• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:04:20 följande:

Jag vet att jag inte talar om alla killar, utan just om de killar som följer mansidealet. Och det är just det jag har svårt för. Mansidealet.
    Här påvisar du din okunskap om identiteter och människors förhållande till dem igen. Det finns inget enkelt 'mansideal' som du menar. Eventuellt har du en bekantskapskrets med extremt likriktade människor om uppfattar ett singulärt sk 'mansideal'. Jag tror du behöver ta dig ur 60-talet när det kommer till bilden av män.
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-22 10:44:31 följande:

Du skrev tidigare att jag (eller någon annan) borde testa att leva som kvinna mm.
    Det har jag inte skrivit.

Anonym (????) skrev 2009-12-22 10:44:31 följande:
    Samma gäller kvinnosyn, tycker du ner tjejer så får du mer respekt från både kvinnor och män. Man är speciell/missförstådd/bad boy/player/vet hur de skall tas osv. Ännu en belöning från samhället för ett osunt typiskt manligt beteende.
    [/citat]
    Ska jag tycka synd om män som tvingas trycka ned kvinnor för att få respekt menar du?
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:09:56 följande:

Jag ägnar en massa av min tid åt att diskutera könsroller och åt att motarbeta dem.
    Resultatet av den nedlagda tiden lyser med sin frånvaro i TS.
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 11:05:57 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 08:50:20 följande: Det är du inte, har aldrig träffat en lesbisk person med så liten kunskap/stora fördomar om människor..
    Jag är varken okunnig eller ovanligt fördomsfull. Du utgår ifrån att de slutsatser och analyser du har gjort är de korrekta, och att mina därmed är felaktiga för att du inte förstår hur jag tänker. Det tycker jag är inskränkt.
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 11:10:05 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:04:20 följande: Här påvisar du din okunskap om identiteter och människors förhållande till dem igen. Det finns inget enkelt 'mansideal' som du menar. Eventuellt har du en bekantskapskrets med extremt likriktade människor om uppfattar ett singulärt sk 'mansideal'. Jag tror du behöver ta dig ur 60-talet när det kommer till bilden av män.
    Har jag sagt att det är enkelt? Nej, det har jag inte. Men allt det jag har påstått ryms inom mansidealet ryms inom mansidealet, hur komplext det än må vara. Och jag är jävligt trött på det.
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:14:50 följande:

Jag är varken okunnig eller ovanligt fördomsfull.
    Skall man utgå från din TS så är det den bilden man får av dig...
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 11:12:07 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:09:56 följande: Resultatet av den nedlagda tiden lyser med sin frånvaro i TS.
    Det är för att du utgår från att din sanning är absolut. Ur mitt perspektiv med mina erfarenheter är min slutsats fullkomligt rimlig.
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 11:17:42 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:14:50 följande: Skall man utgå från din TS så är det den bilden man får av dig...
  • FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:09:56 följande:

Jag var inte intresserad av en diskussion om könsroller. Då hade jag inte postat den här tråden här. Jag ville uppmuntra folk som inte vet om de ska våga ta steget att göra det, och tala om varför just jag trivs med att vara kvinna och lesbisk.
    Och då hoppas du att denna uppmuntran blir bättre/kraftfullare/tydligare om du samtidigt också säger att män så ofta är idioter?
  • FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 11:14:50 följande:

Jag är varken okunnig eller ovanligt fördomsfull.
    Du som person kanske inte är fördomsfull, men texten du författat i TS är _extremt_ fördomsfull!
Svar på tråden Glad att vara lesbisk