• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Odetta

Åh jag är bara så fruktansvärt ledsen...vet inte vart jag ska ta vägen med alla mina känslor

Min mans bror med sambo var här idag. Hon är en....ja, jag tycker faktiskt att hon inte är en bra mamma...så, nu har jag sagt det. Deras son är 4 månader äldre än våran lilleman, så dem blev ju gravida med den pojken ungefär i samma veva som vi fick vårat mf vi fick innan lilleman. hur som...den gången väntade dem väldigt länge med att berätta, så det kändes inte lika hårt. Det kändes, men ja...

Ja...och nu kom dem hit idag... "ja, vi ska ha barn och tja...det var ju lite oväntat och jag vet inte hur långt gången jag är och allt sådant och ja, vi visste inte om vi skulle berätta för man vet ju inte om det går bra eller inte"

Inte ett endaste ord om att det ju var tråkigt att vi förlorade vår minibulle för inte ens 2 veckor sedan, inte ett ord om att dem var osäkra om dem skulle berätta för oss för att vi kanske skulle bli ledsan eller nått...bara vi ska...bla bla...oväntat..bla bla så vi får se Sedan höll hon på och ältade att hon inte visste vart hon skulle vända sig för att få göra ett ul för att få veta hur långt gången hon är, jag sa "till din bm eller kvinnokliniken" flera gånger och hon bara ältade på hur jobbigt det är för henne att inte veta vart hon ska vända sig. Hon fattade verkligen inte hur jobbigt det var för _mig_...att jag inte hoppade och sa grattis...det var tydligen inte tydligt nog...men jag kunde verkligen inte, det gick inte.

Jag höll masken tills dem gått, sedan bröt jag ihop och har inte slutat gråta sedan dess Hur kan man vara så jävla okänslig och taktlös??? Jag hade en bra dag idag tills dem kom... 

Varför ska dem ha det så lätt? Hon som inte ens är en bra mamma? Dem som har en lite vinglig relation just nu (min mans bror tycker egentligen att det var lite tidigt med ett barn till). Varför ska dem som inte ens önskar sig en unge till ha det så lätt medans vi som verkligen önskar oss ett barn till...våra bara dör hela tiden

Åh jag tycker det är så orättvist det där....är så ledsen just nu Och missförstå mig inte...jag gläds med andra som blir gravida...vem som hellst...men varför just _dem_?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Irma

Odd: Det är så jäkla orättvist Usch och fy. Jag hade aldrig klarat av att hålla masken. Jag hade brytit ihop och gråt-skrikit-snorat fram vad jag tyckte. Lider verkligen med dig! Förstår absolut att det inte känns så kul men någon som bara "blivit gravid" sådär och sen ALDRIG slutar prata om det... Usch och fy för empatilösa människor! *stor kram*

• Odetta
    Irma skrev 2010-02-07 19:56:25 följande:
    Odd: Det är så jäkla orättvist Usch och fy. Jag hade aldrig klarat av att hålla masken. Jag hade brytit ihop och gråt-skrikit-snorat fram vad jag tyckte. Lider verkligen med dig! Förstår absolut att det inte känns så kul men någon som bara "blivit gravid" sådär och sen ALDRIG slutar prata om det... Usch och fy för empatilösa människor! *stor kram*
    Tack Irma!

Ja...hade dem inte gått när dem gjorde det så hade jag bett dem. Sedan så hann vi bjuda hit dem på lillemans 1-års kalas om 3 veckor innan dem berättade...typiskt. Men jag sa till min man att jag faktiskt inte vill att dem kommer längre  Han förstår och ska prata med sin bror...han känner sig också sårad av deras agerande att inte ens beklaga våran förlust så han förstår varför jag känner att jag inte vill ha hit dem då. Hade dem åtminståne sagt något om att dem beklagade det som hände oss....jo, det hade fortfarande kännts överjävligt...men nu känns det som en kniv i såret liksom. Verkligen okänsligt och taktlöst av dem...skulle dem inte vara familj skulle jag nog aldrig prata med dem igen.

