• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • CherstinBovington

hej.
    jag vet inte vad jag ska säga just nu,har int riktigt några ord.
    var på ett tidigt ultraljud i fredags, och fick reda på att min bebis inte levde längre, jag var då i vecka 10+4, men barnet dog i ca vecka 7 sa hon.
    ska in till danderyds sjukhus i eftermiddag med min sambo och få piller, eftersom det är en MA, missed abortion. detta är mitt tredje missfall på raken. fick två tidiga missfall innan denna, bara dagar efter att jag testat positivt.

jag är 24, fyller 25 i sommar, och har en helt underbar dotter som fyller 5 i sommar.

nu till min fråga..
    hur blir de med nästa graviditet? (vi ska fortsätta försöka när kroppen blivit återställd) kommer de hålla extra koll på mig pga mina missfall? blir det fler ultraljud, eller koller?
    jag hoppas det..

tack för era svar!

• snigelkatt
    CherstinBovington skrev 2010-02-22 13:41:11 följande:
    hej.jag vet inte vad jag ska säga just nu,har int riktigt några ord.var på ett tidigt ultraljud i fredags, och fick reda på att min bebis inte levde längre, jag var då i vecka 10+4, men barnet dog i ca vecka 7 sa hon.ska in till danderyds sjukhus i eftermiddag med min sambo och få piller, eftersom det är en MA, missed abortion. detta är mitt tredje missfall på raken. fick två tidiga missfall innan denna, bara dagar efter att jag testat positivt. jag är 24, fyller 25 i sommar, och har en helt underbar dotter som fyller 5 i sommar.nu till min fråga..hur blir de med nästa graviditet? (vi ska fortsätta försöka när kroppen blivit återställd) kommer de hålla extra koll på mig pga mina missfall? blir det fler ultraljud, eller koller?jag hoppas det..tack för era svar!
    Fy så jobbigt, beklagar verkligen ditt MA
    Hoppas de kan skrapa dig istället för att ge piller. Har du frågat det?
    Nu när du fått 3 MA/MF så har du rätt till missfallsutredning.
    Ta upp det med läkaren, så att ni kan få starta med den så snart som möjligt!

Jag är tex ordinerad Trombyl och Progesteron nu, eftersom jag fått 4 MA/MF tidigare.
    Och man får flera extra VUL, så att de håller koll på bebben.

kram på dig o lycka till.
  • CherstinBovington

nej jag har inte frågat om skrapning, hur går det till egentligen? jag är lite nojjig vad gäller det, jag vill inte hamna under narkos då jag har en otrolig fobi för nålar..

• Irma

Snulan: Har inte använt några ÄL-tester.

Pinglan: Hoppas inte att det bara är huvudet som spelar dig ett spratt. Angående din vän, det är skitjobbigt när det blir sådär Man kan ju någonstans förstå att det är svårt för våran omgivning med allt vi går igenom. Men man kan ju inte stå ut med vad som helst för det! Hoppas ni hittar tillbaks till varandra i framtiden! 
    Cherstin: Beklagar ditt MA Jag fick tyvärr ingen vidare stöttning efter mitt 3:e MA. Fick tjata till mig till ett VUL eftersom det var mitt i semestern då. Men jag ser att det kan väl vara olika med olika läkare. Snigelkatt är på samma sjukhus som mig och verkar ju vara bättre omhändertagen! Som tur är har jag nu fått en annan jättebra läkare som gör flera tidiga VUL så jag kan vara lugn.
    Jag har skrapats 4 gånger. Man sövs ner under en kort stund, ca 15 min. Vaknar upp ganska fort. Kände knappt av det någon av gångerna, som mensvärk ungefär. Testade tabletter, cytotec, första gången. Funkade inte alls trots smärta och allt som kom ut. Fick skrapas iallafall. Får jag välja väljer jag skrapning, trots obehag med att bli sövd och släppa kontrollen.  Lycka till!
    Snigelkatt: Vad läser jag? Är du gravid igen??? har jag missat detta?
  • snigelkatt

irma - ja, det är helt galet, vågar knappt tro det är sant!
    Plussade i lördags på BIM dagen
    Tur att jag var på missfallsutredning på SU i måndags, så jag fick alla recept (trombyl o Progesteron)
    Försöker ta en dag i taget, är ju livrädd för ännu ett MF men det klart man vill skrika ut det till hela världen!
    Har en speciell känsla denna gången, det kommer gå bra!

• Odetta
    snigelkatt skrev 2010-02-22 21:09:24 följande:
    irma - ja, det är helt galet, vågar knappt tro det är sant!Plussade i lördags på BIM dagen Tur att jag var på missfallsutredning på SU i måndags, så jag fick alla recept (trombyl o Progesteron)Försöker ta en dag i taget, är ju livrädd för ännu ett MF men det klart man vill skrika ut det till hela världen!Har en speciell känsla denna gången, det kommer gå bra!
    GRATTIS!!!!! Håll i och fokusera på den där positiva känslan...nu jäklar ska det gå vägen! *grattiskram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • CherstinBovington

var till danderyds akutgyn igår och fick en ny tid bokad till onsdag eftermiddag, då de ville vara 2 läkare som kollade. blir både gyn undersökning och ultraljud. de gjorde ingenting igår förutom att prata lite om min historia, typ.

tack för ert stöd, känns skönt..

• Irma

Snigelkatt: Grattis!!! En speciell känsla är en bra början! 

Cherstin: Antar att det numera är standard på alla kliniker, att göra 2 ultraljud innan man bestämmer att det är ett missfall. Hoppas det går bra vilket det än blir, skrapning eller cytotec alltså.
    Ego: Var på VUL idag. Fick se en klump med hjärtslag, den lever! Är glad Fredag 5:e är det dags för VUL igen. DÅ kommer jag att vara nervös. Våra tidigare graviditeter har avstannat nåonstans dagar efter där vi är nu.
  • Kwela

Hej!

Jag söker på Dr Anette Sjösten på Victoria gruppen och kommer till denna tråd. Jag skulle vilja veta lite mer om hur hon jobbar så om ngn går hos henne och orkar så får ni gärna berätta. Är det ngn här inne som är "oförklarligt barnlös"? Vad har ni fått testa för mediciner och har det lyckats?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13