• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (flata)

Ge dig. Jag har inte sagt hur något är, jag har sagt vad jag tycker och det har jag gjort hela tiden även om det subjektiva anslaget gick dig förbi.

I din punkt två förklarar du för mig exakt det jag försökte förklara för dig. Varför? Besserwissertendenser? Skillnaden är jag anser att ett homo/bi/trans-forum är relativt skyddat. Att kalla mitt inlägg för hets mot folkgrupp känns överdrivet, då du vid det här laget bör ha förstått andemeningen och ett forum har mer likheter med en sällskapsmiddag där man kan förtydliga det som inte förstås av alla än med en rättegångssal där lagar och gärningar måste tolkas bokstavligt för att inte lämna utrymme för glidningar i rättviseskipandet. Du kan släppa hela argumentet att jag skymfar män och hetsar mot folkgrupp, för efter 35 sidors ältande bör du ha fattat vad det handlar om.

I övrigt orkar jag egentligen inte fördjupa mig så mycket mer i din vad du kallar starka personlighet, det blir OT, men min erfarenhet är att det går att släppa fram mindre gåpåiga personligheter utan att göra våld på sig själv, om det känns viktigt för en. De flesta har dessutom "skinn på näsan" om man ger dem utrymme. Jag har alltid varit en stark person men uppfostrats till att ta hänsyn till andra och lärt mig att det inte är den som låter mest som ska få bestämma mest.

• Alcyone

Läste ditt inlägg och....vad hade du väntat dig för reaktion? Hade jag skrivit detta, som man, och riktad det mot kvinnor så hade jag nog blivit avstängd. Direkt.

• Anonym (flata)

Massor: Förutsätter du inte nu att jag har något emot rekationerna? Det har jag inte. Att inte uppnå ömsesidig förståelse på en gång kan knappast anses förvånande när man har att göra med kompletta främlingar över internet. Det enda som förvånar mig med Add3 är att han (antar det är en han) envisas med att gnälla i 35 sidor trots att jag flera gånger förtydligat mig.

• Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-29 12:12:33 följande:

Det enda som förvånar mig med Add3 är att han (antar det är en han) envisas med att gnälla i 35 sidor trots att jag flera gånger förtydligat mig.
    Det är för att du inte förstår vad du skriver trots att jag försökt förklara 'i 35 sidor'.
    Men det kan jag tydligen inte göra något åt heller så du får fortsätta göra samma fel i framtiden...
  • Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-29 11:12:03 följande:

Ge dig. Jag har inte sagt hur något är, jag har sagt vad jag tycker och det har jag gjort hela tiden även om det subjektiva anslaget gick dig förbi.
    Påvisa det subjektiva anslaget i formuleringen "Killar är så ofta självgoda idioter...//"

Ingte mycket subjektivt där eller?
  • Cornellia

Och jag som är så glad att jag är hetro så att jag slipper försöka göra en kvinna nöjd!

• Krätchen
    Cornellia skrev 2009-12-30 03:18:20 följande:
    Och jag som är så glad att jag är hetro så att jag slipper försöka göra en kvinna nöjd!
    För det är fan inte lätt
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-30 03:10:58 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-29 11:12:03 följande: Påvisa det subjektiva anslaget i formuleringen "Killar är så ofta självgoda idioter...//" Ingte mycket subjektivt där eller?
    Fast jag har ju ägnat ungefär 35 sidor åt att förklara det. Känns lite löjligt att börja om?
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-30 03:09:07 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-29 12:12:33 följande: Det är för att du inte förstår vad du skriver trots att jag försökt förklara 'i 35 sidor'. Men det kan jag tydligen inte göra något åt heller så du får fortsätta göra samma fel i framtiden...
    Jag har förstått vad du vill, men jag håller inte med. Något som även din starka personlighet får lov att acceptera. Varken du eller jag sitter på en allmängiltig sanning.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk