• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • jazzy

Idag tar jag sista Fragminsprutan, är i v 22! Känns liite skönt iaf, jobbigt att sticka sig varje kväll. Men tur att jag har Trombylen kvar till v 37...

3 barnsmamma
  • Pinglan83

Hej,

Nu är jag tillbaka i sverige.

Irma: beklagar verkligen! Och allt ska ju tydligen ske på en gång :(

Alla nya: Välkomna, tråkigt att ni passar in i denna tråd. Men den har "räddat" mig från vansinne många gånger :).

Ego: Tack för att ni höll nojjan men jag tog tillbaka den i onsdags. Har haft bruna flytningar sedan i onsdags och nu räknar jag med ännu ett missfall det fjärde i ordningen. Ska in på vul imorgon men är redan inställd på negativa besked :(. Känns just nu lite hopplöst då vi hade lite förhoppningar om att det skulle lyckas denna gång tack vare trombylen. Så vad gör vi nu, har någon några förslag på vad vi ska "kräva" från läkaren imorgon så mottages de gärna.

Kram till Alla

Pinglan

Hoppet är det sista som överger människan
  • Irma
    LillaD: Hej! Kul att se dig Hur går det med lillkillen? En fråga till dig som behandlats med innohep. Hur verkar innohep jämfört med fragmin? vet du det? tänkte om Leif kanske förklarat...
    Pinglan! Välkommen tillbaka! Jäkla skit med bruna flytningar då Vad har du fått ta för prover innan på utredningen???
  • BettanB

irma: Det är egentligen ingen skillnad på fragmin och innohep. Enligt dr LM.

Sorg i BettanMansion.
  • Pinglan83
    hammoleket79 skrev 2010-02-14 17:55:35 följande:
    Amatory: De prover jag fick ta, som enligt läkaren var "rutinproverna" vid missfallsutredning i Östergötlands landsting, var följande:P-APT-tidP-PK (INR)P-Antitrombin (koag)P-Protein C (enz)anti-Kardiolipin (lgG)P-Protein S, frittP-Lupus Silica kvotP-LA DRVVTP-Prototrombin, DNAP-APC-resistens, DNAB2GP1S-Tyrotropin (TSH)S-T4, frittS-T3, frittDessutom togs kromosomprover både på mig och min man. Jag tror det var en hyfsad utredningur prov-synpunkt. Du kan försöka se till att få med åtminstone dessa prover.Dessutom ingick undersökning av livmodern för att se ev. missbildningar i den.
    Vet inte riktigt vilka prover som tagits men en j*vla massa rör med blod skulle dom ha. Misstänker att det är det som Hammoleket skrev i sin lista, se ovan, då jag gjorde min utredning på samma ställe. Inga fel framkom.
    Tacksam för all input!
  • Irma

Bettan: oki, då behöver jag inte fundera på om det är något att be om då... Tack

Pinglan: Ser ut som du fått ta bra med prover på koagulation och ämnesomsättning. Det man kan försöka få är immunologiska prover såsom TNF-alfa, ANA(IgG),RF(IgA). Om nu läkaren vill diskutera modellen med immunologiska problem, jag har inte haft turen att stöta på någon sådan läkare. Hoppas det går bra imorgon!
  • StoraD

hej! Irma tack gumman, det är bra med oss! Jag är så oändligt tacksam för min lille efterlängtade skatt, och jag kan faktiskt inte förstå att han är min! Jag tänker mkt på de år som jag har bakom mig, det kommer alltid upp... Häromdagen fyllde en bekant 30 och hon frågade hur jag firade min 30-års dag. För mig var det en hemsk dag, jag trodde nämligen att jag skulle ha minst ett barn vid 30 (började försöka vid 27-28 år), och där satt jag med tre missfall bakom mig, och blev aldrig gravid trots hormoner och elände... jag tillbringade den gråtandes, usch usch. Ibland känns åren från 28-32 (som jag är nu) som en dimma, jag kan inte minnas mkt mer än ägglossningstester och tusentals deppiga timmar framför datorn (med familjeliv, om missfall och min avhandling). Men men, jag ska inte pladdra på, jag har ju en tendens att bre ut mig som du minns Hur mår DU vännen?!

