• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:37:40 följande:

Vilket inte är ett svar.
  • Gung Ho

Jag tror denna tråd hör hemma i sandlådan. Det är nog bara ett skämt från TS.

• Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:30:15 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-22 12:20:16 följande: Ser inget problem med det. En del av förklaringen är att du genom denna tråd bara får tillgång till en mycket begränsad del av mina åsikter och tankar. En annan är att du utgår ifrån att jag har fel. Exakt vad är det du har problem med? Att jag hävdar att många män är idioter?
    Nej, att du tar dig rätten att hävda dig mot män och hetrosexuella och legitimerar det genom att du är homosexuell, feminist och har utomnordiskt utseende.

Du påstår dig vara intresserad av genusfrågor samtidigt som du skyltar om att "din enda svaghet är dålig manssyn". Samtidigt som du påstår dig verka för att bryta ner könsidealen. Det är väl om något motsägelsefullt?
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 12:39:27 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:36:45 följande: Rättelse: De manliga idioterna DU träffar.. Men i principen så stämmer det, även om de 'idioter' du känner nog redan format sin identitet. Men att konstant upprepa samma mantra så cementerar du deras uppenbarligen redan dåliga 'ideal' (eller vad du nu vill kalla det).
    Då är det också mitt fel att kvinnor runt omkring mig blir våldtagna och slagna? Att ungdomar misshandlar varandra till döds? Att kvinnor fortfarande har svårt att hävda sig gentemot män i arbetslivet?
  • Anonym (????)

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:35:23 följande:

Anonym (????) skrev 2009-12-22 12:28:15 följande: Det jag menar när jag säger att alla kvinnor på min arbetsplats är förlorare är att vi alla behandlas likadant. Det är inte bara jag som blir överröstad. På min arbetsplats är de flesta (chefer) 60 och 70-talister. Visst kan man se en viss skillnad mellan generationer men min erfarenhet är att skillnaden inte är så stor som man vid en första anblick kan tro. Jag har däremot inte gett upp hoppet. En långsam förändring är på gång. Men jag har inte riktigt tålamodet att nöja mig med det, för det händer för lite och alltför många är för omedvetna.
    Jag tycker det är bra att du kan se dessa skillnader och är dessutom driven att göra någonting åt det. Men istället för att klanka ner på männen, varför inte göra dem medvetna istället? Det är ju väldigt mycket mer konstruktivt än att demonisera dem istället.
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-22 12:42:51 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:30:15 följande: Nej, att du tar dig rätten att hävda dig mot män och hetrosexuella och legitimerar det genom att du är homosexuell, feminist och har utomnordiskt utseende. Du påstår dig vara intresserad av genusfrågor samtidigt som du skyltar om att "din enda svaghet är dålig manssyn". Samtidigt som du påstår dig verka för att bryta ner könsidealen. Det är väl om något motsägelsefullt?
    Men det är ju DU som påstår att jag hävdar mig mot män och heterosexuella, och att jag legitimerar det genom att jag är homosexuell. Det är ingenting jag står bakom.

Tråkigt att du missade att det där om min enda svaghet var något av ett skämt. Jag var inte ute efter att att diskutera könsroller och jag undvek det så länge jag kunde, och gör det i någon mån fortfarande. Det är en stor och komplex fråga och jag är inte intresserad av att reda ut den på ett forum, speciellt inte med någon som drar oriktiga slutsatser om mig. Slöseri med tid så här i jultider.
  • Anonym (flata)

Anonym (????) skrev 2009-12-22 12:47:08 följande:

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:35:23 följande: Jag tycker det är bra att du kan se dessa skillnader och är dessutom driven att göra någonting åt det. Men istället för att klanka ner på männen, varför inte göra dem medvetna istället? Det är ju väldigt mycket mer konstruktivt än att demonisera dem istället.
    Ibland är jag både tålmodig och pedagogisk, men ibland tryter tålamodet. Ibland vill jag vara en jämlik kollega och inte en underordnad kvinna eller deras mamma som med tålamod ska upplysa dem om att de omedvetet kränker halva mänskligheten. När ingenting händer tröttnar jag på att vara storsint medan de låter sin omedvetenhet och bekvämlighet gå ut över mig.

Märkligt nog tycks de flesta män inte vara speciellt sugna på att bli medvetandegjorda, utan stretar emot oavsett hur man lägger upp strategin kring att upplysa dem.
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-22 12:40:19 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:37:40 följande: Vilket inte är ett svar.
    Jo då.
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:43:18 följande:

Då är det också mitt fel att kvinnor runt omkring mig blir våldtagna och slagna? Att ungdomar misshandlar varandra till döds? Att kvinnor fortfarande har svårt att hävda sig gentemot män i arbetslivet?
    Om detta är vad du tror är det sk 'mansidealet' du nämner, och de du känner/träffar sysslar med sånt så ja. Genom att konstant repetera samma mantra så cementerar du det enligt dig existerande idealet istället för att motverka det.

(Allt detta sagt under förutsättningen att det finns ETT sådant sk 'mansideal')
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-22 12:40:10 följande:

Argumentera då istället för att droppa meningslösa oneliners där du låter smileys stå för udden i massor.
    Jaha, jag följde ditt exempel och slutade argumentera....

Skall jag då bara upprepa mina egna i verkligheten ogrundade åsikter istället?
Svar på tråden Glad att vara lesbisk