• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Odetta
    mrsTe skrev 2010-02-28 20:19:12 följande:
    Hej kära vänner. Vill bara berätta för er att jag i fredags födde en liten pojke. Allt gick bra och vi mår bra allihopa. Han kom en vecka tidigt och är så väldigt välkommen! Läser och uppdaterar mig med jämna mellanrum och håller alla tummar jag har för era pågående och kommande graviditeter. Vill också tacka er för all stöttning jag fått här, har inte upplevt det någon annanstans. Stora kramar till er!
    GRATTIS MRSTE!!!!! {#lang_emotions_flower}
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

vänner...jag har en utredningsfråga till er!

Jag ringde idag till kk och dem satte oss nu i kö för utredning...sa att det brukar ta ca 3 månader innan dem startar.

I slutet på mars blir jag även kallad till myom-utredning först. (Dem upptäckte ett myom i samband med MA:et vi hade i januari...

Vill dem att man väntar med att försöka igen tills man startar utredningen???

JAg tänkte att vi tyar det lugnt tills myomet är kollat, men om det inte är myomet som är skurken...då kommer det ju fortfarande dröja i alla fall två månader innan dem börjar med utredningen...ska vi vänta då med?

Och vad är bra att göra inför utredningen? Gå ner lite i vikt (väger nått kilo för mycket, men inte mycket)??? Äta extra vitaminer??? Något som dem uppskattar att man gör?

Helt plötligt blev det massor med nya frågor...

• jazzy
    mrsTe skrev 2010-02-28 20:19:12 följande:
    Hej kära vänner. Vill bara berätta för er att jag i fredags födde en liten pojke. Allt gick bra och vi mår bra allihopa. Han kom en vecka tidigt och är så väldigt välkommen! Läser och uppdaterar mig med jämna mellanrum och håller alla tummar jag har för era pågående och kommande graviditeter. Vill också tacka er för all stöttning jag fått här, har inte upplevt det någon annanstans. Stora kramar till er!
    Grattis...
    3 barnsmamma
  • Mrs Sara

odd: Många kramar till dig

mrste: Ett jätte stort grattis!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Bling1975

Mrs Te - Underbart med ytterligare en härlig liten trådbebis! Stort stort grattis

Stitch längtar efter Lilo
  • jazzy
    Odetta skrev 2010-03-01 10:40:19 följande:
    vänner...jag har en utredningsfråga till er!Jag ringde idag till kk och dem satte oss nu i kö för utredning...sa att det brukar ta ca 3 månader innan dem startar.I slutet på mars blir jag även kallad till myom-utredning först. (Dem upptäckte ett myom i samband med MA:et vi hade i januari...Vill dem att man väntar med att försöka igen tills man startar utredningen???JAg tänkte att vi tyar det lugnt tills myomet är kollat, men om det inte är myomet som är skurken...då kommer det ju fortfarande dröja i alla fall två månader innan dem börjar med utredningen...ska vi vänta då med? Och vad är bra att göra inför utredningen? Gå ner lite i vikt (väger nått kilo för mycket, men inte mycket)??? Äta extra vitaminer??? Något som dem uppskattar att man gör?Helt plötligt blev det massor med nya frågor...
    min läkare ville att vi skulle vänta tills allt var klart...
    3 barnsmamma
  • Pinglan83

Grattis MrsTe!!

Ego: Idag har det varit en dålig dag både arbetsmässigt och orosmässigt. Har haft alla möjliga graviditetssymptom under dagen men kan inte sluta tänka att det har jag ju haft vid mina två MA oxå. Första gången gick jag ju med graviditetshormoner till v 14 då de upptäckte på UL att jag fått MA dött i v8. I 6 veckor trodde jag att jag var gravid men inte. Usch...som sagt ingen bra dag idag, hoppas på en bättre imorn.

Kramar till Alla

Hoppet är det sista som överger människan
  • Odetta
    Pinglan83 skrev 2010-03-01 19:01:34 följande:
    Grattis MrsTe!! Ego: Idag har det varit en dålig dag både arbetsmässigt och orosmässigt. Har haft alla möjliga graviditetssymptom under dagen men kan inte sluta tänka att det har jag ju haft vid mina två MA oxå. Första gången gick jag ju med graviditetshormoner till v 14 då de upptäckte på UL att jag fått MA dött i v8. I 6 veckor trodde jag att jag var gravid men inte. Usch...som sagt ingen bra dag idag, hoppas på en bättre imorn.Kramar till Alla
    Kraaaaam till dig Pinglan! Vilken vecka är du i nu? Får du gå på flera VUL/UL för att lugna ner din oro?

Jag förstår helt och hållet din oro...inte för att jag är där ännu, men jag vet att jag kommer tänka som dig nästa gång det går bra. *kramar om*
  • Pinglan83

Odd: Tack för kraaaamen, jag är bara i v 4+5. Ja jag får ul i v6 och 8 men jag är bortrest nästa vecka så det blir den 15 mars. Hoppas innerligt att allt är bra då, har ännu inte varit på ett enda lyckat ul.

Hoppet är det sista som överger människan
  • Irma

Grattis mrsTe!  

Odd: Våran läkare ville att vi skulle vänta tills utredningen var klar. Det var jobbigt att vänta, men å andra sidan kan det vara skönt att fokusera på att må bra som människa. 
    Pinglan: Förstår din oro helt! Det är både bra och frustrerande att vi inte kan påverka våran situation *stor kram*
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13