• MammaMila

Tack Lovali

Ja du... jag tänkte först att det syns mer för att Eric har ljust hår men jag tror nästan det kan synas mer om man har mörkt som Castor. Det syns ganska tydligt tycker jag... Tråkigt eftersom killar ofta har kort hår...
    Blev ärret infekterat på den sidan man ser?
    Undra om ärret blir bredare när huvudet växer eller om det syns mindre? Sitter slutet på ärret fortfarande nära örat eller längre upp på sidan av huvudet?
  • MammaMila

Dekan ju transplantera in hår i ärret om det blir för brett... om de vill när de blir äldre menar jag

• MammaMila
    uppdragmamma skrev 2010-02-25 13:25:15 följande:
    Angående ärret, vi gjorde fjäder op på lill killen för 6 månader sedan (ska snart ta ut fjädrarna) och man ser inte ärret om man inte ger sig in mot håtbotten och letar efter det. Våran lille kille har ganska mycket ljust hår men ingen yvig kaluffs... Har inte fotat hans huvud, men det som man kan märka op på är "hästskon" dvs den tredje fjädern som sitter längst bak på huvudet. Men det är inte alla som ser den heller =) folk brukar mest reagera om de råkar känna den. Just nu sitter jag och väntar o väntar på den där kallelsen som ska komma en månad innan operationen! Igentligen borde den ha kommit redan om det datum vi fick som ungefärligt stämmer...
    Hade han sagittal? Castor har ju metopica så fjädern syns i pannan tyvärr...
    Ring och kolla med op.koordinatorn så ni får op. i tid
    Giovanni sa att 4 eller 6mån berodde på om de hade op. tider... jag ska isf försöka få efter ca. 4-5mån istället för 6mån. Vad tror ni om det?
  • MammaMila

Jag tycker inte att han skelar men sambon tycker det... ska kolla vad de säger på återbesöket. När vi var på diagnos på ALS sa de att det är vanligt att de skelar...?

• MammaMila

mrsjo: Va skönt att det gick bra Tråkigt det där med shunten... tänk att ni kunde ha undvikit en op!!!

Ni kom hem snabbare än oss... undra om det beror på svullnaden eller febern? Castor var inte glad första dagen... först när han kunde se lite på fredag em kom ett litet leende. Jaja, allt är bra nu iaf  
    Det hade varit kul att ses mer men vi åkte när er op började :-P
    Hur lång tid tog det tills ni fick se henne igen? Var hon lika svullen som Castor på ögonen och ansiktet? Castor var så svullen andra dagen att han inte kunde amma... han fick dropp då...
  • MammaMila

LinaW: Tack Han ser väldigt annorlunda ut nu... men jag börjar vänja mig nu.

Jag håller tummarna att Moses håller sig frisk... det är så skönt att få det gjort.
    Du kanske har rätt om skelningen... men jag ska iaf kolla med Giovanni på återbesöket...
  • MammaMila
    mrsjo skrev 2010-02-26 15:00:49 följande:
    29 oktober: Lämande tjejen kl 8:15 på op och dom ringde upp oss till CIVA 14:30 så det tog ett tag, men ni hade ju förvanat mig :) E blev lite svullen på vänster ögat natten mellan tisdag-torsdag men hon kunde se hela tiden och svullnaden försvan nästan direkt. Allt har gått hur bra som helst, vi är lyckligt lottade
    Det kanske beror på vilken typ av op man gör... Castor blev ju op i pannan och över ögonen etc... Då sväller det nog värre...
  • MammaMila
    tess863 skrev 2010-02-27 07:12:55 följande:
    Jag fick en skiss över hur fjädrarna är satta, på det pappret står det också kort beskriver vad dom gjort och där står det om diademplastiken. dom kortade ner huvudet med 1cm ca... där dom tagit bort benet syns en kant (ungefär som när man lägger på ett för litet lock på en för stor burk), undrar mest om någon vet hur den kanten kommer att synas i framtiden?
    Castor har ju sin fjäder i pannan och där ska skallbenet växa ihop på samma sätt. De har ju tagir bort ben stort som en femkrona typ... (även om det är olika op så har de tagit bort ben som ska ihop för båda) Så jag hoppas att det inte blir någon märkbar kant eller överlappning där...
Svar på tråden Kraniosynostos #9