• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2010-01-10 00:35:24 följande:
    Jag tror att de enda män som känner sig uttryckligen glada över att jag är lesbisk är de män som jag inte gillar (det brukar ju gå åt båda hållen). Andra kan nog vara allt möjligt. Likgiltiga är det nog väldigt många som är. Men du kanske vet bättre, ni män kanske har snackat ihop er?
    nej men det känns ju ändå ganska naturligt. du verkar ju hata män (fast egentligen låter det som att du hatar kvinnor som gillar män... det är ju inte männen det är fel på, det är kvinnornas gnäll) över allt annat. vi män går liksom inte ihop med dig så i den stund du blev lesbisk så kunde vi män äntligen få pusta ut då vi är säkra på att våra medmän aldrig behöver beblanda sig med dig sexuellt.
    ungefär som att havets sälar skulle bli överlyckliga om vithajen plötsligt blev vegetarian.
  • EnSvårOchJobbigGrej
    honkie skrev 2010-01-09 17:24:41 följande:
    jag tror att vi män också är ganska lyckliga över att du är lesbisk. en så kallad win-win-situation.
    hahaha
  • honkie
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:13:51 följande:
    Jag skulle tro att det är ungefär samma princip som att det är mycket mer okej att säga att man hatar amerikaner och deras kultur än att säga att man hatar somalier och deras kultur. Jag är ledsen om du känner dig kränkt, men jag förbehåller mig rätten att hävda att jag tycker att många män är usla att vara ihop med. Jag tycker hela jämförelsen med folkgrupp är alltför kategorisk för att vara relevant. Om det här hade varit en ledarartikel i DN hade jag hållit med dig, men nu är det ju en tråd på ett forum för homo/bi/transpersoner och det handlar om relationer.
    men det är väl klart att du finner män vara usla att vara ihop med eftersom du är lesbisk. eller är det så att du är lesbisk för att du tidigare blivit sårad av män? är din sexuella läggning byggd på nån sorts försvarsmekanism?
  • Anonym (flata)
    honkie skrev 2010-01-10 13:24:51 följande:
    nej men det känns ju ändå ganska naturligt. du verkar ju hata män (fast egentligen låter det som att du hatar kvinnor som gillar män... det är ju inte männen det är fel på, det är kvinnornas gnäll) över allt annat. vi män går liksom inte ihop med dig så i den stund du blev lesbisk så kunde vi män äntligen få pusta ut då vi är säkra på att våra medmän aldrig behöver beblanda sig med dig sexuellt. ungefär som att havets sälar skulle bli överlyckliga om vithajen plötsligt blev vegetarian.
    Jag hatar varken män eller kvinnor som gillar män. Däremot finns det aspekter av "manligheten" som jag tycker är förjävla vidriga oh klara mig utan. Eftersom du verkar vara väl ihopsnackad med världens alla män kan väl du ordna så ni snackar ihop er och gör upp med de aspekterna en gång för alla?
  • Mad as snow
    honkie skrev 2010-01-10 13:17:19 följande:
    du får sluta byta användarnamn och profilbild hela tiden. ett tag där trodde jag att jag hade två allierade här inne, men man ska inte bli girig, du räcker alldeles utmärkt ;)
    Ja det är bedrövligt av mig... skönt att höra att jag räcker dock.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow

Själv är jag gift med en man som ur alla könsaspekter verkar vara perfekt. I början misstänkte jag att någon hade betalat honom stora summor pengar, men efterhand insåg jag att han faktiskt är sådan. Han har aldrig betett sig illa på något plan, han lyssnar, pratar känslor, lagar mat, snickrar, gråter, försvarar mig, förstår mig, knullar mig, låter sig knullas, älskar mig och lägger varmvattensflaskor på min mage när jag har mensvärk. Han är helt fantastisk faktiskt och jag tror knappast att han är unik bara för att han är man. Tvärtom har många av de män jag involverat mig i under årens gång varit otroligt fina människor som inte tyngs av en massa könsrollsnonsen. Det har snarare jag som har betett mig som en bastard. Så kan det gå.

• MikuAndSaraLi

Jag är stolt bisexuell tjej men lutar mer åt tjejer!
    Dock är jag glad att min dragning till killar funnits där - för annars hade jag inte haft min underbara lilla dotter!
    Men ändå.. Flera gånger har jag faktiskt allvarligt övervägt att bli lesbisk - missförstå mej rätt nu - för killar är ju bara rena rama olyckan.
    Inget att ha.
    Killarna kan jag alltid ha kul med - dom kan vara bra kompisar och helt okej i sängen.
    Lika gärna tjejer då, för dom är mysigare och härligare och Lättare att förälska sej i!!
    Har ALDRIG varit kär i en kille!
    Dom är bara.. öhm.. Nu kommer dethär låta fel - men i mina ögon är dom bara sexleksaker man kan snacka med också.

• Mad as snow
    MikuAndSaraLi skrev 2010-01-10 15:19:34 följande:
    Jag är stolt bisexuell tjej men lutar mer åt tjejer! Dock är jag glad att min dragning till killar funnits där - för annars hade jag inte haft min underbara lilla dotter! Men ändå.. Flera gånger har jag faktiskt allvarligt övervägt att bli lesbisk - missförstå mej rätt nu - för killar är ju bara rena rama olyckan. Inget att ha. Killarna kan jag alltid ha kul med - dom kan vara bra kompisar och helt okej i sängen. Lika gärna tjejer då, för dom är mysigare och härligare och Lättare att förälska sej i!! Har ALDRIG varit kär i en kille! Dom är bara.. öhm.. Nu kommer dethär låta fel - men i mina ögon är dom bara sexleksaker man kan snacka med också.
    Det är ju sådana här inlägg som får mig att fundera över vad vi diskuterar. Är det män i allmänhet eller enskilda individers sexualitet vi pratar om? Att säga att killar är inget att ha eller att de är rena rama olyckan, sexleksaker osv. är något som åtminstone jag höjer på ögonbrynen åt. Ditt inlägg beskriver i mina ögon din sexualitet och din inställning, men säger egentligen inte något om män. Förstår du vad jag menar? Jag tycker att det är magstarka formuleringar som baseras på att du råkar vara oförmögen att bli förälskad i män. Men sedan är jag väl lite känsligt lagd också...
  • Mad as snow

Ps: det är som att jag skulle skriva att skåningar luktar illa mellan benen. Då skulle förmodligen människor ifrågasätta det och då skulle jag säga "nä men för mig luktar skåningar illa mellan benen: jag tycker det". Det skulle liksom visserligen förtydliga att det är min personliga åsikt (och jag lär mig alltså att lägga till ett "jag tycker" innan jag förolämpar andra) men det skulle inte vara mindre förolämpande för det.

• la jeune fille

Den här diskussionen borde flyttas till sandlådan...

Svar på tråden Glad att vara lesbisk