• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Mikes bride

Mrs Sara: Du har mina tummar!

Odd: Fy för odrägliga svägerskor och andra osympatiska människor också för den delen! Kram på dig!

Pinglan: Det där med blödningar har jag aldrig blivit klok på så jag kan inte heller svara tyvärr. Förstår att du är nere efter begravningen, sånt brukar "ta musten" ur en helt. Kram på dig också!

Vinkar till alla!

• Irma

Mrs Sara: Håller tummarna

Pinglan: Förstår att det känns tungt kan och vet inget om ÄL-stickor och blödningar som har med det att göra, tyvärr.
    Ego: Pratade med läkaren idag. Om 2 veckor är det dags för VUL. Håll tummarna att tisdag 23:e är en bra dag!
    Hoppas alla har det bra! *vinkar*
  • BettanB

Mrs Sara och Irma: Håller tummarna.

Pinglan: Jobbigt med begravning.
    Kontigt med blödning och mysko utslag på stickorna. Vet tyvärr inte vad det kan tänkas vara, men jag får ofta litelite utslag på stickora först någon dag, sen avtar de i styrka och sen kommer det tillbaks -starkt- vid äl. Vet inte vad det kan bero på vare sig i ditt eller mitt fall. Våra kroppar är konstiga....

Bling: Hur är det med dig?

*vinkar*

Sorg i BettanMansion.
  • Pinglan83

Sara och Irma: Håller tummarna!

Bettan: Tack för ditt svar, testade idag igen efter jobbet och nu är det starkare igen. Kanske bara är lite förskjuten (hoppas). Så himla hispig man blir av denna j*vla känslomässiga bergodalbana, men det behöver jag ju inte förklara för dig. Hur är det med dig?? Kramar!!

Hoppet är det sista som överger människan
  • BettanB

Pinglan: Fortsätt testa; ta hellre på dagen än på morgonen också.
    Ja, berg-å-dalbanan vet jag allt om. Usch och fy. På Liseberg är den kul, men det är jobbigt att åka den 24/7..
    Här händer inget nytt alls....

Sorg i BettanMansion.
  • Mrs Sara

Tack för alla era tummar!

Irma: Självklart håller jag också tummarna då!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Bling1975

Pinglan - vad jag har förstått så har även de mest regelbundna vissa uppehåll i ägglossningen. Våra hormoner från tidigare missfall kan säkert spela kroppen ett spratt också. För mig tog det 3-4 månader att få en normal cykel efter missfallen. Den är nu över ett år senare fortfarande annorlunda med rikligare blödningar och småblödningar innan. Men jag hoppas att det fungerar för dig nu och att kroppen bara retades lite.

Bettan - det är ok men väldigt nervöst. Vi borde få resultatet vilken dag som helst nu. Ska till onkologen om en vecka och få senaste röntgenbeskedet också så jag har ibland vissa koncentrationssvårigheter.

Stitch längtar efter Lilo
  • hammoleket79

Mrs Sara och Irma: Då hoppas jag att allt går bra för er denna gång!

Pinglan: Jag hade jätteskum mens de två första gångerna efter senaste ma:t. Då blödde jag 6-8 dagar, sedan blev det ett uppehåll på några dagar och efter det kom det mer blod i upp till en vecka till. Helknäppt. Åtminstonen den första av de två cyklerna hade jag ägglossning (råkade ha ett gynbesök precis då). Längre än vanligt blev det från mens till äl också.

hemligmamma: När väl kroppen hämtat sig någorlunda efter blodförlust följt av skrapning och infektion efter skrapningen (fick ma i v. 13), så tog det bara två försök för oss att bli gravida igen. Men vi får väl se hur det går, är i v. 15 nu. Det var rätt skönt psykiskt att det tog några månader från ma:t tills jag blev gravid igen. Instämmer med Irma97, rädslan för att aldrig mer få barn är större än rädslan för missfall. Först orkade jag inte försöka igen, men efter ett tag kändes det som att jag inte skulle ge mig om det så blev fem missfall till i rad.

Någon som vet hur dåligt det är med Hb 121 och Ferritin-värde på 20? Jag skulle få börja äta järn (100mg/dag) nu. Normalt sett brukar jag ha ett Hb på 140 vid den här tiden i graviditeten, men det är väl sedan blodförlusten vid ma:t i augusti kan jag tänka. Är det någon fara för fostret? Hb 121 ska ju vara godkänt i alla fall.

• jazzy
    hammoleket79 skrev 2010-02-09 11:11:31 följande:
    Mrs Sara och Irma: Då hoppas jag att allt går bra för er denna gång!Pinglan: Jag hade jätteskum mens de två första gångerna efter senaste ma:t. Då blödde jag 6-8 dagar, sedan blev det ett uppehåll på några dagar och efter det kom det mer blod i upp till en vecka till. Helknäppt. Åtminstonen den första av de två cyklerna hade jag ägglossning (råkade ha ett gynbesök precis då). Längre än vanligt blev det från mens till äl också.hemligmamma: När väl kroppen hämtat sig någorlunda efter blodförlust följt av skrapning och infektion efter skrapningen (fick ma i v. 13), så tog det bara två försök för oss att bli gravida igen. Men vi får väl se hur det går, är i v. 15 nu. Det var rätt skönt psykiskt att det tog några månader från ma:t tills jag blev gravid igen. Instämmer med Irma97, rädslan för att aldrig mer få barn är större än rädslan för missfall. Först orkade jag inte försöka igen, men efter ett tag kändes det som att jag inte skulle ge mig om det så blev fem missfall till i rad.Någon som vet hur dåligt det är med Hb 121 och Ferritin-värde på 20? Jag skulle få börja äta järn (100mg/dag) nu. Normalt sett brukar jag ha ett Hb på 140 vid den här tiden i graviditeten, men det är väl sedan blodförlusten vid ma:t i augusti kan jag tänka. Är det någon fara för fostret? Hb 121 ska ju vara godkänt i alla fall.
    jag har legat på 107 när jag väntade måns...visst var jag trött  så men han mådde bra...
    3 barnsmamma
  • Mrs Sara

hammoleket79: Tack! Mitt hb har legat på 108 vilket är riktigt lågt (ej gravid då) så då började jag äta 2 järntabletter om dagen och nu ligger mitt hb på 129 (ej gravid än) och det var läkaren nöjd med.

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13