• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Irma
    griolle: Beklagar dina missfall Hoppas det går vägen nästa gång.
    Pinglan: Grattis!!!
    Snigelkatt: Låter klokt! Jag valde att vänta tills man säkert ser hjätaktiviteten. Skulle bli så nervös annars...
    Cherstin: Hoppas det gick bra idag!
  • grisolle

Bling1975 - ja, jag har läst om det där om Albyl minor, har du hört om någon som testat det och lyckats? Är det säkert att det inte är skadligt?

Vi frågade läkaren när vi var inne för andra missfallet om det fanns något vi kunde göra själva för att minska risken för ett nytt missfall men han sa att det inte fanns det, vi frågade ifs inte direkt om Albyl då... Men han verkade också rätt övertygad om att det var otur två gånger på rad och ville kanske att vi skulle försöka ett tag till på vanlig väg

• Mrs Sara

Grisolle Jag är verkligen ledsen för eran skull.

Pinglan: Ett jätte stort grattis!

Hur tidigt kan man göra ett vul för att se hjärtat? Är i vecka 5+1 idag.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Strix

Pinglan - stort grattis!

Mrs Sara - vänta till vecka 7 - det är ändå inte helt säkert att man kan se då, men oftast gör man det.

• Snulan

Grattis Pinglan!!!

Nu får ni gravidisar smitta av er på oss andra så mycket ni bara kan

Vi ska till reproduktionscentrum på UAS (Uppsala) nästa onsdag. Men då var det mest blodprover för HIV, röda hund mm de skulle kolla. Och fixa så min sambo får lämna spermaprov också. Sedan skulle vi få vänta på en kallelse till läkaren så de får kolla in mina äggstockar osv. Känns bra när det händer lite iaf... kanske det släpper lite i hjärnan också... man kan ju alltid hoppas

Har någon av era sambos fått "dåliga" resultat på spermaprov? En del menar ju att om simmarna är för klena eller av lite dålig kvalité så kan det bidra till missfall då de egentligen inte skulle kommit först om det fanns pigga simmare?

efter regn kommer solsken...
  • Pinglan83

Grisolle: Jag har ätit ca 1/4 albyl minor från ÄL fram till plusset det är något mindre än en Trombyl. Blev ordinerad 1 tablett trombyl från pluss efter vår utredning som inte visade några fel. Läkaren menar att Trombyl i den ringa mängd inte är skadligt och att problemet mest troligt ligger i att jag får microproppar vilket kan avhjälpas av Trombyl. Albyl Minor är 250mg ASA och Trombyl är 75mg ASA därför anser jag och många med mig att det inte bör vara någon risk att ta 1/4 Albyl Minor från ÄL. 

Tack för alla gratulationer! Jag blir alldeles rörd över vilka vänner det finns på detta ställe. Fick ut mina Trombyl igår och bokade även en kontrolltid 15/3. Egentligen skulle jag ha varit dit i vecka 10 (min v6) men då är jag i Alperna. Fick en tid nästa torsdag om jag ville men tycker att det känns tidigt då jag kommer vara i 5+2 då.

Gör allt för att skicka lite graviditetsvirus genom datorn, hoppas jag smittar så många som möjligt

Kramar

Hoppet är det sista som överger människan
  • CherstinBovington

vi var på danderyds akutgyn i ca en timme igår eftermiddag. fick komma in, göra gynundersökning och ultraljud, som fastställde att barnet hade dött i vecka 7+1. hon fråade mig hur länge jag vetat om et, om det var ifrån i måndags, och jag sa 'nej, det är sen i fredags..' då drog hon ett djupt andetag, och sa 'åh herregud vad jobbigt..'

eftersom jag inte bor i stlhm, och ej har möjlighet att komma tillbaka på återbesök på söndag, så ville de att jag skulle åka tillbaka till min hemstad (som jag ska idag) och sen ta med mig en remiss, och göra 'behandlingen' hemma ist. vilket blir tidigast på fredag. alltså en vecka efter att jag fick reda på det.
    blir ingen skrapning, men hon tyckte att fostret var på gränsen till att vara för stor för att stötas ut med piller, så om jag fick en jätteblödning skulle jag åka direkt in till akuten osv osv.
    så nu blir det säkert på måndag som jag ska ta pillren, om jag ens får en tid tills dess.. jag blir tokig om de på mitt sjukhus inte fattar att jag inte vill ha det såhär längre.. för var dag som går som jag vet om det, mår jag bara mer och mer illa.

• Strix

CB - det är tyvärr inte helt ovanligt att man får gå länge med MA och vänta. Som längst fick jag vänta sex veckor innan skrapning. Tycker det är konstigt att hon tycker fostret är för stort för cytotec i vecka 7 då Danderyd gav mig det när fostret dött i v nio. Dumt att oroa dig i onödan. Jag har skrapats två gånger och fått cytotec en gång. Tyckte alla gånger förlöpte väl, men skrapning är lite obehagligt för då och då händer det att skrapningen resulterar i att man får ärr och sammanväxtningar. Jag behövde dubbel dos cytotec för att få ut det. Jag var på sjukhuset tills värsta blödningen var över. En helt underbar sköterska på Danderyd kom och tittade till mig hela tiden och det gick faktiskt väldigt bra. Dessutom kom mensen igång igen tidigare än efter skrapningarna. Vet inte riktigt varför. Var inte rädd för tabletterna, är mitt råd. Skrapning är andrahandsvalet om inte tabletterna fungerar.

• Strix

CB - det är tyvärr inte helt ovanligt att man får gå länge med MA och vänta. Som längst fick jag vänta sex veckor innan skrapning. Tycker det är konstigt att hon tycker fostret är för stort för cytotec i vecka 7 då Danderyd gav mig det när fostret dött i v nio. Dumt att oroa dig i onödan. Jag har skrapats två gånger och fått cytotec en gång. Tyckte alla gånger förlöpte väl, men skrapning är lite obehagligt för då och då händer det att skrapningen resulterar i att man får ärr och sammanväxtningar. Jag behövde dubbel dos cytotec för att få ut det. Jag var på sjukhuset tills värsta blödningen var över. En helt underbar sköterska på Danderyd kom och tittade till mig hela tiden och det gick faktiskt väldigt bra. Dessutom kom mensen igång igen tidigare än efter skrapningarna. Vet inte riktigt varför. Var inte rädd för tabletterna, är mitt råd. Skrapning är andrahandsvalet om inte tabletterna fungerar.

• Bebislängtan82

Våra provsvar kom idag eller mina rättare sagt, inga fel på mig överhuvudtaget. Normal ägglossning och allting.

När jag nåt 78 kg (3 kg kvar) så skulle vi ringa RMC och få graviditets hjälp

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13