*kramar om*
  • BettanB

Odd: Maken till empatibrist och bristande taktkänsla! Förstår mer än väl att du inte vill träffa dem och inte bjuder dem på kalaset så som de uppfört sig. Hua!

*vinkar* till alla.

Sorg i BettanMansion.
  • Mrs Sara

Odd: Det verkar finnas alla möjliga konstiga människor. Verkligen tråkigt.

Skickar en massa kramar till er alla!

Idag har jag varit och gjort ett fet, så nu ruvar jag på 2 blastocyster.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Bling1975

Odd - fy fy fy vilken hemsk människa. Jag blev jätteledsen när min bror betättade att de oväntat var gravida. Och då var han ändå så fin och försiktig man kan vara och hade verkligen tänkt på våra känslor innan han kom över. Nu är jag jätteglad över att i alla fall få bli faster men i stunden kunde jag bara tänka på mina barn som aldrig blir.

Men de som jag verkligen blir ledsen av är de som jag tycker är pissiga föräldrar, som tur är känner jag inte så många men vissa bekanta vill jag absolut inte träffa om jag kan slippa. Blä.

Massor med kramar!

Mrs Sara - grattis till dina två små, jag ska hålla tummarna för att de vill stanna tills de är färdiga för leverans.

Stitch längtar efter Lilo
  • Odetta

Tack för alla kramar! *kramar tillbaks*

Jag pratade faktiskt med min svärmor om det igår och hon berättade att hon blev jätte arg på dem när dem, efter att dem vart här, kom och berättade för henne och svärfar och sa att dem vart här innan. Hon förstår helt och hållet att jag blev fruktansvärt ledsen och hon sa också att hon förstår att jag inte vill ha hit dem på lillemans kalas. Det kändes så himla bra att höra det ifrån henne för jag tycker väldigt mycket om min svärmor och vill inte att hon tycker att jag är otrevlig eller så. Jag är väldigt glad över att vi har en så öppen communikation, hon och jag!

Annars känns det aningen bättre idag än det gjorde igår kväll. Sov visserligen jätte dåligt och vaknade med huvudvärk och ömma ögon, men mannen min och jag är lediga idag så då kan vi kramas en massa. Det behövs!

*bamsekram till er alla*

• Odetta
    Mrs Sara skrev 2010-02-07 20:54:10 följande:
    Idag har jag varit och gjort ett fet, så nu ruvar jag på 2 blastocyster.
    Hej Mrs Sara!
    Jag vet inte vad varken ett fet eller blastocyster är, men jag har förstått att allt med ruvning är något man ska hålla tummarna för. Så jag håller mina tummar och tår att det går som det ska *kramisar*
  • Pinglan83

Hej på Er!!

Har varit "hemma" på begravning för moffen {#lang_emotions_cry} i helgen så jag är lite nedstämd för tillfället.

Har en fråga...
    Min kropp beter sig lite underligt. Min senaste mens bestod av en dag tokblöda sedan inget i typ en dag och sedan lite stänk i två dagar. Började testa med ÄL-stickor i torsdags (borde ha ÄL idag) men har inte fått nåt utslag what so ever snarare så har strcken blivit svargare och svagare sedan i torsdags. Min förra cykel var lärobokstypen 28dagar och äl på dag 14. Men nu hade jag den konstiga blödningen den 26 jan och har inte fått nåt utslag på stickorna. Har jag ingen ÄL denna månad eller kan jag redan ha haft den (innan i torsdags) 

Sorry för EGOinlägget men blir lite fundersam på vad som händer med min kropp. Jag är annars väldigt regelbunden.

Tack på förhand! 

Hoppet är det sista som överger människan
  • Mrs Sara

Odd: Jag har gjort ett frysförsök (ivf) och då fått tillbaka 2 långtidsodla embryon som jag hopas ska stanna kvar. De senaste 3 försöken har jag blivit gravid men fått först ett MA och sen två mf. Så håll gärna tummarna

Blingan: Tack!

Pinglan83: Jobbigt med begravning. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina frågor.

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13