande saker om en hel folkgrupp baserat på ens egna dåliga relationer?
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:03:09 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:58:59 följande: Varför har många lesbiska ett behov av att leta fog för att män är idioter? Jag trodde att ni var säkra i er sexualitet så att ni inte behövde klanka ner på hetrosexuella?
    Det är roligt att du gnäller för att jag generaliserar kring män och gör det utifrån en lite generaliserad bild av "oss lesbiska". Det är väl som du förstår högst olika hur säkra lesbiska kvinnor är i sin sexualitet. Några, jag bland annat trivs utmärkt, andra är ännu lite mindre bekväma. För övrigt har jag inte klankat ned på någon homosexuell. Jag får erkänna att jag klankat ned lite på män, men inte på heterosexuella.
  • Gung Ho
    TheCoopers skrev 2009-12-21 13:08:54 följande:
    ... Ibland kan man generalisera för att dra igång en diskussion . Som här tex ...
    Jamen vad gnäller hon på då, det blev ju ett lyckat resultat!
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:26:50 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:03:09 följande: Det är roligt att du gnäller för att jag generaliserar kring män och gör det utifrån en lite generaliserad bild av "oss lesbiska". Det är väl som du förstår högst olika hur säkra lesbiska kvinnor är i sin sexualitet. Några, jag bland annat trivs utmärkt, andra är ännu lite mindre bekväma. För övrigt har jag inte klankat ned på någon homosexuell. Jag får erkänna att jag klankat ned lite på män, men inte på heterosexuella.
    Läs inlägg #81 :)
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-21 13:22:43 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 13:14:31 följande: Trevligt flata :) Min fälla lyckades och du kunde inte låta bli att falla ner i den. Från att först generaliserat och skrivit kränkande saker om män och dessutom visat total oförståelse om varför man som man inte uppskattar att kallas för saker som idiot så har du författat ett långt och kritiskt inlägg om att jag inte skall generalisera kring lesbiska kvinnor. Det gör jag inte heller, jag generaliserade lite kring din demogragiska grupp och genast kände du samma sak som antagligen de hetrosexuella män gjorde när de läste dina inlägg. Hoppas att du blev klokare på kuppen. Synd bara att du inte kunde hålla dig från att spy upp massa fördomar efteråt, men jag förstår om du blev provocerad.
    Men jag står ju för att jag generaliserar. Du klagar på mig för att jag gör det. Däri ligger skillnaden.
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-21 13:24:51 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:38:41 följande: Vilket motsägs av hennes kommentar ett par rader under om att det är mer våld i en relation med två män.
    Kanske menade hon gay som bög, men det är inte heeelt felaktigt eftersom gay ofta står för bög på engelska även om det kan betyda både och, precis som det gör på svenska.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk