• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • icka76

Mrs sara: Så fort jag kan släppa dem för Irma så är de dina Klart jag håller tummarna för dig.

• Irma

Hej tjejer!

Nu kan nu ni släppa tummarna. Det gick inte bra idag heller
    Fick träffa en sympatisk läkare som var hur bra som helst (varför jobbar inte dom på gyn-akuten?). Det var en mycket bättre apparat. Och det hade inte hänt något sen i fredags Är så jävla less på detta nu
    På onsdag ska jag skrapas. Förstår inte varför mina embryon slutar utvecklas nästan exakt vid samma tidpunkt varje gång!
    Har en tid med min läkare nästa måndag. Hoppas hon vill fortsätta ta hand om mig, att vi får fler försök och med kortison också, att hon har någon slags ide. annars vet jag inte vart jag vänder mig?
    MrsSara: Håller tummarna för dig imorgon
  • mojutten

Hej

Jag hoppas att det är ok att hoppar på er tråd. Jag fick mitt tredje mf sen i juli konstaterat i fredags. Alla har sett ut på samma sätt, jag har fått en en-dags blödning när mensen skulle ha kommit, sen plussar jag ett par dagar senare, jag har testat dagen innan blödningen två av gångerna och fått negativt. Efter plusset går det några dagar sen börjar jag småblöda igen. Alla mf har med andra ord varit tidiga. Jag har inga barn sen tidigare.

Jag ska försöka läsa lite i tråden och "lära" känna er lite.

Beklagar Irma97

• hammoleket79

Irma: Nej, inte missfall igen! Blir så ledsen för din skull.

Mrs Sara: Håller tummarna för dig imorgon!

odd: Hoppas du får ordning på alla konstiga testresultat. Man kan hur som helst ha äl fast man har hcg kvar i kroppen. Det trodde inte jag förut, men det berättade de på gyn för mig efter senaste ma:t. Då tog det nämligen lång tid innan hcg:t försvann ur min kropp, men äl fick jag ändå.

• snigelkatt

Irma vännen, gud vad ledsen jag blir för er skull
    Hoppades så med dig, att du skulle komma med ett positivt besked idag.
    Stor Stor kram till er, vet alltför väl att det behövs massor.

• Mad as snow

Hej, jag hoppar in i den här tråden (igen tror jag, har nog besökt er förut ). Vi har fått fyra missfall det senaste året, alla i tidig vecka. Och nu har vi hamnat hos en jättebra läkare i Borås som forskar på just oförklarliga upprepade missfall i tidig vecka. De tog en himla massa prover och undersökte och vi väntar på besked nu, så vi har inte kommit så långt, men jag rekommenderar verkligen att kontakta honom (Lennart Blomqvist på Borås Sjukhus - jag har mailadress om någon vill ha). Han söker aktivt patienter och är otroligt trevlig, kunnig och noggrann. Även vi ibland befinner oss i ett mörker så har kontakten med honom ändå inneburit ett ljus då och då.

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Strix

Irma - så ledsen för din skull! Vad har de gett dig den här gången? Har de kollat alla möjliga koagulationsfel? Jag fick ju också tidiga missfall - inte precis efter plus utan när det börjat utvecklas och det verkar som om fragmin och levaxin faktiskt hjälper.

• Strix

Irma - så ledsen för din skull! Vad har de gett dig den här gången? Har de kollat alla möjliga koagulationsfel? Jag fick ju också tidiga missfall - inte precis efter plus utan när det börjat utvecklas och det verkar som om fragmin och levaxin faktiskt hjälper.

• inga76

Hej i tråden,

ursäkta att jag hoppar in här, men jag har några frågor och ni verkar så pass insatta i hela den här cirkusen att jag gärna skulle höra era synpunkter. Jag har precis fått mitt första MA konstaterat. Det var min första graviditet efter två års försök. Eftersom vi inte vet när/om jag kommer att bli gravid igen (ska det dröja två år till, kanske?) skulle vi gärna vilja utesluta redan nu att det är något fel på mig som gjorde att det blev MA. Vi funderar alltså på att gå privat och göra en utredning. Läkaren på reproduktionsmedicin (Sahlgrenska) tyckte inte att det var någon idé - "det är så sällan vi hittar något ändå".

Hur skulle ni tänka? Om vi ändå ska göra det, är det något särskilt vi ska tänka på att efterfråga? Ska man göra kromosomanalys direkt också (kostar nästan lika mycket som alla andra prover tillsammans)?

Tacksam för svar!

• BettanB

hej, alla. Är tillbaks igen, men hinner inte skriva mkt nu. Skickar bara en stor varm kram till Irma. Är så himla ledsen för din skull vännen.

inga: Privat utredning låter som en bra idé; själv hade jag nog avvaktat med kromosomprovet dock. Min uppfattning är att det sällan ger något. Se till att kolla sköldkörteln och ev proppbenägenhet. Finns listor i tråden vilka prover som är viktigast att ta. Hionner inte skriva mer nu tyvärr...

*vinkar*

*svooooooosch*

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13