(som Bettan säger är det ingen skillnad. Fragmin var tydligare vanligt förr, och håller på att successivt ersättas av innohep).  
    Mojutten, jag inboxar!
    Bettan, hur har du det gumman?
  • Pinglan83

Har varit på VUL idag vilket inte visade något positivt. Jag skulle vara i slutet av vecka 7 men VULet visade inget foster :(. Läkaren ville dock att vi gör ett nytt VUL nästa måndag för att vara säkra så nu är det bara att vänta. Läkaren verkar bra, hon var väldigt varm och lovade att tills på måndag gå igenom min journal för att se vad som ev kan göras ytterligare till nästa gång. Det här blir mitt tredje MA, och hoppet börjar tryta. Frågade om immunologi och hon menade att det görs vanligtvis tester på det oxå i utredningen men eftersom deras datasystem inte ville så skulle hon kolla upp det oxå. Hon sa nåt om att så här tidiga missfall ofta hade med kromosomfel att göra men vi hade ju inga avvikelser på testerna så min fundering är om vi helt enkelt inte "passar". Är det nån som vet nåt om sådant?

Mad as snow: Vad testar Dr LB för något? Funderar på om det är ett alternativ om vi inte får nån mer hjälp här i linköping.

• Important1nF02
    Odetta skrev 2010-03-12 17:34:17 följande:
    uppdaterar och kopierar in mitt inlägg från en annan tråd...Vill ni höra nått förvirrande?Ett positivt gravtest betyder inte alltid "gravid"!Japp....jag är jätte förvirrad, och läkaren likaså. Jag har ju testat svaga, men helt synliga test senaste dagarna. Senast i onsdags morse testade jag svagt positivt med BÅDE ClearBlue OCH Apotekets.Blodprov togs samma dag.så fick jag komma in idag och ta nytt blodprov och fick svar på båda blodproven: HCG 2!!!!!Allt under 4 är inte gravid.Ok...jag fattar ingenting! Läkaren hade inte heller några förklaringar på varför jag då testade svagt positivt på 2 olika gravtest och samma dag visar blodprovet ett hcg på 2.Ringde till apotekets kundtjänst och ska få tillbaks mina pengar. Ska be att få tillbaks pengarna för CB testen (köpte dubbelpack) också för dem visade ju lika fel. vad är oddsen liksom!Men jag känner mit SÅÅÅÅÅÅÅÅ lättad. Förvirrad till tusen, men lättad som fan! Så, nu ska jag släppa det där inför min resa och inte testa några fler gravtest....och absolut inte ClearBlue och Apotekets. Kommer nog aldrig lita på dem testen mera utan köpa hem ett gäng från USA, dem är billigare där ändå.så fatta....all denna stress för att testen visade FEL! Kommer verkligen aldrig aldrig aldrig mera lita på svaga positiva test.Och mera positivt är att dem ska göra en miniutredning ändå och då testa min sköldskörtel och att hon sa att om det känns bra för oss så kan vi bara köra på med bebisverkstan Ska nog vänta just den här månaden för kommer ÄL som förra gången så är vi i USA då, och då hinner vi inte snickra *förvirrad, lite irriterad men jätte glad och lättad odd*KRAM PÅ ER!!!!!!!!!!!

HCG i höga grad- finns hus några/Många mediciner som man tar , det kan ta lång tid innan HCG har fullt lämnat kroppen, därför kan man IBLAND få högre HCG visad på tester , exempel på mediciner kan sökas på google ,men dem läkare som fattar det inte kanske behöver du gå studera mer???

En positiv gravid-test betyder ej alltid det som visar ,om man tar mediciner för IVF eller dylikt,därför behövs endast blod test efter 10/14 dgr .

Jag har varit med det allt , tror ibland att läkarna bör verkligen undersökas för deras kompetens?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13