• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • Sparken

Irma - Jag beklagar verkligen din situation! Så tråkigt att den lille inte ville mera.

Med mig är det jättebra! Vi har köpt ett radhus som vi börjat renovera. Vår E är jättego och förstår så mycket och har nu äntligen efter flera månaders jobbig tid börjat gilla dagis (förskola heter det jag vet). Magen har börjat växa lite även om jag mest känner mig tjock än men det tar jag så gärna. Dessutom har våren börjat komma och det är fredag idag! Jag ska verkligen inte klaga på något alls!

Hoppas att fler i tråden får känna glädje snart! kram

• Vallmo75

Sparken: När i graviditeten började du ta Fragmin och Trombyl? Skönt att höra att magen växer!!

• Sparken

Jag tog trombyl från det att mensen slutade (när vi försökte få E och nu syskonet alltså inte när vi inte försökte få barn) och fragmin från plusset! Lycka till själv!

Jag bor i Dalarna och här verkar det vara lätt att få trombyl och fragmin utskrivet. Det är tre läkare som erbjudit mig det (dvs alla läkare som jag varit i kontakt med) och jag har ju ingen diagnos.

• Vallmo75

Tack Sparken!

Oj vad snabbt du fick det utskrivet. Jag har haft lite otur med mina gyn-kontakter hitills men nu har jag bokat in mig hos Dr Sjöström i Sthlm som tydligen ska vara kunnig och bra efter vad jag läst på FL. Min förra gyn var en äldre herre som inte verkade vara så uppdaterad på området och han var tveksam till att skriva ut Trobyl eftersom det inte fanns några vetenskapliga bevis på att det hjälper. 
  • Irma

Sparken: Grattis till huset! Härligt att magen växer och att det går bra

• Odetta

uppdaterar och kopierar in mitt inlägg från en annan tråd...

Vill ni höra nått förvirrande?

Ett positivt gravtest betyder inte alltid "gravid"!

Japp....jag är jätte förvirrad, och läkaren likaså. Jag har ju testat svaga, men helt synliga test senaste dagarna. Senast i onsdags morse testade jag svagt positivt med BÅDE ClearBlue OCH Apotekets.

Blodprov togs samma dag.

så fick jag komma in idag och ta nytt blodprov och fick svar på båda blodproven: HCG 2!!!!!

Allt under 4 är inte gravid.

Ok...jag fattar ingenting! Läkaren hade inte heller några förklaringar på varför jag då testade svagt positivt på 2 olika gravtest och samma dag visar blodprovet ett hcg på 2.

Ringde till apotekets kundtjänst och ska få tillbaks mina pengar. Ska be att få tillbaks pengarna för CB testen (köpte dubbelpack) också för dem visade ju lika fel. vad är oddsen liksom!

Men jag känner mit SÅÅÅÅÅÅÅÅ lättad. Förvirrad till tusen, men lättad som fan! Så, nu ska jag släppa det där inför min resa och inte testa några fler gravtest....och absolut inte ClearBlue och Apotekets. Kommer nog aldrig lita på dem testen mera utan köpa hem ett gäng från USA, dem är billigare där ändå.

så fatta....all denna stress för att testen visade FEL! Kommer verkligen aldrig aldrig aldrig mera lita på svaga positiva test.

Och mera positivt är att dem ska göra en miniutredning ändå och då testa min sköldskörtel och att hon sa att om det känns bra för oss så kan vi bara köra på med bebisverkstan Ska nog vänta just den här månaden för kommer ÄL som förra gången så är vi i USA då, och då hinner vi inte snickra

*förvirrad, lite irriterad men jätte glad och lättad odd*

KRAM PÅ ER!!!!!!!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Irma

Odd: Att gravtesten är SÅ känsliga! Vad bra att dom kollar köldkörteln på dig, alltid något! Hoppas du får en trevlig USA-resa!

Ego: Här känns det sååå tungt idag. Solen skiner som bara den ute, konstigt nog känner man jag mig mer deppig när det är fint väder. varför är det så? blä. 
  • hammoleket79

mojutten: Jag har varit på utredning men inga fel har hittats. Eftersom min historia är barn, missfall, barn, barn, missfall, missfall, missfall så är jag inte säker på om det är något fel på min kropp. Jag har fått Trombyl ändå, och sedan dess kan jag få blåmärken igen (jag slutade få blåmärken runt puberteten, såvida jag inte slår mig RIKTIGT hårt). Men det skulle ju också kunna vara så att ca hälften av mina ägg eller mannens spermier är kassa, men inte så kassa att vi inte blir gravida.
    Men sedan rent statistiskt så ska det ju finnas en del som slumpmässigt får tre missfall i rad, det är ju väldigt många i Sverige som försöker få barn. Jag kan vara en av dem. Inte lätt att veta.
    Jag väntade inte på svar från utredningen innan jag försökte få barn igen, jag började försöka två veckor innan provsvaren skulle komma. Fast blev inte gravid förrän efteråt ändå. Men jag väntade tills jag fått reda på att livmodern såg ut som den skulle.

• StoraD

Maggan, jag har blivit behandlad med innohep (blodförtunnande) hos en läkare i Helsingborg, Leif Matthiesen. Han forskar om upprepade mf och har varit helt fantastisk. Efter 3 år och 3 mf fick jag slutligen min lille kille. Inboxa mig så skickar jag lite mer info och kontaktuppgifter till honom om du vill, han tar emot patienter. 

Jag har inte läst i tråden utan bara kikade in snabbt, men jag hoppas att ni andra, under omständigheterna, är ok! 
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13